Образотворче мистецтво (1 година на тиждень)
авт. прогр. Любарська Л., Вовк Л. підр. Л.М. Любарська «Образотворче мистецтво», Київ «Форум», 3 клас, 2003р.
І семестр
Майстерня живопису
1. Вступ. Майстерня живописця. Знаряддя праці та матеріали художника-живописця. Колір як головний засіб виразності живопису. Актуалізація знань з основ кольорознавства (колірне коло). Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру за мотивами твору живопису. 2. Край шляху калина червона росла… Споріднені кольори; гармонія споріднених кольорів. Виконання ілюстрації до пейзажного вірша. 3. Соняшник у золотім брилі. Свідомий вибір колірного вирішення на підставі контрастних або споріднених кольорів. Малювання соняшників. 4. Осінь така мила… Кольорові контрасти. Розвиток навичок малювання фігури людини. Створення образу дівчинки-осені за віршем П.Тичини «Осінь така мила…». 5. Листопад, листопад, золотиста віхола… Хроматично-ахроматичні колірні контрасти. Ритмічно-рівномірне розташування елементів на площині. Створення «осіннього килимка» на аркуші паперу. 6. Вже обтрусили айстри роси… Техніка роботи акварельними фарбами. Виконання тематичної композиції «Вже обтрусили айстри роси…». 7. Осінній дощ. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів під впливом вітру. Виконання композиції «Осінній дощ».
Майстерня графіки
8. Віхола кошлата заступила Сонце… Знаряддя праці, матеріали та обладнання художника-графіка. Створення асоціативної композиції «Віхола кошлата заступила сонце». 9. Зелені друзі. Лінія як засіб виразності. Передавання будови та форми крони дерева певної породи, фактури, силуетної форми графічними засобами. Виконання композиції «Зелені друзі». 10. Чарівний аркушик. Актуалізація знань про контур, силует, контраст. Виконання композиції «Зберемо звіряток разом».
Майстерня скульптора
11. Хто в лісі живе? Знаряддя праці, матеріали та обладнання скульптора. Актуалізація знань про види скульптури (круглу, рельєф; види рельєфу). Ліплення пластичним способом композиції на тему «Хто в лісі живе?» 12. Райдужна пташка. Виражальні можливості силуетної форми. Розроблення форми декором. Виконання об’ємної композиції «Райдужна пташка». 13. Веселі зимові ігри дітей. Передавання елементарної будови людей; характерних поз та рухів у процесі ліплення. Цілісність форми. Виконання об’ємної композиції «Зимові розваги дітей». Майстерні декоративно-ужиткового мистецтва 14. Чудові візерунки. Знаряддя праці, матеріали та обладнання гончарів, ткаль, вишивальниць. Фризова орнаментальна композиція. Ритмічне чергування елементів за формою та кольором. Створення орнаментальної композиції у фризі «Чудові візерунки». 15. Дивовижна ваза. Форми гончарного посуду, види декору на ньому. Узгодженість декору з формою. Виконання композиції «Дивовижна ваза». 16. Готуймося до карнавалу. Поняття про особливості декоративного образу (тварин, птахів). Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Виготовлення карнавальних масок.
ІІ семестр
Зимонька-зима
14. Веселі зимові ігри дітей. Зображення людини з передачею характерних поз та рухів. Виконання композицій "Веселі зимові ігри дітей". 15. Прийшла Баба Зима. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Залежність характеру форми від окремих деталей. Виготовлення у техніці об'ємної паперопластики казкових персонажів. 16. Прийшла Баба Зима, Дідуся з бородою привела із собою. Розвиток навичок зображення фігури людини. Виконання композиції "Прийшла Баба Зима, Дідуся з бородою привела із собою". 17. Замерзли квітками сніжинки на склі. Досягнення рівноваги на площині шляхом рівномірного розташування елементів. Виконання композиції "Замерзли квітками сніжинки на склі". 18. Як живеться вам, птахи? Передача елементарної будови птахів. Виконання композиції "Як живеться вам, птахи?".
Світ казок
19. Льодяний палац. Професія архітектора, матеріали, з якими він працює. Засоби художньої виразності в архітектурі. Виконання аплікації "Льодяний палац". 20. Малюємо казку. Зображення птахів, тварин та людей в ілюстраціях до казок. Свідоме ставлення до вибору елементів композиції; виділення головного в композиції. Виконання композиції "Малюємо казку". 21. Одяг для казкових персонажів. Український національний костюм, його деталі. Узгодження форми (деталей одягу) з декором. Виконання композиції "Одяг для казкових персонажів". 22. Казковий персонаж. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа через особливості зовнішніх ознак та одягу. Виконання композиції "Казковий персонаж".
Фантазуємо та творимо красу
23. Райдужна птиця. Виражальні можливості силуетної форми та гармонійного співзвуччя контрастних кольорів. Виконання композиції "Райдужна птиця" в техніці аплікації. 24. Дивовижні баранці, коники і птахи. Декоративна переробка реальної (об'ємної) форми. Збагачення форми декором. Виконання об’ємної композиції "Дивовижні баранці, коники і птахи". 25. Килимок. Композиційний центр як засіб організації композиції. Узгодження зображення з форматом. Виконання композиції "Килимок". 26. Вербові котики. Розширення знань про графічні техніки. Малювання натюрморту "Вербові котики". 27. Всі квіти весняні, веселі й кохані. Передача характерних особливостей силуетної форми. Зображення квітів із різних боків. Виконання композиції " Всі квіти весняні, веселі й кохані". 28. Панно з квітами. Симетрія як засіб композиційної організації площини, рівновага в композиції. Виконання панно з квітами. 29. Летимо на іншу планету. Навички малювання людей у русі. Виконання композиції "Летимо на іншу планету". 30. Сади цвітуть. Кольорові контрасти. Виконання композиції "Сади цвітуть". 31. Підсумковий урок. Вікторина "В гостях у художників". Виставка учнівських робіт.
|