Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 ім. В.І.Чуйкова
Уманської міської ради Черкаської області
Ми всі – одна сім’я
Родинне свято
Слободяник Любов Василівна,
вчитель початкових класів
2017
Мета: розкрити моральні основи шкільної класної родини; визначити зміст моральних вимог, що регулюють міжособистісні стосунки в класі; допомогти учням та їх батькам зрозуміти, у чому цінність колективу для кожної людини; показати батькам, що виховання починається в сім’ї, що гарне виховання та навчання в сім’ї є найбільшим багатством і головною запорукою життєвих успіхів дитини, її особистого щастя; виховувати любов, повагу до вчителів, однокласників, батьків, почуття патріотизму та доброти, гордість за школу; розвивати творчу уяву, естетичні почуття; зацікавити і переконати батьків у необхідності спільного виховання молодого покоління; виховувати почуття єдності, дружби, колективізму, вміння співпереживати.
Обладнання: піч, кущ, зорі на ниточці, флакон з-під парфум, 2 підноси із відповідним вмістом, фартух, ковпак кухаря, шляпа, хустка, все для конкурсів.
На сцену виходять 2 ведучих: хлопчик і дівчинка.
Вчитель
Увага! Увага! Увага!
У нас сьогодні свято.
Приходьте до нас в гості всі:
Малята, мами й тата.
Дізнайтесь, які діти наші красномовні.
Послухайте їх виразне читання,
Віршів і пісень виконання.
Виходять 2 ведучих з папками-словами
Ведучий.
Сьогодні в нас родинне гарне свято,
Зійшлися мами, тата, бабці, дідусі,
Сестрички, братики – усіх нас так багато!
Нам так хотілося, щоби зібрались всі.
Ведуча.
І ось сьогодні ми усі зійшлися,
Поспілкуватися у ці осінні дні,
Здружитися щоб всі ми спромоглися,
Побути разом, поспівать пісні.
Ведучий.
Бо це чудово, як батьки і діти
У свято й будні завжди поруч йдуть.
Сьогодні всім нам можна порадіти,
Що в нас родини дружно так живуть.
Ведуча.
Сьогодні свято. Пісня хай лунає
І хай щасливим буде кожен день.
Батьки і діти – і душа співає.
Тож хай лунає більше тих пісень.
Вчитель
Що ж, вітайте!
Ось він ─ наш веселий 2-Б клас!
Працьовитий, дружний, щасливий…
І трішечки галасливий!
(Під музику діти заходять у залу)
1 учень
Із дерева роду зростає пагіння
І лине до сонця, до світла.
Зустрічай, Україно, нове покоління,
Що ніби веселка розквітло!
2 учень
Усі ми – учні не байдужі,
Цікаво жити любим дуже!
Нас майже 30 веселих, милих,
Красивих, дружніх та сміливих!
4 учень
Крок за кроком, день за днем,
Від життя не відстаєм!
У нас немає – "ти" і "я",
Ми всі - єдиний клас, сім'я!
5 учень
2-Б – це дружний клас:
Про це скаже кожен з нас.
Стільки учнів – це не жарт,
В нас навчатись – справжній фарт!
6 учень
2-Б - найкращий в світі
Мов букет прекрасних квітів,
Як краплинки сонечка
У шкільних віконечках.
7 учень
Перший клас нас вчив читати,
Рахувати і писати,
Другий клас нас вчить дружити,
Щоб цікаво разом жити!
8 учень
Одне одного ми любим,
Станемо всі за одного.
Вчитись в другім класі будем,
Всі ми хочемо цього!
Пісня_____________________________
Виходять ведучі
Ведуча
У мій рідний, класний клас
Поспішаю я щораз.
Веселі приколи – регіт і сміх
Чекають на мене і друзів моїх.
Ведучий
На уроках ми зразкові,
На перервах – вибухові,
До роботи теж завзяті
Наші хлопці і дівчата.
9 учень
Щоб дізнатися про нас
Завітайте у наш клас!
Заходьте гуртом, по-одному
Сумно не буде нікому!
10 учень
Зараз дуже ми б хотіли,
Стати прикладом для школярів.
Докладемо усі сили,
Всіх позбудемось грішків.
11 учень
Ми не будемо шуміти,
І пропаде крик і гам.
Ми є дуже чемні діти,
І доведемо це вам.
12 учень
У нас хлопці особливі,
А дівчата – справжні дами.
Отакі ми є красиві,
Всі вдались у класну маму.
13 учень
Стали, мов, рідні ми в школі,
Дружні усі, роботящі
Кожен сказати готовий:
«Клас мій найкращий з найкращих!
Танець __________________________________
Виходять ведучі
Ведучий.
То з чого ж почнемо?
Ведучий
Я думаю, давай спочатку презентуємо нашу класну родину. І нехай їй лише півтора роки, та ми вже відчуваємо підтримку одне одного, товаришуємо, а де в кого, скажу вам по секрету, виникають навіть симпатії і народжуються почуття.
Ведуча
От послухайте як про наш клас говорять самі однокласники.
Дівчинка
Дайте слово! Можна я!
В нас чудовий клас - сім’я
Як у зборі вся родина –
Найщасливіші години.
Розквітає в серці свято
Від родинного багаття.
Як із батьківського дому,
Йду до школи, як додому
Тут і там моя рідня,
Ось учителька моя,
Там бабуся, мама й тато
І на друзів я багата.
Безперечно, я - щаслива,
Бо родина в мене - диво.
Хлопчик
Хлопці в нас уміють дружити
Можуть наших дівчат захистити
В колективі навчаються жити
Рідну школу, як неньку любити.
В нашім класі є Віталік,
Анна, Саші два й Арінка,
Катя, Вова, два Андрійка,
І дві Насті є у нас.
Є Ігор, Святік і Ярик.
Хлопці гарні, он якії
Є два Діми, Костя, Женя,
Є Кирил і Михаїл.
А погляньте он на Макса
Сила, мужність і краса.
Артур у нас не один у школі
Носить ім’я пречудове.
А дівчатка - чепурухи
Роблять усмішки до вуха
Вони вчора так старались
До півночі прикрашались
Усю школу обійдеш,
Таких гарних не знайдеш.
Віолетта і Софія.
Маша, Ліза і Дарія.
Кожна дівчина - це мрія.
Правда, хлопці, а чи ні?
Ну а ще у нас дві Віки.
Ну хіба ми не багаті?
Класні всі як на підбір
З нами і вчителька наш командир
Рідна, як мама, поки ще одна
Наша Любов Василівна.
Ось такий наш дружній клас.
Разом ми одна сім’я.
В нас усіх одне ім’я:
Хором: Дружба!
Пісня _______________________________
13 учень
В дитини від родини чуйність, ласка.
І від родини в неї доброта.
В сім’ї для неї оживає казка,
І кожна стежечка в житті — проста.
14 учень
Бо є підтримка тут і є порада,
Турбота є, любов, а ще — тепло.
І задоволена дитина, дуже рада.
Тож хочеться, щоб завжди так було.
15 учень
Повага і взаєморозуміння,
Щоб стали нормою в родині повсякчас.
Хай рідних душ ясне палахкотіння
Батьків й дітей єднає кожен раз.
16 учень
Бо ж діти, мов пташата у гніздечку,
До маминого туляться тепла,
І до татусевого доброго сердечка.
Тож треба, щоб любов в сім’ї жила.
17 учень
Любов в сім’ї для всіх-усіх важлива,
Бо зігріває і лікує нас вона.
Любов земна — це справді дивне-диво,
І нам потрібна лиш вона одна.
Казка про дітей і вчителів
Виходять 2 ведучих (можна зі старших класів або 2 мами).
1 вед.: Десь на Лисій горі у печері, в норі
Дві чаклунки жили. Вони сестри були.
2 вед.: Старшу звали Нехочуха (і одягає на себе хустку), а молодшу- Вередуха (одягає на себе шляпу).
Щоб без діла не сидіти, стали капості робити.
Ведучи становляться чаклунками. Вони читають “Енциклопедію малих капостей”.
Нехочуха: Ой, послухай, Вередухо,
Я такий рецепт знайшла!-
Геніальний витвір зла!
Вередуха (бере книгу і читає):
“З трьох калюж води набрати
На всі боки поплювати,
Двічи по три рази чхнути,
Пляшку пробкою заткнути,
Розмішати й проказати:
Чумба-румба-каракумба,
Каракумба-румба-чумба”.
Нехочуха: Вчительок усіх оціх
перетворим в світлячків.
(Дістають пляшку з-під парфумів)
Вередуха: Справу будем починати.
Треба воду набирати (набирають),
Потім треба поплювати (плюють.
А тепер три рази чхнути (чхають),
Потім пробкою заткнути (затикають),
Треба добре розмішати (розмішують),
А тепер давай казати...
Разом: Чумба-румба-каракумба!
Вередуха: В п’яту школу ми підем,
Дітям пляшку підкладем.
Хтось із них її відкриє
І інфекція подіє!
Ідуть діти.
1дит.: Скоро буде славне -
родинне свято.
2 дит.: Гостей збереться так багато!
3 дит.: Подивіться, друзі, швидко.
Хтось згубив таку красу...
4дит.: Це якись парфуми, мабуть...
5 дит.: Дай, я мамі віднесу. (відкриває).
В неї є такі духи.
Дивний запах... чим це пахне?
Ось понюхай... Чхи-чхи-чхи.
6 дит.: Дивний запах... чим це пахне?
Ось понюхай... Чхи-чхи-чхи.
Чаклунки (з засади): Все! Подіяло! Ура!!!!
Заразилась дітвора.
1 дит.: Як набридла мені школа!
Не піду сюди ніколи!
2дит.: А зарядка з ранку - жах!
3 дит.: А музичне - просто страх!
4 дит.: Ці уроки проклятущі, ну а вчительки презлющі!
5 дит.: Кухня варить нам не смачно!
6 дит.: Взагалі у школі лячно...
1 дит.: Так, якби їх не було, от би добре нам було!
Чаклунки: Ми це можемо зробити -
Вчителів усіх оцих перетворим в світлячків.
Діти: Ура!!!!
Чакл.: А тепер ставайте в коло
І кажіть чаклунське слово:
“ Чумба-румба-каракумба!”
(ходять по колу і промовляють слова).
Чакл.: Здійснилось все, що ви бажали-
Ви у школі одні стали.
(ведучі знімають з себе хустку і шляпу).
1 вед.: Паскудство звершилось-
зникли усі.
Тепер залишились учні самі.
2 вед.: Проходили ночі, проходили дні
А діти голодні були і сумні...
Під музику діти для себе виносять лавку, а ведучі протягують через зал нитку з різнобарвними зірочками.
1 дит.: так хочеться їсти, я так зголоднів!
Я ще з позавчора нічого не їв!
2 дит.: Хіба ти один? Я також зголодніла!
Я б зараз горячого супу поїла...
3 дит.: В музичному класі я б пісню співала.
4 дит.: А я –в фізкультурному м”ячиком грала!
5 дит.: Ми б зранку ліпили кумедних матрьошок,
6 дит.: А потім на вулиці гралися трошки!
1дит.: Я хочу, щоб все було тут, як раніше:
Учителі, кухарі, і всі наймиліші.
2 дит.: Дивіться з”явилися вже зірочки!
3 дит.: З”явилися в небі нічні світлячки!
4дит.: Це ж ми їх самі відіслали на небо...
5 дит.: Скоріш пробачатися, друзі, нам треба.
Всі: Пробачте нас, любі, ми любимо вас!
1 дит.: Дивіться, спускаються зорі до нас!
Ведучі опускають нитку.
1 вед.: Світлячки небесні з неба впали,
Світлячки небесні дорослими стали.
2 вед.: Світлячки дорослими стали знов,
Бо немає чар, сильніших за любов!
____________________________________________________
Ведучий
Ну а тепер настав час для конкурсів
Ведуча
Конкурс 1.
Суть конкурсу полягає в тому, що потрібно згадати і записати найчастіше вживані поради вашої вчительки. Хто запише більше, той найуважніший на уроках та перервах!
Конкурс 2.
Розмови розмовами, а давайте подивимося чого навчили вас ваші рідні мами. Уявіть ситуацію: ваша мати поїхалана відпочинок в санаторій. Із залишеного нею одягу чистою залишилась одна сорочка та і без ґудзика на рукаві. Запасний ґудзик є, голка є, нитки є… А чи є ваше вміння?
Хто краще і швидше пришиє ґудзик?
Конкурс 3.
Шановні хлопчики! Чи пам’ятаєте ви, які квіти дарував тато останній раз мамі? Я пропоную вам це згадати, бо наступний конкурс буде саме про квіти.
На столі ви бачите папір, фарби. За той час поки буде звучати художній номер – повинні намалювати квітку.
(Художній номер)
Конкурс 5. (для тат)
Шановні чоловіки! А як ви відноситеся до школи? Ви пам’ятаєте в яку школу, і в який клас ходять ваші діти? А домашні завдання робите з ними? На столі лежать зошити дітей. Знайдіть зошит своєї дитини!
Конкурс «Хто сильніший»
Батьки разом з дітьми на плечах присідають декілька разів
Конкурс «Хто швидше нагодує дитину»
Мами роблять бутерброди з готових інгредієнтів: нарізаний батон, ковбаса, сир, помідори, огірки, майонез – по 4 шт. і пригощають дітей
Конкурс «Хто швидше».
Тата виготовляють літаки з паперу
Конкурс «Хто краще проведе політ»
Тато бере в 1 руку літак, в 2 – дитину і «летять» по кругу
Конкурс «Заправка топливних баків»
Батьки наповнюють водою «топливні» баки – паперові ємкості від соку за допомогою дитячого відерця та воронки
Конкурс «Бюро знахідок»
Тата серед безлічі речей знаходять речі своєї дитини
Конкурс для хлопчиків «Влучний стрілок»
Дівчата тримають корзину для сміття на відстані 2-3м, а хлопчики стоять у 2 шеренги і з чорних пластикових ящиків для овочів беруть м’ячики і кидають в корзину.
Ведучий
Є в п’ятій школі клас,
2-Б – це просто клас!
Всі веселі і завзяті,
Вміють гарно танцювати
Вірші пишуть, вчать уроки
Не бояться ніякої роботи.
Ведуча
Та не тільки математику вивчають,
А ще й у футбол грають.
В нашім класі всі слухняні
І розумні, і старанні.
Негаразди не для нас –
Переборимо їх враз.”
18 учень
Ми веселі, креативні,
Сто відсотків позитивні,
Витривалі і спортивні,
А до того ж ми активні!
19 учень
Наш 2-Б – дружній клас,
Завжди об’єднує він нас.
Ми як крапельки води,
Разом будемо завжди!
20 учень
Ще почуєте про нас
Наші хлопці і дівчата
Ох, на витівки багаті!
Разом будемо рости,
І добро у світ нести.
Вчителька
Вправа «Дружні долоньки»
На спогад про наш сьогоднішній захід пропоную кожному написати побажання однокласникам. (Роздає вирізані паперові долоньки і ручки. Діти пишуть побажання і віддають тому, з ким сидить за партою)
Гра «Впізнай свого товариша» (по характеристиках впізнати один одного)
Творче завдання «Портрет» (Учні малювали власні автопортрети із них створюють загальний портрет всього класу: виходять з портретами і стають в ряди).
Вчителька
Хай щастя поселиться в кожній родині,
Хай діти сміються у вашій хатині.
Повага та спокій повсюди панує.
Здоров’я вам, любі і добрі люди!
Використані джерела:
1. В.О.Сухомлинський «Виховання колективізму у школярів» (1956)
2. Кондрашова Л.В., Лаврентьєва О.О., Зеленкова Н.І. Методика організації виховної роботи в сучасній школі :навчальний посібник./ Л.В.Кондрашова, О.О.Лаврентьєва, Н.І.Зеленкова. – Кривий Ріг : КДПУ, 2008 – 187 с.
3. Основні принципи виховання учнівського колективу. http://osvita.ua/vnz/reports/pedagog/14560/
|