Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Методи і прийоми виховної роботи з конкретним школярем

Методи і прийоми виховної роботи з конкретним школярем

 

Даруй себе дітям! Будь терп­лячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві.

 Ш.Амо­нашвілі

 

1. Намагайтеся запобігти виникненню у себе думки про безнадійну пе­дагогічну занедбаність того чи іншого учня. Вселяйте в собі віру, що «важкий» вихованець є потенційним носієм багатьох позитивних якос­тей. У ході перших контактів з такою дитиною виявіть доброзичливу зацікавленість, повагу, відкинувши можливе упереджене ставлення до неї.

2. Уникайте хворобливої реакції на перші негативні, прояви у поведін­ці «важкого» вихованця у ставленні до вас. Такі діти нерідко на почат­ковому етапі спілкування з новим учителем, а тим більше молодим, схильні «випробувати» його.

3. Добре ознайомтесь з умовами життя учня вдома, особливостями спіл­кування в школі, поза її межами, з батьками. Та найголовніше — вивчіть джерела, причини, що призвели до морального захворювання учня.

4. Виявіть паростки позитивних якостей виховання, його схильності, ін­тереси, уподобання.

5. Будь-що намагайтеся полюбити дитину за ці якості, полюбити за те, що вона — людина. Виявіть доброту, чуйність, порядність, доброзич­ливість, щоб протистояти негативному, з яким учневі доводиться зу­стрічатися у спілкуванні. Це й буде застосування методу «вибуху», який може сприяти досягненню добрих виховних результатів за порівня­но короткий термін. Спрямовуйте на таку діяльність усіх вихователів (батьків, учителів)

6. У процесі спілкування з вихованцем не вдавайтеся до методів постій­ного контролю, гальмування, а застосовуйте прийом «заміни», тобто включення в такі види діяльності, які б відповідали його інтересам, уподобанням (спорт, художня вишивка, моделювання, туризм і т. д.)

7. Помічайте найменші позитивні зрушення у поведінці і діях школяра, підкріплюйте їх своїм заохоченням, схваленням. Водночас не зосеред­жуйте увагу на негативних виявах у поведінці. Пам'ятайте, що погані звички долати важко. Лише поступове розширення кола позитивних дій має витісняти негідні вчинки.

8. Постійно включайте вихованців у колективні справи класу, спортив­ної команди; давайте посильні доручення, підкреслюйте їх значення для успіху всього колективу.

9. Систематично працюйте з вихователями, щоб спільно забезпечити по­зитивний педагогічний вплив на важковиховуваного, єдність зусиль на грунті доброти, поваги.

10. Намагайтеся частіше бувати з «важким» учнем віч-на-віч: разом об­говорюйте питання, які викликають у нього посилений інтерес, роз­повідайте йому про цікавих людей. Запрошуйте до своєї домівки, на­магайтеся спільно працювати над виконанням тих чи інших завдань. Але уникайте при цьому набридливого повчання, моралізаторства.
Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: [ADM]Irina (04.12.2010)
Переглядів: 1317 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!