Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
«Один світ – один народ» Ділова гра Мета: надати дітям можливість застосувати на практиці знання з курсів «Основи правознавства», оволодіти вміннями та навичками колективної творчої роботи, виховати повагу до людської гідності, до людини. Термін підготовки до гри: 10-15 днів. Дітям пропонується зібрати Всесвітню народну асамблею з приводу розробки проекту Всесвітньої конституції. Зауважимо, що кожен з учасників – це людина незалежно від кольору шкіри, релігії, місця проживання, віку, статі. Через гру діти дають визначення термінам «людина», «Людство», «Людяність». Відтак, вони намагаються скласти основний закон людства, який би був прийнятним як для окремого учасника, так і для всіх людей. Формуються робочі групи (це можна зробити за допомогою різнокольорових яблук, кружалець, що імітують Землю, тощо), які працюють над проектом Конституції у підготовчий період. Кожна група – представники різних континентів Землі. Ведучий консультує гравців стосовно вимог до статей Конституції та їх форми. На засіданні Всесвітньої асамблеї кожна робоча група репрезентує свій проект, який у подальшому обговорюється, і з кожного проекту відбираються ті положення, які задовольняють більшість. Таким чином створюється загальна Конституція, яка затверджується голосуванням і набуває статусу Всесвітньої. Наступним етапом гри може бути завдання порівняти утворену дітьми Конституцію із Загальною декларацією прав людини, з іншими міжнародними документами, що регламентують реалізацію прав людини. Зокрема, як приклад, може бути запропонований проект Конституції прийнятий на міжнародній зустрічі молоді в Копенгагені в 1995 році: Ми, люди Землі, урочисто зобов’язуємося будувати нове громадянське суспільство, засноване на принципах рівності можливостей, панівної ролі закону, загального демократичного правління та нового партнерства усіх націй та народів. Ми закликаємо будувати суспільство, де право на їжу таке ж непорушне, як право голосу, де право одержувати базову освіту надійно охороняється, як і право свободи преси, і де право на розвиток розглядається як основа прав людини. Ми закликаємо будувати нові основи людської безпеки, яка гарантує безпеку людей посередництвом розвитку, а не озброєння; посередництвом співробітництва, а не конфронтації; посередництвом миру, а не війни. Ми віримо, що гарантією Організації Об’єднаних Націй буде досягнуто загальної безпеки людей удома, на роботі, в їхньому суспільстві, в їхньому оточенні. Ми цілковито переконані, що розбіжності в наших суспільствах – наша сила, а не наша слабкість, і ми маємо намір захищати ці розбіжності як гарантію недискримінації між усіма народами, незалежно від походження, раси, релігії або етнічної приналежності. Ми віримо, що наш світ не зможе вижити, якщо складатиметься з ¼ багатих та ¾ бідних, половини демократичних суспільств та половини авторитарних, з оазами розвинених суспільств оточених пустелею нестатків. Ми обіцяємо розпочати усі необхідні дії національного та глобального характеру, щоб припинити тенденцію зростання нерівності всередині націй та зовні. Ми переконані, що завдяки колективним зусиллям можна запобігти найстрашнішим аспектам бідності. Ми стверджуємо, нашим першим кроком у досягненні цієї мети буде утворення суспільства, яке гарантує, що кожна дитина не залишиться без освіти, що кожне людське життя буде оточене турботою про здоров’я, забезпечене питною водою, а кожне подружжя матиме змогу самостійно регулювати чисельність своєї родини. Ми усвідомлюємо свою відповідальність перед сучасним та майбутнім поколінням і сповнені рішучості передати своїм дітям багаті природні ресурси і навколишнє середовище збереженими. Ми маємо на меті збудувати зразок розвиненого суспільства, яке базується на загальних відкритих ринках, а не на протекціонізмі; на рівному використанні ринкових можливостей, а не на благодійності; на відкритому політичному діалозі, а не на насильстві. Ми пропонуємо глибоко розроблені основи нової соціальної та економічної філософії, яка ставить людину у центр наших шукань і творить нерозривні зв’язки людської солідарності. Ми щиро віримо, що Організація Об’єднаних Нації має стати принциповим гарантом нашој загальної безпеки. Ми сповнені рішучості підсилювати роль ООН та надати їй широкомасштабну владу в прийнятті рішень соціально-економічного характеру під егідою Ради Економічної Безпеки. Наступним етапом гри може бути пропозиція розв’язати сучасну кризову ситуацію у світі, спираючись на утворену учасниками Всесвітню Конституцію, тобто застосувати на практиці вироблений ними загальний закон існування суспільства. З досвіду роботи Київської обласної ради старшокласників | |
Переглядів: 1211 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |