Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Методи і прийоми виховної роботи з конкретним школярем Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві. Ш.Амонашвілі 1. Намагайтеся запобігти виникненню у себе думки про безнадійну педагогічну занедбаність того чи іншого учня. Вселяйте в собі віру, що «важкий» вихованець є потенційним носієм багатьох позитивних якостей. У ході перших контактів з такою дитиною виявіть доброзичливу зацікавленість, повагу, відкинувши можливе упереджене ставлення до неї. 2. Уникайте хворобливої реакції на перші негативні, прояви у поведінці «важкого» вихованця у ставленні до вас. Такі діти нерідко на початковому етапі спілкування з новим учителем, а тим більше молодим, схильні «випробувати» його. 3. Добре ознайомтесь з умовами життя учня вдома, особливостями спілкування в школі, поза її межами, з батьками. Та найголовніше — вивчіть джерела, причини, що призвели до морального захворювання учня. 4. Виявіть паростки позитивних якостей виховання, його схильності, інтереси, уподобання. 5. Будь-що намагайтеся полюбити дитину за ці якості, полюбити за те, що вона — людина. Виявіть доброту, чуйність, порядність, доброзичливість, щоб протистояти негативному, з яким учневі доводиться зустрічатися у спілкуванні. Це й буде застосування методу «вибуху», який може сприяти досягненню добрих виховних результатів за порівняно короткий термін. Спрямовуйте на таку діяльність усіх вихователів (батьків, учителів) 6. У процесі спілкування з вихованцем не вдавайтеся до методів постійного контролю, гальмування, а застосовуйте прийом «заміни», тобто включення в такі види діяльності, які б відповідали його інтересам, уподобанням (спорт, художня вишивка, моделювання, туризм і т. д.) 7. Помічайте найменші позитивні зрушення у поведінці і діях школяра, підкріплюйте їх своїм заохоченням, схваленням. Водночас не зосереджуйте увагу на негативних виявах у поведінці. Пам'ятайте, що погані звички долати важко. Лише поступове розширення кола позитивних дій має витісняти негідні вчинки. 8. Постійно включайте вихованців у колективні справи класу, спортивної команди; давайте посильні доручення, підкреслюйте їх значення для успіху всього колективу. 9. Систематично працюйте з вихователями, щоб спільно забезпечити позитивний педагогічний вплив на важковиховуваного, єдність зусиль на грунті доброти, поваги. | |
Переглядів: 1317 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |