Невіртуальні загрози віртуальної мережі
Всі соціальні мережі, і загальновідомі широкому колу Інтернет користувачів, і не так вже знані, надають своїм учасникам чималі можливості для спілкування не тільки з добре відомими людьми, а і для встановлення нових контактів. Та на превеликий жаль це безсумнівно добре явище може стати джерелом неприємностей для учасників спілкування, і в першу чергу для дітей.
Діти та мережа ІнтернетВ соціальних мережах присутня певна кількість «хижаків», так умовно називають користувачів, які, полюючи на своїх жертв, прагнуть взнати якомога більше інформації, щоб увійти до них в довіру. Представляючись хлопцем або дівчиною «мисливець» прагне відсторонити дійсно близьких для дитини людей, заполонивши думки «жертви». Підліткам часто властиве непорозуміння з батьками, тому вони найлегша «здобич» для «мисливців». Результат такого спілкування може бути самий непередбачуваний і найстрашніший серед них – це зникнення дитини.
Як же можна захистити дитину від не таких вже віртуальних загроз, віртуальної мережі?
Неодмінно поясніть правила поведінки в Інтернет-мережі та наслідки можливі наслідки порушення цих правил, намагаючись зробити це обережно, без залякування.
Ніколи не залишайте дитину з Інтернетом на самоті. Для цього розмістіть комп’ютер у загальній кімнаті помешкання, в жодному разі не встановлюйте комп’ютер у дитячий кімнаті. Монітор краще розвернути екраном до загальної зони кімнати – таким чином у будь-який час у вас буде змога бачити, що відбувається на екрані.
Контролюйте, які Інтернет сторінки відвідує ваша дитина. Зробити це можна в браузері (Інтернет-оглядачі), який встановлено на комп’ютері. В історії браузера ви знайдете детальний перелік сторінок які переглядав користувач з зазначенням дати і часу. Однак майте на увазі, що історію Інтернет браузера можна очищувати як вибірково (за обраною датою або часом), так і повністю. Зрозуміло, що видалена історія має слугувати сигналом для батьків уважніше пригледітися до дитячої поведінки.
Якщо ви помічаєте, що тільки-но ви потрапляєте в кімнату дитина швидко згортає вікно браузера чи закриває його, вимикає комп’ютер або монітор, переключає відкриті вкладки, якщо після перебування в Інтернеті у дитини різко міниться настрій, вона стає агресивною, збудженою або пригніченою, - це вже привід для розмови. Краще не починати її відразу, бо це може тільки погіршити ситуацію. Дайте дитині змиритися з думкою, що вам стали відомі такі важливі для неї секрети, а вже потім починайте спокійну і довірливу розмову.
Краще не відпускайте дитину на зустріч з новими приятелями, що знайшлись через всесвітню мережу Інтернет, якщо ви про них нічого не знаєте або у вас виникають певні побоювання щодо безпечності цього побачення. Забороняючи це побачення обґрунтуйте свою думку, обов’язково поговоріть про це з дитиною, розкажіть про можливі небезпеки на які можна наразитися. Попереджений, значить озброєний. Пам’ятайте, що найнадійніший захист – це знання і розуміння небезпек.
Негативний вплив інтернет-технологій включає в себе такий момент, як відсутність соціальної взаємодії один на один, що перешкоджає формуванню навичок міжособистісного контакту. В результаті зростає число інтернет-злочинів проти особистості, яку іноді не відокремлюють від віртуального образу.
Сергій Драгунов
Джерело: http://teacher.co.ua/ |