Образотворче мистецтво II семестр
Тема 3: Край, де я хотів би побувати (4 год)
16 Передавання плановості відкритого простору за допомогою відмінності планів за світлотоном та кольором; введення у пейзажну композицію зображення тіней, що падають від об'єктів; колірна гама як засіб вираження настрою у пейзажі. Зимова казка. 17 Плановість у композиції; заповнення площини аркуша паперу; колір та світлотональні співвідношення у композиції. "Краще гір лише гори". 18 Створення морського пейзажу на основі знань про повітряну перспективу та колір у пейзажі; свідомий вибір теплого, холодного чи контрастного колориту; використання техніки роботи мазком для передавання настрою в пейзажі. Подорож до моря. 19 Архітектура середньовічного західноєвропейського міста; створення «фризової» композиції у техніці витинанки; колективна робота; кольорові контрасти та нюанси в композиції. Подорожуємо до Європи. Тема 4: Художній образ у декоративно-ужитковому мистецтві та архітектурі (7 год)
20 Художній образ у декоративно-ужитковому мистецтв); бесіда «Мистецькі вироби побуту»; стилізація як основа створення декоративного образу в ДПМ; узгодження силуетної форми, декору та кольору в декоративній композиції. Декоративно-ужиткове мистецтво. "Мистецькі вироби побуту". 21 Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису; декоративна стилізація рослинних форм; композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів. "Казкова квітка Петриківки". 22 Основа композиції в петриківському розписі; колір, колорит, декоративні елементи у композиції; створення ескізу розпису кухонної дощечки. "Подарунок для мами". 23 Бесіда "Традиції народної іграшки в Україні"; особливості декоративного образу, форма декоративної української глиняної іграшки. "Світ народної іграшки". 24 Архітектура як будівельне мистецтво; поняття про взаємозв'язок архітектури з природним середовищем та призначенням; основні принципи архітектури. Образ в архітектурі. "Кому належить будинок?" 25 Створення на основі асоціацій образу казкового будинку; узгодження декору з формою; організація роботи в парах; підсумкова виставка робіт із теми. "Чарівний будинок" 26 Підсумковий урок. Тематична робота. "Ліпимо диво-звіра".
Тема 5: У світі добра і краси (7 год)
27 Народне мистецтво витинанки; проста і складена витинанки; створення симетричної декоративної композиції. Чудернацька витинанка. 29 Асиметрична композиція у декоративному мистецтві; композиційна рівновага; доцільність використання декору у зображенні фантастичного образу. Казка і фантазія у народній творчості. 30 Портретні зображення у творах образотворчого мистецтва; особливості форми та пропорцій голови людини. Малюємо портрет. 31 Засоби створення виразного портретного образу казкового героя; портретна галерея казкових героїв. Портрет казкового богатиря. 32 Узагальнення знань про засоби досягнення художньої виразності у пейзажній композиції; створення пейзажної композиції у довільній техніці. "Свято весняної природи". 33 Створення декоративного панно; узагальнення знань про ескіз як підготовчий пошуковий начерк основного твору; поетапне створення і виконання декоративного панно в групах. "Земля веснянкою заквітла". Тематична композиція. 34 Вікторина «Про що і як розповідає художник»; підсумкова виставка творів. Підсумковий урок.
Джерело: http://календарне планування для 4 класу |