Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Слова - назви предметів (заняття третє)
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЯ З УЧНЯМИ 3 КЛАСУ 
(ЛОГОПЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК: «ПОРУШЕННЯ ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА, ОБУМОВЛЕНЕ Н/В ЗНМ») 
Вчитель-логопед Войко Н.Л., ЗОШ І-ІІІ ст. №20 м. Хмельницький

ТЕМА: Слова - назви предметів (заняття третє)

Мета: закріплювати поняття „ слова — назви предметів „ ; уміння визначати рід слів - предметів; формувати вміння змінювати слова за числами; збагачувати словниковий запас дітей, уточнювати значення незнайомих слів.

Обладнання
: предметні малюнки, м'ячі, індивідуальні картки,картки зі словами ВІН, ВОНА, ВОНО

                                                               ХІД ЗАНЯТТЯ 
І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

1. Повторення.

1) Розгляньте малюнки (Додаток №1). Поставте питання до слів - назв малюнків. Розподіліть малюнки до карточок зі словами ВІН, ВОНА, ВОНО, пояснюючи свої дії. Визначте рід слів - предметів. (Діти ставлять питання, потім розподіляють слова до карток зі словами він, вона, воно. Визначають рід слів — предметів.)
2) Робота за індивідуальними картками ( Додаток №2 ).

2. Формування вміння визначати число слів - предметів.

1) Гра «Один — багато»

Вчитель - логопед пропонує учням встати. Кожній дитині дає м'яч.
- Скільки предметів у вас у руках ? ( Один )
- Що ти тримаєш в руках ? (запитує логопед у кожної дитини) (М'яч)
- Кинь мені свій м'яч. (діти кидають свої м'ячі логопеду)
- Скільки у мене предметів ? ( Багато )
- Що у мене на столі ? ( М'ячі ) Висновок: Коли предмет один - то число однина.
Коли предметів багато - то число множина.

2) Гра «Один — багато»

Кидаючи м'яч, називаю слово в однині, а дитина, повертаючи м'яч — в множині.
Логопед: Діти:
книга - книги
слово - слова
людина - люди
кухар - кухарі
професія - професії
пекар - пекарі
художник - художники
будівельник - будівельники
3) Робота з словами.

На дошці малюнки. (Додаток №3 )
- Назвіть малюнки словом. Запишіть слова - назви предметів в стовпчик у зошит.
- Визначте рід слів - предметів. Визначте число слів - предметів. Утворіть множину слів — предметів.

4) На дошці малюнки ( професії з попереднього заняття ) та схема речення.
- Складіть речення за схемою.
(Додаток №4 )

Діти складають речення і записують їх в зошит.
Наприклад:
ПЕКАР - ЦЕ ПРОФЕСІЯ.
ПЕКАР, КУХАР, БУДІВЕЛЬНИК, ХУДОЖНИК - ЦЕ ПРОФЕСІЇ.
- Визначте рід та число слів — предметів.

Фізкультхвилинка

5) Робота за індивідуальними картками.

Запишіть вірш в зошит.

Це ж чому завжди у Тані
Щічки свіжі та рум'яні ?
А тому, що Таня наша
Їсть і борщ, і хліб, і кашу.

- Графічно позначте слова - предмети. Визначте рід та число слів -предметів. (Діти виконують завдання, вчитель-логопед перевіряє та допомагає ).

Ш. Підсумок.

- Яку частину мови ми з вами вивчили ?
- Що про цю частину мови ви розкажете батькам,коли прийдете з заняття ?
Перевірка зошитів дітей.
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: Nanali_c (07.11.2011) | Автор: Войко Наталія Леонідівна E
Переглядів: 2764 | Рейтинг: 4.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!