Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Слова - назви предметів (заняття перше)
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЯ З УЧНЯМИ 3 КЛАСУ (ЛОГОПЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК: «ПОРУШЕННЯ ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА, ОБУМОВЛЕНЕ Н/В ЗНМ») Вчитель-логопед Войко Н.Л., ЗОШ І-ІІІ ст. №20 м. Хмельницький ТЕМА: Слова - назви предметів (заняття перше) МЕТА: закріпити поняття "слова - назви предметів", «живі» і «неживі» предмети; розвивати навички класифікувати слова, уміння узагальнювати і чути дану категорію слів у мовленні, навчати осмислено позначати слова - назви предметів, вдосконалювати психологічні умови до навчання: стійкість уваги, мислення, виконання і самоконтроль навчальної інструкції. ОБЛАДНАННЯ: фішки ( ), предметні малюнки, схеми словосполучень, індивідуальні картки, зошити. ХІД ЗАНЯТТЯ І. Організаційний момент. ІІ. Новий матеріал. 1. Повідомлення теми заняття. • Нас навколо оточують предмети. Кожен предмет має свою назву, наприклад: стіл, дім, дівчина, вулиця... Це все слова. • Подивіться і назвіть предмети навколо нас. (діти називають). • Усе, що ви назвали теж слова, які ми називаємо слова-предмети. 2. Робота з предметними малюнками. 2.1 . На дошці малюнки (сковорідка, редиска, капуста, склянка, квасоля, м’ясорубка). Вчитель-логопед просить дітей назвати зображені предмети, постійно запитуючи: - Що це? • На які дві групи можна поділити ці предмети? (овочі,посуд). • Назвіть слова-предмети, що відносяться до овочів (редиска, капуста, квасоля). • Назвіть слова-предмети, що відносяться до посуду (сковорідка, склянка, м’ясорубка). • Яке питання я ставила, запитуючи вас про кожен предмет? (Що це?) На дошці біля слів-предметів ставлю картку із запитанням - Що? 2.2. На дошці малюнки (корова, курка, лось, їжак, ведмідь, собака). Вчитель-логопед просить назвати зображені предмети, постійно запитуючи: - Хто це? • На які дві групи можна поділити ці предмети? (дикі тварини, свійські тварини). • Назвіть слова-предмети, що відносяться до свійських тварин.(корова, курка, собака). • Назвіть слова - назви предметів, цю відносяться до диких тварин. (їжак,ведмідь,лось). • Яке питання я ставила, запитуючи вас про кожен предмет? (Хто це?) На дошці біля слів-предметів ставлю картку із запитанням: - Хто? • Отже, слова-предмети, що відповідають на питання ЩО? відносяться до неживих предметів. Неживі слова-предмети ми будемо позначати: А слова-предмети, що відповідають на питання ХТО? відносяться по живих предметів. Живі слова-предмети ми будемо позначати: ІІІ. Закріплення. 1. Робота над словами. • Діти, то що ми сьогодні вивчаємо на занятті? (слова-предмети). • Які питаннями ставимо до слів-предметів? (хто? що?). • Яке питання ставимо до живих слів-предметів? (хто?). • Як позначаємо живі слова-предмети? ( діти підносять фішку ) • Яке питання ставимо до неживих слів-предметів? (що?). • Як позначаємо неживі слова-предмети? ( ). Логопед роздає дітям індивідуальні картки із зображенням малюнків, що позначають предмет; фішки, що позначають "живі" І "неживі" предмети. • Розгляньте малюнки. • Поставте до кожного малюнка питання. • Під малюнком поставте потрібну фішку. (Діти виконують завдання. Вчитель-логопед перевіряє.) • Назвіть слова, що відповідають на питання ЩО? • Як називаються слова-назви предметів, до яких ви поставили питання ЩО? (неживі слова-предмети). • Як ви позначили ці слова-предмети? • Запишіть "неживі" слова-назви предметів у перший стовпчик. • Назвіть слова, що відповідають на питання ХТО? • Як називаються слова-назви предметів, до яких ви поставили питання ХТО? (живі слова-предмети). • Як ви позначили ці слова-предмети? • Запишіть "живі" слова-назви предметів у другий стовпчик. • Прочитайте слова з першого стовпчика; з другого стовпчика. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 2. Фішковий диктант. Вчитель-логопед читає слова-назви предметів, а діти викладають їх фішками. Слова: будинок, ліс, кіт, собака, лев, мило, ручка, зошит, вчитель, сік, ложка, крейда. 3. Робота з словосполученнями.
Вчитель - логопед вивішує схему і пропонує дітям скласти за нею словосполучення. у саду Діти спочатку усно складають словосполучення, а потім записують його у зошит, пояснюючи підбір слів-предметів. Аналогічна робота проводиться ще з двома схемами. • Діти, то що ми сьогодні вивчаємо на занятті? (слова-предмети). • Які питання ми ставимо до слів-предметів? (хто?, що?). • Які є слова-назви предметів? (живі і неживі). • Яке питання ставимо до живих слів-предметів? (хто?). • Як позначаємо живі слова-предмети? ( ). • Яке питання ставимо до неживих слів-предметів? (що?). • Як позначаємо неживі слова-предмети? ( ). 4. Робота з реченнями. Вчитель-логопед роздає картки з реченнями. ПРИЙШЛА ЗИМА. ЙОСИП І ОКСАНА ПІДГОДОВУЮТЬ ЛЕБЕДЯ. ВЕСНОЮ ПТАХ ПЕРЕСЕЛИТЬСЯ В ПАРК НА ОЗЕРО. • Прочитайте перше речення самостійно; вголос. • Запишіть речення в зошит. • Знайдіть слова-назви предметів у реченні і позначте їх відповідними фішками. Діти виконують завдання. Вчитель-логопед індивідуально перевіряє. Вчитель-логопед і учні перевіряють виконане завдання. ІV. Підсумок. • Чому ми навчились сьогодні на занятті? • Що ви розкажете батькам? Вчитель-логопед перевіряє і оцінює роботу учнів на занятті. | |
Переглядів: 7373 | Рейтинг: 5.0/6 |
Всього коментарів: 0 | |