Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Слова - назви предметів (заняття перше)
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЯ З УЧНЯМИ 3 КЛАСУ 
(ЛОГОПЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК: «ПОРУШЕННЯ ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА, ОБУМОВЛЕНЕ Н/В ЗНМ») 
Вчитель-логопед Войко Н.Л., ЗОШ І-ІІІ ст. №20 м. Хмельницький

ТЕМА: Слова - назви предметів (заняття перше)

МЕТА: закріпити поняття "слова - назви предметів", «живі» і «неживі»
предмети; розвивати навички класифікувати слова, уміння узагальнювати і чути дану категорію слів у мовленні, навчати осмислено позначати слова - назви предметів, вдосконалювати психологічні умови до навчання: стійкість уваги, мислення, виконання і самоконтроль навчальної інструкції.

ОБЛАДНАННЯ: фішки ( ), предметні малюнки, схеми словосполучень, індивідуальні картки, зошити.

                          ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

ІІ. Новий матеріал
.

1. Повідомлення теми заняття.


• Нас навколо оточують предмети. Кожен предмет має свою назву, наприклад: стіл, дім, дівчина, вулиця... Це все слова.
• Подивіться і назвіть предмети навколо нас. (діти називають).
• Усе, що ви назвали теж слова, які ми називаємо слова-предмети.

2. Робота з предметними малюнками.

2.1 . На дошці малюнки (сковорідка, редиска, капуста, склянка, квасоля, м’ясорубка). Вчитель-логопед просить дітей назвати зображені предмети, постійно запитуючи: - Що це?
• На які дві групи можна поділити ці предмети? (овочі,посуд).
• Назвіть слова-предмети, що відносяться до овочів (редиска, капуста, квасоля).
• Назвіть слова-предмети, що відносяться до посуду (сковорідка, склянка, м’ясорубка).
• Яке питання я ставила, запитуючи вас про кожен предмет? (Що це?) На дошці біля слів-предметів ставлю картку із запитанням - Що?

2.2. На дошці малюнки (корова, курка, лось, їжак, ведмідь, собака). Вчитель-логопед просить назвати зображені предмети, постійно запитуючи: - Хто це?
• На які дві групи можна поділити ці предмети? (дикі тварини, свійські тварини).
• Назвіть слова-предмети, що відносяться до свійських тварин.(корова, курка, собака).
• Назвіть слова - назви предметів, цю відносяться до диких тварин. (їжак,ведмідь,лось).
• Яке питання я ставила, запитуючи вас про кожен предмет? (Хто це?) На дошці біля слів-предметів ставлю картку із запитанням:
- Хто?
• Отже, слова-предмети, що відповідають на питання ЩО? відносяться до неживих предметів. Неживі слова-предмети ми будемо позначати:

А слова-предмети, що відповідають на питання ХТО? відносяться по живих предметів. Живі слова-предмети ми будемо позначати:

ІІІ. Закріплення.

1. Робота над словами.

• Діти, то що ми сьогодні вивчаємо на занятті? (слова-предмети).
• Які питаннями ставимо до слів-предметів? (хто? що?).
• Яке питання ставимо до живих слів-предметів? (хто?).
• Як позначаємо живі слова-предмети? ( діти підносять фішку )
• Яке питання ставимо до неживих слів-предметів? (що?).
• Як позначаємо неживі слова-предмети? ( ).

Логопед роздає дітям індивідуальні картки із зображенням малюнків, що позначають предмет; фішки, що позначають "живі" І "неживі" предмети.
• Розгляньте малюнки.
• Поставте до кожного малюнка питання.
• Під малюнком поставте потрібну фішку. (Діти виконують завдання. Вчитель-логопед перевіряє.)
• Назвіть слова, що відповідають на питання ЩО?
• Як називаються слова-назви предметів, до яких ви поставили питання ЩО? (неживі слова-предмети).
• Як ви позначили ці слова-предмети?
• Запишіть "неживі" слова-назви предметів у перший стовпчик.
• Назвіть слова, що відповідають на питання ХТО?
• Як називаються слова-назви предметів, до яких ви поставили питання ХТО? (живі слова-предмети).
• Як ви позначили ці слова-предмети?
• Запишіть "живі" слова-назви предметів у другий стовпчик.
• Прочитайте слова з першого стовпчика; з другого стовпчика.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2. Фішковий диктант.

Вчитель-логопед читає слова-назви предметів, а діти викладають їх фішками.
Слова: будинок, ліс, кіт, собака, лев, мило, ручка, зошит, вчитель, сік, ложка, крейда.

3. Робота з словосполученнями.

Вчитель - логопед вивішує схему і пропонує дітям скласти за нею словосполучення.

у саду

Діти спочатку усно складають словосполучення, а потім записують його у зошит, пояснюючи підбір слів-предметів. Аналогічна робота проводиться ще з двома схемами.
• Діти, то що ми сьогодні вивчаємо на занятті? (слова-предмети).
• Які питання ми ставимо до слів-предметів? (хто?, що?).
• Які є слова-назви предметів? (живі і неживі).
• Яке питання ставимо до живих слів-предметів? (хто?).
• Як позначаємо живі слова-предмети? ( ).
• Яке питання ставимо до неживих слів-предметів? (що?).
• Як позначаємо неживі слова-предмети? ( ).

4. Робота з реченнями.

Вчитель-логопед роздає картки з реченнями.

ПРИЙШЛА ЗИМА. ЙОСИП І ОКСАНА ПІДГОДОВУЮТЬ ЛЕБЕДЯ. ВЕСНОЮ ПТАХ ПЕРЕСЕЛИТЬСЯ В ПАРК НА ОЗЕРО.

• Прочитайте перше речення самостійно; вголос.
• Запишіть речення в зошит.
• Знайдіть слова-назви предметів у реченні і позначте їх відповідними фішками.
Діти виконують завдання.
Вчитель-логопед індивідуально перевіряє.
Вчитель-логопед і учні перевіряють виконане завдання.

ІV. Підсумок.
• Чому ми навчились сьогодні на занятті?
• Що ви розкажете батькам?
Вчитель-логопед перевіряє і оцінює роботу учнів на занятті.
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: Nanali_c (07.11.2011) | Автор: Войко Наталія Леонідівна E
Переглядів: 7255 | Рейтинг: 5.0/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!