Каталог статей
Головна » Статті » Навчальні та методичні посібники » Електронні посібники | [ Додати статтю ] |
Наталія Кіщук – викладач Коломийського педагогічного коледжу Використання динамічних моделей при вивченні математики у першому класі Проблема використання комп’ютерної підтримки уроків математики у початковій школі є досить актуальною. Для її вирішення необхідні, принаймні, три умови: - наявність комп’ютерів чи мультимедійного обладнання у класі; - наявність навчального програмного забезпечення: - вміння вчителя використовувати обладнання і програмне забезпечення. З нашої точки зору, проблемі розробки навчального програмного забезпечення приділяється надто мало уваги. Наявні програмні продукти навчального характеру слабо узгоджені із діючими навчальними програмами, не враховують особливості класно-урочної системи навчання, вікові особливості учнів. Більшість таких програм або розроблені у формі розвиваючих ігор, на роботу з якими потрібно значно більше часу, ніж має вчитель на уроці, або у формі мультфільмів, де казкові герої намагаються замінити вчителя, чи у формі завдань на розвиток уваги, пам’яті, мислення і т.д., на матеріалі, який не завжди можна пов’язати з темою уроку. Тому, в переважній більшості, вчителі намагаються самі розробляти презентації, які, в порівнянні з традиційною наочністю, є значно ефективнішими. Однак, їх використання має ряд недоліків: - на розробку презентації необхідно багато часу, якого завжди не вистачає у вчителя; - комп’ютерна презентація здебільшого виконує роль наочного посібника і не дає можливість учням здійснювати дослідницьку діяльність. Для уроків математики необхідно мати програми-конструктори, що дозволяють дітям експериментувати, досліджувати, аналізувати, моделювати. При цьому такі програми повинні мати зручний і доступний для учнів інтерфейс (засоби керування). Для виконання кожного конкретного завдання учень не повинен затрачати багато часу. Завдання повинні відповідати навчальним програмам і будуватися на тому ж матеріалі, що і підручники та зошити з друкованою основою. Комп’ютерна підтримка має гармонійно вписуватися у навчальний процес, створюючи умови для пізнавальної і дослідницької діяльності учнів. Саме такі програми-конструктори, ми намагаємося створювати у середовищі динамічної геометрії GeoGebra. Їх ми називаємо динамічними моделями. Середовище GeoGebra дозволяє створювати навчальні книги, які публікуються на офіційному сайті програми. На даний час у процесі створення є дві наші книги: «Перший клас» то «Образно-графічна математична мова». Режим доступу: www.geogebra.org/mojarakva Перейти прочитати статтю повністю та скачати Джерело: https://www.geogebra.org/mojarakva | |
Переглядів: 1567 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |