Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Закріплення постановки звука [с]. Автоматизація звука на початку слова
Мета: формувати правильну вимову звука; розвивати рухомість артикуляційного апарату; слухову увагу і фонематичне сприймання; вчити чути звук на початку слова і виділяти перший приголосний звук у словах. Розвивати память, увагу ,мислення. Виховувати працелюбність, старанність, любов до рідної мови. Обладнання: профіль артикуляції, дзеркало, вата,шпатель,предметні малюнки,фішки. Хід заняття І.Повторення назв частин артикуляційного апарату. Гра «Назви правильно». Логопед показує на профілі артикуляційного апарату кінчик (спинку) язика, піднебіння, дитина називає і показує на собі за допомогою шпателя. ІІ. Підготовчі артикуляційні вправи. Говорити кожен звик – має кожен з нас язик та не всіх він слухать звик, а щоб він слухняний став, зробимо ми кілька вправ. 1.Вправа «Парканчик»: усміхнись так, щоб зуби були зімкнені і трохи оголені. 2. Вправа «Хованка»: висунь широкий язик між зубами, а потім заховай його за нижні зуби. 3. Вправа «Вітрячок»: відкрий рот, поклади широкий язик на нижню губу і подуй на вітрячок так, щоб повітря йшло на кінчик язика. 4. Вправа «Віслючок»: покажи зуби, сховай за них язик з вигнутою спинкою і пошепки, а потім голосно промовляємо звуки «і-и-і-и», «и-і-и-і». ІІІ. Формування правильної вимови звука [с]. 1.Повторення положення органів мовлення при вимові звука [с]. -Ми вже навчились промовляти деякі звуки. Сьогодні ми будемо продовжувати вчитись промовляти звук, але щоб знати який, ти маєш послухати віршик і сказати, який звук тут чується найчастіше. В ямі не спиться вусатому сому. Сому вусатому сумно самому. -Давай пригадаємо, коли ми промовляємо звук [с], що роблять губи? -Де знаходиться язик? -А зуби які? -Що роблять краї язика? -Давай промовимо звук [с]. Положи пальчик на нижню губу і простеж чи проходить повітря. -Горло працює чи спить? -Це звук дзвінкий чи глухий? -Голосний чи приголосний? -Покажи пальчиком як ми позначаємо приголосні звуки? Гра на звуконаслідування. Відбери малюнки, де в природі ми чуємо звучання звука [с]. 1.Свистить вітер на вулиці: с-с-с, с-с-с. 2.Сичить гусак: с-с-с, с-с-с. 3. Шини накачують насосом: ссс…ссс…ссс. І˅. Автоматизація звука в складах. Вимов спочатку звук [с] у складі са протяжно, потім швидше. Ссса, сса, са. Сссо, ссо, со. Сссу, ссу, су. Ссси, сси, си. ˅.Автоматизація звука в словах. Гра «Відбери малюнок». Назвати малюнки, розкласти малюнки під відповідну схему, визначити місце звука у слові. ˅І. Визначення наявності звука [с] серед звуків. Гра «Злови звук». С, г, м, п, р, и, л, с, б, к, в, д, с. Гра «Назви слов». Назвати слова в яких звук [с] стоїть на початку слова. ˅ІІ. Підсумок заняття.
Кримська Оксана Іванівна, вчитель-логопед СЗОШ І-ІІІ ст. №15 м.Хмельницького | |
Переглядів: 11988 | Рейтинг: 4.0/14 |
Всього коментарів: 0 | |