В.Д. Лісіна, вчитель початкових класів
Уманської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 3
Уманської міської ради
Черкаської області
Математичний КВК. 2 клас
Мета: поглиблювати знання з математики, вчити доводити,пояснювати свою думку, вдосконалювати обчислювальні навички;
розвивати логічне мислення,творчу особистість; виховувати дружелюбність,толерантність,любов до математики.
Обладнання: картки із завданням, ребуси, медалі, грамоти, плакати, повітряні кульки.
(Клас прикрашений повітряними кульками. На дошці плакат. Діти сидять за столами. )
- Сьогодні ми проводимо математичний КВК.
- А хто знає,як розшифровується КВК?
- Яким ви хочете,щоб вийшло наше заняття?
(Відповіді дітей)
Це буде залежати від того ,як ми будемо працювати, допомагати один одному. Здавна люди називали математику - царицею наук, тому що математика застосовується в різних галузях знань.
Без математики світ був би нецікавим. Не було б наукових відкриттів ні на морі, ні на суші.
Отож, поспішаймо здійснити незвичайну подорож у світ цікавих завдань. А щоб працювати командою,потрібно знати деякі правила:
1. Працювати дружно, всім разом.
2. Вміти вислухати свого товариша.
3. Не ображати свого товариша, який зробив помилку.
4. Не сміятись над командою,яка програє.
5. Не ображатись, якщо програєте ви.
Команда - виходять, команда - виходять.
Перший конкурс «Привітання». Оцінюється 1балом.
Надаємо слово командам.
ІІ конкурс “Математична розминка” (6 балів)
(Відповідають лише члени команди)
Завдання для команди :
1.Назви числа від 32 до 42.
2.Назви числа 6-го десятка.
3.Назви число,що містить 6 десятків і 8 одиниць.
4.З пари чисел назви найменше (44 і 61)
5.Назви найбільше 2-цифрове число
6.Скільки сантиметрів міститься в 1 метрі?
(Виставляються бали за допомогою фішок. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку.)
Завдання для команди :
1.Назви числа від 89 до 99.
2.Назви числа третього десятка.
3.Назви число,що містить 7десятків 5 одиниць.
4.З пари чисел назви найменше 36 і 62.
5.Назви найменше 2-цифрове число.
6.Скільки сантиметрів міститься в 1 дм?
(Оцінювання команди.)
III. Гра-естафета (7балів)
(Діти обчислюють по черзі вирази. Перемагає та команда, яка першою виконає завдання).
Прошу команди приготуватись.
I команда: 12-6=...+5=...-3=...+4=...-7=...+8=...-5=...
IІ команда:9+4=...-6=...+5=...-3=...+6=...-7=...+4=...
(Оцінювання команди.)
Прошу команди зайняти свої місця за столами.
IV. “Розв’яжи задачу” (4 бали)
Команда :
1. Дві жінки ішли з села до міста. Назустріч їм ще 5 жінок. Скільки всього жінок ішло до міста?
2. У Тетянки було 5 горіхів. Коли вона віддала один горіх братові,то у них їх стало порівну. Скільки горіхів було у брата спочатку?
3. На що подібна половина яблука?
4. Півень стоїть на одній нозі і важить 4 кг. Скільки кілограмів він буде важити,коли стане на дві ноги?
Команда :
1. Братові 14 років,а сестрі-10. Скільки років буде братові, коли сестрі виповниться стільки , скільки йому зараз?
2. З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки котів у дворі?
3. Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових і один осиковий лист. Зі скількох різних дерев були листки?
4. Дві дівчинки йшли зі школи додому, а назустріч їм три хлопчики. Скільки всього дітей йшло додому?
V. Бліц-турнір
(Швидкі відповіді членів команди записує один учень на аркуші паперу)
Команда
По дорозі до школи Оленка заходить до Іринки, а потім ідуть до Марійки і тоді разом ідуть до школи. Хто живе найближче до школи?
(правильна відповідь відзначається фішкою).
Команда :
Летіли гуси, а назустріч їм гусак.
- Добрий день 10 гусей!
- Ні, нас не 10. Якби ти був з нами і ще 2 гусей, тоді б нас було 10.
Скільки летіло гусей?, запишіть.
Команда ( завдання на екрані)
…+ 35=35
До якого числа додали 35? (запишіть.)
Команда (завдання на екрані)
12, 14, 15, 16, 18, 20.
Яке число порушило закономірність? , (запишіть.)
Команда
3 чаплі стояли в ряд. Відстань між ними 5м. Яка відстань між першою і третьою чаплею?
Команда
Хлопчики стали в ряд. Іван - другий справа, але третій зліва. Скільки дітей у ряду?
Конкурс капітанів (3бали)
(Якщо не знає відповіді капітан, то відповідає член команди.)
1. Брат з’їв 4 сливи, а сестра 3. Скільки слив з’їла їхня бабуся?
1. У сім’ї двоє синів . Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї?
2. Дід, баба, внучка, собачка, кішка, мишка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку?
2. Марійка має 2 ляльки, 3 яблука, 1 шоколадку, 2 апельсина, 5 персиків, 1 велосипед. Скільки фруктів має Марійка?
3. У двох носорогів 2 роги. Скільки рогів у 20 носорогів?
3. Один віслюк ніс 10кг цукру, а другий 10кг вати. У кого вантаж важчий?
Конкурс “ Ерудит ”
Члени команди розгадують ребуси і записують відповіді. Перевірка.
Підбиття підсумків.
Вчитель: Ось і закінчилася гра. Чи сподобалось вам наше заняття?
Які завдання сподобались найбільше?
Капітанів прошу полічити фішки своїх команд
Команда набрала...
Команда набрала...
Нагородження команд
Використана література
Збірник задач і тестових завдань з математики / За ред. Н.О.Будна 2 клас Тернопіль: Навчальна книга – Богдан 2016.-188 с.
Сходинки до творчого зростання. Робота з обдарованими дітьми. 1-4 класи. Посібник для вчителя/ Упор. Гордіюк Н.М. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 152 с.
Оригінальні задачі з математики 1- 4 кл./ Упоряд. Н.В.Курганова – Х:Вид-во «Ранок» 2012.- 176 с.
|