Тема: Математичні розваги. Мета: Виховувати у дітей зацікавленість до математичних завдань, зацікавити їх дотепними іграми, логічними задачами з елементами гумору, викликати радість пізнання.
В зал заходять діти – цифри від 1 до 9, а за ними – решта дітей групи. Кожна цифра характеризує саму себе. Кругла, наче буква О, Цифра "нуль”, або ніщо Як стоїть він сам-саміський, То й не значить нічогісько! Далі діти читають вірші С.М.Маршака у перекладі Наталі Забіли. Вихователь: Діти, а якої цифри у нас нема? Зараз нам про це цифри самі розкажуть. Гра-драматизація "Десятка”, дійові особи якої Автор, Нуль і Одиниця. Автор: Веселий нуль прошепотів Сусідці одиниці. Нуль: З тобою поруч я б хотів постояти, сестрице. Автор: Та одиниця каже Одиниця: Ти, Нуль, число нікчемне! Не стій зі мною, бо мені Це зовсім неприємно! Автор: А Нуль на це. Нуль: Я знаю сам Та якби поруч стати нам Десятка б з тебе стала! Поглянь на себе: ти ж у нас Мала та худорлява! А станеш більша в десять раз. Коли я стану справа! Нехай не кажуть, що нулі Такі нікчемні і малі. (Десятка займає своє місце в натуральному ряді чисел). Вихователь: Всі зібрались цифри в ряд, Є у нас й Десятка. В гості тут до нас прийшла Математика-загадка. Заходить помічник вихователя – Математика-загадка. Математика. Добрий день, діти. Я хочу дізнатися, як ви умієте рахувати. Слухайте мої завдання! Водить діточок завжди Гуска-мата до води, По стежині до ставочка лопотять вони шнурочком. А гусак по саду йде і рахунок всім веде Скільки пальців на руках, стільки діток в гусака. Скільки ж діток в гусака? Діти: Десятеро! Математика: Вірно, діти! Слухайте наступне завдання. П’ять пар у колі круг ялинки А ми спитаємо Маринку, Чи знає скільки танцюристів Кружляє у вогнях барвистих? Маринка. Десятеро танцюристів! Математика. Молодець, Маринко! І останнє завдання слухайте уважно. Двоє курчаток стоять. Двоє в шкарлупках сидять. Шість під крилом у мами-квочки. Поміркуйте дітки трошки, і скажіть ви нам відразу, Скільки всіх курчаток разом? Діти: Десятеро курчаток! Математика: Молодці ви, діти! Добре вмієте рахувати. А гратися ви вмієте? Вибирають дві групки дітей по три дитини. Дидактичні ігри: "Хто перший складе 10” (з двох менших чисел). "Доміно” (відібрати кісточки, що в сумі складають 10), "Знайди подарунок” (орієнтування в просторі, рахунок кроків на 10). Математика: У мене є ще одне цікаве завдання, але воно складне. Будете його виконувати? Діти: Будемо! Математика розкладає на столі малюнки. - Я принесла з собою казкових героїв. Завдання таке: треба вибрати героїв однієї казки. Ця казка вам добре відома. Між іншим, героїв десятеро. Діти виконують завдання математики Математика: Тепер ви напевне знаєте, що це за казка. Вона називається... Діти: "Коза-дереза”. Математика. А тепер розкладіть малюнки героїв казки в такому порядку, в якому вони з’являються у казці. Хто з них з’являється десятим? Відповіді дітей. Математика: Ще я вам розкажу одну історію. Математика розказує оповідання М.Коцюбинського "Десять розбійників”. Математика: Так які ж робітники в Одарки? Відповіді дітей. Математика: І останнє моє завдання. Послухайте вірш Наталі Забіли "Десять яблучок”. Ми з дідом коло яблуньок Ходили день при дні І вже поспіли яблучка Солодкі, запашні. От якось десять малюків Повз нас до лісу йшли, І в ручках десять козубків Усі вони несли. Сказав дідусь: "Онучку мій, Поклич-но їх сюди. Візьми ці десять яблучок Та всім і поклади!” Ну, я й поклав, як дід казав Зосталось в мене три... - Що ж ти зробив? Не наділив Когось із дітвори? Яку помилку зробив хлопчки? Не доведете? Ще раз прочитаю, слухайте уважно: Візьми ці десять яблучок і ВСІМ їм поклади”. А що подумав хлопчик, хто скаже? Діти: Хлопчик подумав, що по одному яблучку треба покласти в сім козубків! Математика: Молодці діти! Так і закінчується цей вірш: було в них десять козубків. А я ж поклав у СІМ... Ти так сказав і я не знав, що треба класти ВСІМ! Ви – гарні математики! Ви такі кмітливі, уважні, що я до вас ще прийду. Чекайте на мене! До побачення!
|