Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Олімпіади та конкурси [ Додати статтю ]

Завдання для учасників Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Завдання

для учасників

Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра  Яцика

(для шкіл української діаспори)

2008 -2009 н. р.

 

2-й рік навчання

 

1.Прочитайте. Випишіть слова, які називають предмети.

 

Українська мова

Ой, яка чудова,

світла і багата

українська мова,

мова мами й тата!

Мова мами й тата, діда і бабусі.

Знаю її добре, ще краще навчуся.

                                     (Марійка Підгірянка)

 

 

2. Відгадайте загадки. Слова - відгадки запишіть і поділіть рисками на склади.

 

а) Своїх очей не маю, а іншими бачити допомагаю.

б) Коли ріс - був як шар, вітер дмухнув - шар полетів.

в) Наче птиця, крила має. Все літає і співає:

     Я медок вам наношу, не тікайте, бо вкушу.

 

3. До слів лівого стовпчика допишіть слова з правого.

 

пише                                      виразно

читає                                      високо

стрибає                                  каліграфічно       

 

 

4. Складіть і запишіть речення з поданих слів.

 

нема, Без, України, і, калини, верби.

 

3 -й рік навчання

 

 

1. Спишіть прислів´я, вставляючи пропущені букви.

 

Жи...я прожити - не поле перейти.

Вугі...я добувають із землі, а зна...я - з книг.

Маленька, праця краща за велике безді...я.

 

Зробіть звуко - буквений аналіз виділеного слова.

 

2.Випишіть іменники у 3 колонки: чоловічого, жіночого та середнього роду.

 

         Кошеня, день, яблуня, тигреня, маля, цибуля, айстра, очерет, ясен, лимон, нива, зерно.

 

         3. Відгадайте загадки. До слів - відгадок доберіть спільнокореневі слова.

 

1) Маю плаття зелененьке.              2) Під дубочком народився,

Гнучкі, ніжні віти                            Парасолькою накрився.

Білу кору, стан тоненький.             Може б, з лісу пострибав,

Як я звуся, діти?                             Якби другу ногу мав.  

 

 

4. Поширте речення другорядними членами, запишіть.

 

1) Я ходив. 2) Маринка співає. 3) Діти плавають.4) Сонце світить.        5) Берізка жовкне. 6) Ми бачили.

 

4 - й рік навчання

 

1. Вставте пропущені букви.               

 

Ол...нь, ц...глина, л...дачий, мізин...ць, гр...бок, д...сятий, д...ревце, с...лянин, ап...тит, в...лос...пед, гор...зонт, д...ректор, кор....дор, пр...зидент.

 

2. До слів доберіть слова, які означають ознаки предмета.

 

Школа -                                  мова -

мама -                                     край -

сорочка -                               пташка -

 

3. Утворіть нові слова, складіть і запишіть з ними 3 речення.     

 

1) Префікс від слова "проніс",        2) Префікс від слова "роз´їзд",

корінь від слова "лісник",               Корінь від слова "мова",

суфікс від слова "дубок".               закінчення від слова "липа".

                                     3) Префікс від слова "перенести".

                                     Корінь від слова "казка".

 

4. Складіть та запишіть текст-опис про квіти (квітку), яку ви подарували мамі на день народження.

                       

http://www.mon.gov.ua/

Категорія: Олімпіади та конкурси | Додав: [ADM]Irina (18.04.2009)
Переглядів: 9808 | Рейтинг: 3.5/11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!