Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Слова - назви предметів (заняття третє)
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЯ З УЧНЯМИ 3 КЛАСУ (ЛОГОПЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК: «ПОРУШЕННЯ ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА, ОБУМОВЛЕНЕ Н/В ЗНМ») Вчитель-логопед Войко Н.Л., ЗОШ І-ІІІ ст. №20 м. Хмельницький ТЕМА: Слова - назви предметів (заняття третє) Мета: закріплювати поняття „ слова — назви предметів „ ; уміння визначати рід слів - предметів; формувати вміння змінювати слова за числами; збагачувати словниковий запас дітей, уточнювати значення незнайомих слів. Обладнання: предметні малюнки, м'ячі, індивідуальні картки,картки зі словами ВІН, ВОНА, ВОНО ХІД ЗАНЯТТЯ І. Організаційний момент. ІІ. Основна частина. 1. Повторення. 1) Розгляньте малюнки (Додаток №1). Поставте питання до слів - назв малюнків. Розподіліть малюнки до карточок зі словами ВІН, ВОНА, ВОНО, пояснюючи свої дії. Визначте рід слів - предметів. (Діти ставлять питання, потім розподіляють слова до карток зі словами він, вона, воно. Визначають рід слів — предметів.) 2) Робота за індивідуальними картками ( Додаток №2 ). 2. Формування вміння визначати число слів - предметів. 1) Гра «Один — багато» Вчитель - логопед пропонує учням встати. Кожній дитині дає м'яч. - Скільки предметів у вас у руках ? ( Один ) - Що ти тримаєш в руках ? (запитує логопед у кожної дитини) (М'яч) - Кинь мені свій м'яч. (діти кидають свої м'ячі логопеду) - Скільки у мене предметів ? ( Багато ) - Що у мене на столі ? ( М'ячі ) Висновок: Коли предмет один - то число однина. Коли предметів багато - то число множина. 2) Гра «Один — багато» Кидаючи м'яч, називаю слово в однині, а дитина, повертаючи м'яч — в множині. Логопед: Діти: книга - книги слово - слова людина - люди кухар - кухарі професія - професії пекар - пекарі художник - художники будівельник - будівельники 3) Робота з словами. На дошці малюнки. (Додаток №3 ) - Назвіть малюнки словом. Запишіть слова - назви предметів в стовпчик у зошит. - Визначте рід слів - предметів. Визначте число слів - предметів. Утворіть множину слів — предметів. 4) На дошці малюнки ( професії з попереднього заняття ) та схема речення. - Складіть речення за схемою. (Додаток №4 ) Діти складають речення і записують їх в зошит. Наприклад: ПЕКАР - ЦЕ ПРОФЕСІЯ. ПЕКАР, КУХАР, БУДІВЕЛЬНИК, ХУДОЖНИК - ЦЕ ПРОФЕСІЇ. - Визначте рід та число слів — предметів. Фізкультхвилинка 5) Робота за індивідуальними картками. Запишіть вірш в зошит. Це ж чому завжди у Тані Щічки свіжі та рум'яні ? А тому, що Таня наша Їсть і борщ, і хліб, і кашу. - Графічно позначте слова - предмети. Визначте рід та число слів -предметів. (Діти виконують завдання, вчитель-логопед перевіряє та допомагає ). Ш. Підсумок. - Яку частину мови ми з вами вивчили ? - Що про цю частину мови ви розкажете батькам,коли прийдете з заняття ? Перевірка зошитів дітей. | |
Переглядів: 2823 | Рейтинг: 4.4/5 |
Всього коментарів: 0 | |