Олімпіадні завдання з української мови
(4 клас)
1.Запиши під диктовку початок оповідання В.Сухомлинського «Дивний мисливець».
15 б. (7+8)
а) Підкресли граматичну основу в реченнях першого абзацу.
б) Якщо ти читав це оповідання, то пригадай кінцівку і запиши її (7-8 речень). А якщо не читав, то поміркуй (Чому дід Максим приходив з лісу порожнім?Для чого він ходив до лісу?) і запиши свій варіант кінцівки оповідання (7-8 речень).
2. Склади транскрипцію слова, взявши 3-ій звук у слові пошта, 5-ий звук у слові площа,
Наголошений голосний у слові одинадцять, 1-ий звук у слові сонце, 1-ий звук у слові тікати, 4-ий звук у слові доля. Яке слово ти отримав ? 2 б.
[ ______________ ] - _________________________
3. Прочитай текст. 8 б.
а) Про яку рослину йдеться ? Добери до нього заголовок.
І як тільки не сварять мене, хоча винна я лише в тому, що вмію себе захищати. А ще я дуже корисна . Мене із задоволенням їдять корови, кози. Зі мною варять смачний борщ, адже в мені дуже багато вітамінів. З′являюсь я раніше городньої зелені.
б)Запиши текст, замінивши займенники першої особи однини займенниками третьої особи однини.Доповни текст 2-3 реченнями, розповівши про властивості цієї рослини.
4.Які сполучення слів можна поширити, а які – ні? Чому? Доведіть свою думку. 6 б.
Сісти на стілець __________________________________________________________
Сісти в калошу _____________________________________________________________
Намилити шию _____________________________________________________________
Намилити руки _____________________________________________________________
Пекти хліб _____________________________________________________________
Пекти раки _____________________________________________________________
5. Надпиши зверху відмінок іменників, виділи закінчення. 6 б.
Не огорожуй себе огорожею, а приятелями. Утікав від вовка, а попав
на ведмедя. Кукурудзу шануй і в полі, і в силосній ямі, і в коморі.
6. Уяви собі, що до тебе звернувся однокласник, який кілька днів не відвідував школу і пропустив уроки української мови, на яких клас почав вивчати прикметник, та попросив допомогти йому навчитися визначати прикметники в тексті, виокремлювати їх з-поміж інших частин мови. Склади розповідь ( 4-5 речень ) з елементами міркування, використовуючи одне з прислів′їв завдання № 5. 8 б.
Всього 45 б.
Диктант
Дивний мисливець
Живе у нашому селі дід Максим. Цей дід – мисливець. Починається полювання на зайців чи качок, і дід щодня йде з рушницею до лісу. Виходить він з дому вранці, а повертається ввечері.
Але що це за дивний мисливець! Ніколи не несе додому ні зайця, ні качок. Приходить із порожньою торбою. Чого ж це дід Максим такий невдаха? ( 55 слів)
Джерело: http://zinyla09.blogspot.com/p/blog-page_2.html |