Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Олімпіади та конкурси | [ Додати статтю ] |
Завдання конкурсу ім. П.Яцика
Орієнтовні завдання до Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика 3-4 класи 3 клас Варіант 1 1. Напиши казку за початком. Як дятлик провчив ледачого синка Жив собі у лісі дятлик із сім'єю. І були в нього два синочки. Кожного дня тато вчив їх, як дерева лікувати. Старший си-нок старанно вчився. А молодший... 2. Склади ланцюжок слів (6 слів), де останній склад попереднього слова є пе-ршим складом наступного. Малина, ..., ... . 3. До поданих словосполучень добери словосполучення, в які входять слова з прямим значенням: гарячий привіт — ...; світла думка — ...; глибока ніч - ...; залізна воля – .... 4. Допиши рядочки вірша. Небо сонечком сіяє, зігріває. радіють, зеленіють. Варіант 2 1. Визнач та запиши кількість звуків у кожному зі слів. Жолудь - ... зв. Троє — ... зв. Насіння — ... зв. Дзюркіт — ... зв. Якому зі слів відповідає ця звукова модель: -0=0=0 2 . Продовж прислів'я: Швидко казка мовиться.... Нема товариша — шукай, а .... Земля чорна, а.... Мудрий не все скаже, що знає, а ду-рень.... 3. Поясни значення українських на-родних висловів: Закарбувати на носі - .... Двох слів докупи не зв'яже — .... 4. Як називають одним словом: Заклад, де виготовляють і продають ліки - .... Сильний дощ — ... . Топлене сало — ... . Багато корів — .... Суху траву — .... 5. Склади текст за поданою кінцівкою. Я дуже люблю і поважаю свою маму. Коли вона про¬читає мій твір, то зрозуміє, як я її люблю, хоч дуже рідко кажу про це. Варіант 3 1. Склади текст. Добери заголовок. Як тільки спаде надвечір'я, солов'ї тут змагаються співочим хистом. Зійди у травні на Тарасову гору. І слухають цю солов'їну хвалу Кобза-реві Дніпро, українське широке поле і вся Україна. І тебе зачарують співом солов'ї. З кожного гаю лине своя солов'їна пісня. Варіанти заголовків: "Солов'ї"; "Та-расові солов'ї"; "Навесні". 2. До слів — назв предметів добери слова — назви ознак. Осінь - .... Слово — .... 3. Відгадай слово. Перший звук у цьому слові — приго-лосний, моя пара [з]. Другий звук — у ненаголошеному складі наближається до [е]. Наступний звук - сонорний приго-лосний, він є у слові пісня. Голосний вказує на попередній м'який приголосний, він є у слові біль. Приголосний, який завжди м'який. (Синій). 4. Запиши слова у два стовпчики: споріднені слова і слова у різних гра-матичних формах. Білий, білого, побілка, білизна, білому, білити, біленький, білим. 5. Миколка припустився помилки у своїх записах. Виправ і запиши слова правильно. Бирези, шчедрий, зкинути, бесстраш-ний, лотчик, мор'як, льє, сидиш, библіо-тека. Варіант 4 1. Запиши приклади слів до поданих звукових моделей: [ = о - - о], [- о = о - о], [- о - о = : о], [- о = : о]. 2. Придумай речення зі словами: правіки, пергамент, осоння, веретенце. 3. Утвори словосполучення, з'єднавши слова, які підходять за змістом: табун овець стадо коней зграя дітей група птахів отара бджіл рій корів 4. Склади і запиши розповідь за зачи-ном і планом. Їдальня для птахів Петрик протягом літа й осені збирав зернята. З'їсть яблуко, а насіння вибере і сховає в торбинку. Вибирав зернята із дині та гарбуза. А взимку Петрик... План 1. Заготівля зернят. 2. Облаштування годівнички. 3. Підгодівля пташок. 4. Пташиний бенкет. 5. Вдячні пташки. 5. Утвори групу споріднених слів з коренем -мол-. Варіант 5 1. Поясни зміст фразеологізмів: Як грім із ясного неба — .... Обвести навколо пальця — .... Сидіти як на голках — .... Сім п'ятниць на тижні — .... Склади речення з одним із них. 2. Склади фразеологізми із назвами тварин: заєць + душа — ...; вовчий + ... - ...; ведмежа + ... - .... . 3. Склади казку "Чому ялинка зелена?" за поданим початком і кінцівкою. Завітала до подвір'я Зима. Вона побачила, що Осінь славно потрудилася. Спить березовий гайок, пташки замовкли. Тільки Ялинка не хоче скидати зелених хвоїнок. Розгнівалася Зима … … . А Ялинка і тепер стоїть зелена. 4. Напиши твір за кінцівкою на тему "Нерозлучні друзі". Якщо хочете їх побачити разом, прокиньтеся вранці. Вони завжди нерозлучні. Вночі відпочивають разом. А вдень Троянда ховає подругу у свої пелюстки, бо та боїться Сонця. 5. Склади казку на тему "Що сниться Проліску під снігом". 6. Напиши текст правильно, визна-чивши початок і кінець речень. З бузком у нас пов'язані спогади про місяць травень тоді природа постає у всій своїй красі кущі й дерева одягають-ся в пахучу зелень на луки вибігають яскраві квіти у лісі дзвінко щебечуть пташки тріпочуть крильцями метелики. Варіант 6 1. Словниково-логічний диктант — гра: Ділянка землі, засіяна травою в парках, біля садиби —.... Глиняна посудина для приготування їжі в печі -.... Скляний посуд для вживання напоїв — .... Приміщення у житловому будинку, де тримають хатні речі —.... Електричний прилад для розрівню-вання тканини - .... 2. Спиши, постав наголос у словах: олень, вірші, множник, український, читання, забавка. 3. Постав слова у формі звертання: друг — ... ; Галя — ... ; сусідка — ... ; Тетяна Васи¬лівна —...; бабуся —...; Валерій Андрійович —...; Дмитро —...; Олег Ігорович —.... 4. Поясни значення слів: беручкий, затям, довкілля, рожа, свита, калита, цебро, діжа, дядько. 5. Напиши невеличкий твір на тему: "День, який мені найбільше запам'ятав-ся". Варіант 7 1. Напиши листа улюбленому літератур-ному герою. 2. До слова говорити словник подає 70 синонімів. А скільки ти зможеш дібрати? Запиши. Говорити — ..., ..., ... , … . 3. Постав правильно наголоси у словах: випадок, подруга, центнер, дрова, закладка, шофер, виразно, листопад, одинадцять, український. 4. Склади розповідні речення зі словами: біль, картатий, фіранка, ожина. 5. Запиши три улюблених прислів'я вашої сім'ї. 4 клас Варіант 1 1. За поданим початком продовж каз-ку. Добери заголовок. Одного дня, гуляючи в лісі, білка Пустунка почула, як хтось її кличе: — Білочко, ріднесенька, допоможи. Кинулась Пустунка на голос, перестрибнула через кущ і своїм очам не повірила... 2. Заміни словосполучення одним словом або словосполученням, близьким за значенням. Зачепити за живе - ...; ламати голову - ...; душа в душу — ...; ні живий, ні мертвий — .... 3. Склади з кожної групи слів речення, ставлячи іменники жіночого роду в орудному відмінку. Українські, славляться, і, гостинність, господині, привітність. Щирість, з, гостей, і, доброта, віта-ють. Хлібом, їх, сіль, й, зустрічають, з. Радість, землю, і, гості, повага, з, зга-дують, українську. 4. Склади і запиши речення зі словос-полученнями: за царя Гороха; передав куті меду; задерти носа. 5. Доповни речення порівняннями: На траві блищать росинки, мов … Сонце ніжно голубило землю, як … Озеро виблискує на сонці, наче … Варіант 2 1. Напиши твір-казку за поданим початком, придумай заголовок. Подружилась бджілка з фіалкою. Фіалка в полі дивилася на світ своїми радісними фіолетовими очима. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки - брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі. Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку.... 2. Знайди і підкресли у кожній парі речень слова, що вимовляються і пи-шуться однаково, але мають різне зна-чення, вгорі напиши, якою частиною мови вони виражені. а) Посієш вчасно, будеш мати рясно. Одна мати — вірна порада. б) Лід міцний, хоч гармати коти. Два коти в одному мішку не поми-ряться. 3. Запиши речення, поставивши імен-ники, що в дужках, у потрібному відмі-нку. Мама подарувала (Ольга) нову стрі-чку. Україна славиться багатою (рос-линність). 4. Підкресли правильні словосполу-чення. Вірна відповідь — правильна від-повідь; задавати питання — ставити пи-тання; ви правий — ви маєте рацію. 5. Запиши, якими мовами розмов-ляють різні народи світу: українець — ... ; чех — ... ; росіянин — ... ; болгарин - ...; словак - ...; Варіант 3 1. 3 поданих словосполучень утвори прикметники: багато років — ...; п'ятий поверх — ... ; каре око — ... ; світле волосся — .... 2. Заміни вислови одним словом: Лягати разом з курми — ... ; Завдання виконує п'яте через деся-те — ...; Гості приїхали, як сніг на голову — .... 3. Щоб добре запам'ятати порядок ві-дмінків при відмінюванні, учні склада-ють для себе примовки. Н. ___ Р. Д. 3. 0. М. Кл. Склади власну примовку, яка б до-помогла тобі швидко згадати порядок відмінків при відмінюванні. 4. За даною кінцівкою склади і за-пиши оповідання. Придумай заголовок. ...Антон допоміг Володі наздогнати пропущений матеріал. Хлопчики стали справжніми друзями. Варіант 4 1. Зміни слово або добери спільноко-реневе так, щоб у коренях відбулось чергування. Склади речення з однією парою слів. Козак — ... ; село — ... ; друг — ... ; ска-кати — ... . 2. Доповни порівняння влучним сло-вом. Мовчить, як — ... ; Почервонів, як — ... ; Здоровий, як — ...; Промок, як. — .... У наведеній групі синонімів розташуй слова за по¬рядком зростання міри якості: чудовий (3), гарний (1), прекрасний (4), красивий (2), найкрасивіший (5). 3. Склади оповідання за поданим початком. Придумай заголовок. Жучка сумувала, її гарненький синочок Пухнастик підріс, і його віддали новому господарю. Господар у Пухнастика — добра людина, але Жучці тепер не було про кого дбати. Раптом з-за кущів почулося жалібне нявчання... 4. Від іменників утвори прикметники й запиши їх у сполученні з іменником у чоловічому, жіночому, середньому ро-дах. Море — ...; мороз — ...; сонце — .... 5. Перебудуй речення у тексті так, щоб текст складався зі спонукальних речень. Люблять і оберігають ліси у нашій країні. Жодного дерева не вирубують без потреби. На місці вирубаних дерев насаджують молоді ділянки. У цьому школярі мають взяти активну участь. Варіант 5 1. Запиши ім'я, по батькові та прізвище п'ятьох українських письменників. 2. Відредагуй текст, замінивши слова, що в дужках, антонімами. (Погано) прийнялися дерева у шкільному саду. (Лежать) (покривлені) кучеряві яблуньки, покриті ніжними листочками. Вони (голосно) шелестять, ніби (сварять) за турботу. Школярі (недбало) доглядають їх, (не поливають), (розмножують) шкідників. І ось зараз (мовчать) молоді яблуньки великого саду. 3. Поясни значення слів. Купава — ... . Криця — .... Легіт —... . Брунатний — .... 4. Буріме. Склади чотири рядки вірша про осінь зі словами: осінь дарує листочок летить просинь чарує струмочок дзвенить 5. Напиши текст за поданим зачином. Добери заголовок. Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У канадців — клен, у росіян — берізка, а в нас в Україні — … . Джерело: http://mir-shkola.ucoz.ua/ | |
Переглядів: 48335 | Рейтинг: 3.2/61 |
Всього коментарів: 0 | |