Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Зразок пам’ятки логопедичних помилок для вчителя початкових класів
Зразок пам’ятки логопедичних помилок для вчителя початкових класів І.Помилки, які обумовлені не сформованістю фонематичних процесів і слухового сприйняття:
1)пропуски букв і складів - трава «трва»,крокодил «кродил», приніс «пиніс»; 2)перестановки букв і складів – вікно «новік»,взяв «звяв», переписав « пеперисав», наступила «натуспила»; 3)недописування букв і складів – червоний «червони»,лопата «лопат», закреслити «закрилит»; 4)нарощування слів зайвими буквами і складами – трава «тарава»,бабуся « бабабуся», чорниця « чориниця»; 5)спотворення слів - щоки « чоки»,з пенька « зпека»; 6) злите написання слів і їх поділ – висить на стіні «виситнастні»,прийшов « при йшов»; 7)невміння визначити межі речення в тексті, злите написання речень – «Мій тато шофер. Робота шофера важка шоферу потрібно добре. Знати машину після школи я теж. Буду шофером.»; 8)заміна однієї букви іншою(дзвінкість-глухість) – жуки «зуки», банка « панка»; 9)заміна графічно схожих букв, які складаються із однакових елементів, але які по-різному розташовані в просторі(в-д, т-ш),які включають однакові елементи, але відрізняються додатковими елементами(и-ш,п-т,х-ж,л-м); 10)дзеркальне написання букв; 11)змішування букв, які кінетично схожі:о-а,в-д, л-м,н-ю,р-н,р-п,в-б,П-Т,в-с,н-к,б-д,и-у,и-ш,а-д,н-п,р-г,У-Ч,Г-Р,В-Б. ІІ. Помилки, які обумовлені не сформованістю лексико-граматичної сторони мовлення: 1)аграматизм - «Олесь і Олена збираіт квіти. Діти сиділи на великі крісла.»; 2)злите написання прийменників і роздільне написання префіксів – в кишені « вкишені», прилетіли « при летіли», взяла « в зяла»; 3)нерозуміння смислового навантаження префікса у слові – «Горобчик прилетів з дерева на дерево»; 4)неправильний зв’язок слів у реченні, відсутність зв’язків:керування, узгодження – « багато деревів», «поліз з дерева». 5)порушення послідовності слів у реченні, пропуски слів, заміна слів, через нерозуміння смислового навантаження даного речення. | |
Переглядів: 2338 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |