Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Опис методики колективних творчих справ

Опис методики колективних творчих справ

 

Колективна творча справа — це діяльність, що приносить радість і ко­ристь оточуючим і класному колективу, в процесі якої учні намагаються поліпшити життя, як своє, так і людей, що їх оточують.

     Справа є колективною, оскільки її планують, готують, реалізують, оці­нюють спільно вихованці та вихователі, разом здійснюючи пошук найкра­щих шляхів виконання життєво важливих завдань. Така діяльність, крім того, є творчою, бо її не можна організовувати відповідно до певної догми чи шаблону, слід завжди обирати різні варіанти її проведення, виявляти нові можливості учнів, бо ці заходи є частиною їхнього життя.

     Колективна творча справа — це спосіб забезпечення яскравого, напов­неного працею і грою, творчістю й дружбою, мрією та радістю життя й одночасно основний виховний засіб.

     Змістом діяльності учнів є турбота про класний колектив, один про одного, про оточуючих людей, про далеких друзів.

     Колективні справи можуть бути різними за тривалістю підготовки і про­ведення, обсягом роботи, здійснюваної учасниками. За характером про­відної діяльності їх поділяють на організаторські, трудові, пізнавальні, художні, спортивні.

     Колективна творча справа — це динамічна система, процес реалізації якої проходить шість стадій.

         1-й етап - попередня робота вихователя. Класний керівник визна­чає роль конкретної колективної творчої справи у загальній виховній ро­боті з класним колективом; комплексні виховні можливості колективної справи; конкретні цілі, завдання виховної роботи; розробляє 2—3 варіан­ти завдань для учасників колективної діяльності; доручення для творчих груп; аналізує можливості участі в колективній роботі батьків та інших представників класної спільноти.

      2-й етап - колективне планування колективної творчої справи. Як правило, воно проходить у формі загального збору-старту, на якому ке­рівник ставить перед учасниками проблемні питання-завдання:

      Для кого хочемо провести справу?

      На радість і користь кому?

      Як краще її провести?

      З ким разом? Кому брати участь?

      Де і коли провести запланований захід?

         Під час такого збору ведучий ставить питання для уточнення, порівнян­ня різних думок, підтримує і розвиває найбільш цікаві пропозиції. На­прикінці обговорення всі пропозиції зводяться до загальних рекомендацій. У разі необхідності вибирають «раду справи» — збірний колектив пред­ставників усіх робочих підгруп, який уточнює, конкретизує план підготов­ки проведення заходів, розподіляє доручення, керує підготовкою, а потім і проведенням справи.

         Крім загального збору-старту, можливі конкурси на найкращу пропози­цію щодо плану, найкращий проект справи, заповнення анкети пропо­зицій; «розвідка» справи; виготовлення газети - «блискавки» з пропозиціями до плану (для обговорення); аукціон ідей; організація скарбнички (фонду, «банку», «поштової скриньки») ідей та пропозицій; заповнення журналу-естафети; дискусія, захист проектів плану тощо.

      3-й етап - колективна підготовка справи. Група, яка керує проведен­ням цієї колективної творчої справи, організує безпосереднє виконання плану її підготовки підгрупами спільно зі старшими друзями, дорослими, батьками, шефами.

      4-й етап - проведення колективної творчої справи. Реалізується кон­кретний план, розроблений керівним органом з урахуванням пропозицій учасників справи. Під час проведення колективної творчої справи допус­каються імпровізація, відхилення від первинного задуму через непередба­чені обставини і навіть помилки. Головне для керівника - забезпечити виникнення у вихованців бадьорості, життєрадісності, впевненості у влас­них силах, прагнення переборювати будь-які труднощі.

     5-й етап - колективне оцінювання творчої справи. На спеціально організованому зборі - «вогнику», присвяченому підбиттю підсумків робо­ти за минулий період, обговорюються спочатку в підгрупах, а потім спільно з усіма учасниками позитивні й негативні моменти підготовки і проведен­ня колективної творчої справи. (Наприклад, з’ясовуються питання: Що було добре? Що нам вдалося реалізувати і завдяки чому? Що не вдалося і чому? Як можна використати цю справу надалі? Як діяти інакше?)

     Можливе оцінювання проведеної справи за допомогою опитування чи анкетування, також випускається газета тощо. (Під час анкетування учні дають відповіді на такі питання: Що нового ти зробив? Про що дізнався? Чого навчився сам і навчив друзів?)

     Вихователі підбивають підсумки роботи й оцінюють виконання вихов­них завдань на нараді дорослих учасників справи.

      6-й етап - виконуються ті рішення, що були прийняті на зборах колективу вихованців за підсумками колективної творчої справи, розроб­ляються нові справи чи зустрічі, вивчається новий матеріал, проводиться певна пошукова робота в конкретному напрямі тощо.

 

 
Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (08.07.2011)
Переглядів: 2239 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!