І семестр
Барви землі
1. Введення в образотворче мистецтво. Малювання повітряних кульок. 2. Поняття про основні та похідні кольори. Малювання на тему «Риба-кит у морі синім». 3. Поняття про розбіл та затемнення спектральних кольорів. Замальовка «Три веселі гноми». 4. Асоціативне сприйняття кольорів («важкий», «легкий», «ніжний»). Заповнення площини аркуша. Малювання на тему «Квітка-семицвітка». 5. Знайомство з теплою групою кольорів. Отримання теплих відтінків кольорів шляхом додавання оранжевого та теплого жовтого. Малювання на тему «Сонце-огнецвіт». 6. Знайомство з холодними кольорами. Отримання холодних відтінків кольорів шляхом додавання синіх барв. Малювання на тему «В небі над полями райдуга-дуга». 7. Межа зламу простору (земля – небо, небо – вода). Малювання на тему «Сонечко ласкаве землю зігріває».
Прості форми
8. Різноманітність форм у навколишньому світі. Створення композиції «Ходить гарбуз по городу». 9. Взаємозв’язок основної форми та її частин. «Парасольки Оле-Лукойє». 10. Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями форм. Створення композиції «Серед урочища грибного». 11. Розмальовка «Житло доброго та лихого гномів». 12. Ліплення. Передавання спіралеподібної форми в об’ємі та на площині.
Форма та колір як засоби образотворення
13. Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Розмальовка «Килими доброго та злого чаклуна». 14. Створення образу зими, передавання відповідного настрою засобами відтінків «холодних» кольорів. Малювання на тему «Зимовий день». 15. Вирізування виразної симетричної силуетної форми. Виготовлення аплікації «Новорічна ялинка». 16. Витинанка як вид художньої роботи з папером. Виготовлення витинанки «Зіронька горить».
ІІ семестр
Характер ліній
17. Види і типи ліній та напрямів. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). Створення композиції «Портрет блискавки». 18. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами. Малювання на тему: «Будинок равлика». 19. Виражальні можливості ліній. Малювання на тему: «У бабусиному селі». 20. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Малювання на тему: «Радісне і сумне дерево».
Розмаїття та багатство форм
21. Цілісність форми. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Створення композиції «Добрий сніговик». 22. Складові частини будівлі. Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі. Малювання на тему: «Казкове місто». 23. Виконання аплікації «Глечик». 24. Елементарне поняття про складові частини в будові птахів (тулуб, шия, голова, кінцівки, хвіст), фігури людини (тулуб, голова, руки, ноги), порівняння цих частин за формою та розміром. Створення композиції «У космосі». 25. Малювання на тему: «В Африці». 26. Узгодження основної форми з елементами декору (на елементарному рівні). Створення композиції «Казковий птах». 27. Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Малювання на тему: «Квочка і курчата».
Виражальні можливості кольору
28. Створення засобами кольору (на елементарному рівні) певного за характером виразного образу. Створення композиції «Чудо-дерево». 29. Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів (наприклад, жовтий – оранжевий – червоний, світло-зелений – зелений – темно-зелений тощо). «Великоднє яйце». 30. Симетрія як засіб гармонізації форми. Елементарна узгодженість силуетної форми і декору. «Чарівні писанки». 31. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох вісей симетрії. Виготовлення аплікації і витинанки «Крила метелика». 32. Малювання на тему: «Весела галявина». 33. Підсумковий урок за рік. «Танок повітряних зміїв».
|