Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Cім'я - територія спільна [ Додати статтю ]

Материнська любов і розвиток мозку дитини



 

 

 

 

 

Материнська любов і розвиток мозку дитини
 

Дослідження головного мозку дітей встановили зв'язок між їх раннім досвідом спілкування та обсягом мигдалеподібного тіла (мигдалини), яке допомагає контролювати процес обробки інформації й пам'ять про емоційні реакції. Численні дослідження також виявили, що діти, які виросли в турботливому середовищі, як правило, краще вчаться у школі й більш емоційно розвинені, ніж їхні однолітки, які отримують менше материнської любові.

Візуалізація мозку продемонструвала, що любов матері фізично впливає на обсяг гіпокампу її дитини, тобто на ділянку мозку, що відповідає за навчання, пам'ять і стійкість до стресів. Дослідження визначило, що обсяг гіпокампу в зігрітих материнською любов’ю дітей на 10% більше, ніж у дітей, чиї матері проявляють менше ніжності. Також дослідження виявило зв'язок між більшим обсягом гіпокампу та кращою пам'яттю.

Можна з упевненістю стверджувати, що психосоціальне середовище має істотний вплив на шляхи розвитку людського мозку. Це яскраве підтвердження того, що дбайливе виховання з раннього віку позитивно впливає на розвиток дитини.

Існує дослідження, яке є частиною поточного проекту відстеження розвитку дітей з ранніми депресіями. У рамках проекту вчені виміряли рівень материнської підтримки дітей, які у віці від 3 до 6-ти років демонстрували симптоми депресії або інших психічних розладів, і дітей, які не мали проблем із психічним здоров'ям, запропонувавши їм так зване «завдання очікування».

Дослідники помістили матір і дитину в кімнату разом із гарно й яскраво упакованим подарунком та опитувальним листом, який вона повинна була заповнити. Дітям сказали, що вони можуть відкрити подарунок тільки через п'ять хвилин, тобто тоді, коли їх матері закінчать заповнювати анкету. Група психіатрів, які для об'єктивності нічого не знали про здоров'я дітей або темперамент батьків, оцінювала обсяг підтримки, яку матері надавали своїм дітям.

Турботливі мами втішали й заспокоювали дітей, пояснювали їм, що чекати залишилось усього кілька хвилин, і казали, що розуміють, наскільки ситуація, що склалася, засмучує дитину. Це завдання відображало те, що відбувається в сім'ях у повсякденному житті, і надало дослідникам уявлення про те, скільки підтримки й турботи дитина отримує вдома.

Через чотири роки дослідники провели МРТ (магнітно-резонансну томографію) мозку 92-х дітей, які брали участь у виконанні «завдання очікування». У порівнянні з недепресивними (здоровими) дітьми з високим рівнем материнської підтримки в недепресивних (здорових) дітей з низьким рівнем материнської підтримки обсяг гіпокампу виявився на 9,2% менше, а в депресивних дітей з високим і низьким рівнем материнської підтримки – на 6 і 10,6% менший обсяг гіпокампу відповідно.

Хоча 95% матерів, які брали участь у дослідженні, були біологічними матерями дітей, дослідники стверджують, що вплив турботливого виховання на мозок дитини кровних і некровних вихователів, імовірно, однаковий.

Дослідники продовжують стежити за дітьми в міру їх дорослішання та планують визначити, як дбайливе виховання в дошкільному віці впливає на розвиток інших ділянок мозку.

Уже зараз зрозуміло, що дбайливе виховання, основою якого є любов, не тільки сприяє позитивному розвитку дитини, а й фізично змінює її мозок.



Джерело: http://childdevelop.com.ua/articles/psychology/1617/
Категорія: Cім'я - територія спільна | Додав: (28.05.2016) | Автор: Психологія дитини
Переглядів: 1175 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!