Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Організаційно-педагогічні умови планування виховної роботи в класі

Організаційно-педагогічні умови планування виховної роботи в класі

 

Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал

Мартін Лютер Кінг

 

Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою життєву місію

Мартін Лютер Кінг

 

 

1.Яку людину ми маємо формувати? Це потрібно перш за все добре осмислити класному керівникові.

 

Отже,соціальне замовлення, вимоги, які висуває перед школою час - це формування громадянина нової незалежної держави України, діяльної, творчої, фізично здорової, працелюбної, порядної, чесної, гуманної та повно­цінної особистості.

 

2. У плані потрібно врахувати специфічні умови школи, рівень активності та самостійності учнів, їхні сильні та слабкі сторони, їхні прагнення та можли­вості, сімейні обставини.

 

У вступі необхідно дати характеристику класного колективу:

-                    Вказати склад учнів;

-                    Їхні індивідуально-типологічні особливості;

-                    Рівень вихованості, самосвідомості;

-                    Ставлення до навчання;

-                    Рівень громадської відповідальності;

-                    Набуття елементарних трудових вмінь і навичок;

-                    Морально-стичний і естетичні якості.

 

Організаційні заходи, зміст і форми вихованої роботи з класом слід спря­мувати відповідно до вимог національної програми "Освіта" (Україна XXI століття) та регіональної програми "Національне виховання: регіональний аспект" , а саме :

-                    формування національної самосвідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати для розквіту держави, готовності її захищати;

-                    забезпечення духовного взаємозв'язку поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії рідного народу ;

-                    формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою як могутнім чинником становлення громадянина України ;

-                    прищеплення шанобливого ставлення до культу, звичаїв, традицій усіх етносів, що населяють Україну;

-                    виховання духовної культури особистості, створення умов для вільного вибору нею своєї світоглядної позиції;

-                    утвердження на національному ґрунті принципів загальнолюдської мо­ралі, формування морально етичних якостей;

-                    формування творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;

-                    забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров'я;

-                    виховання поваги до Конституції, законів України, національної символі­ки;

-                    формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадською відповідальністю;

-                    забезпечення високої художньо-естетичної освіченості особистості, фор­мування у підростаючого покоління інформаційної культури, погляду на книгу та інші види інформації, як на важливий засіб розвитку й самореалізації особистості;

-                    формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з приро­дою;

-                    розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх самореалізації;

-                    формування в дітей і молоді уміння міжособистісного спілкування та вироблення в них механізмів психологічної адаптації до життя за умов ринкових відносин.

Основні виховні завдання формуються з урахуванням загальної мети та рів­ня вихованості учнів. Це години спілкування, збори , трудові справи,походи, екскурсії,зустрічі,конкурси,робота творчих груп за інтересами,участь у вік­торинах,виставках,відвідування театрів,музеїв,кіно і т.д.

Значне місце в плані класного керівника посідатимуть заходи, спрямовані на посилення індивідуальної роботи з учнями ,особливо важковиховуваними;розширення взаємозв'язків з учителями- предметниками, керівниками гуртків ,розвиток та взаємодія з орга­нами дитячого самоврядування . Передбачаються методи і прийоми залуче­ння конкретних учнів до підготовки і проведення значимих справ.

 

Плануючи роботу з батьками, вказуються форми роботи по їх залученню в навчально-виховний процес,заходи спрямовані на підвищення педагогі­чної культури батьків,розширення зв'язків із сім'єю та громадкістю.

 

Отже,план виховної роботи складається з урахуванням рівня згуртованості та можливостей розвитку учнівського колективу,можливостей класного керівника,педагогічного колективу,громадського оточення ,мікроструктури району та багатьох інших факторів. Потрібно щоб план забезпечував прагне­ння вихованців до самоствердження й вдосконалення.

Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: [ADM]Irina (04.12.2010)
Переглядів: 1311 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!