Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Орієнтовна програма стажування випускника вищого педагогічного навчального закладу Учитель, який хоче мати високі результати навчання, повинен знати стилі пізнання своїх учнів, покладати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на уроці І. Основні завдання стажування: • набуття практичних навичок, необхідних для педагогічної роботи; • вміння застосовувати теоретичні знання, набуті під час навчання у ВНЗі, у конкретній практичній роботі; • набуття і вдосконалення педагогічних навичок виховної роботи з дітьми; • вивчення передового педагогічного досвіду, засвоєння різноманітних методів навчання, використання сучасних засобів навчання, впровадження нетрадиційних форм, методів і прийомів навчання, нових педагогічних технологій. II. Зміст стажування молодого вчителя У процесі стажування молодий учитель повинен набути знання в галузі психології, педагогіки, методики викладання шкільного предмета і виховної роботи. За час проходження стажування молодий учитель повинен проявити себе в усіх найважливіших формах роботи,
а) Навчальна робота.
Стажист повинен:
• вивчити принципи перспективного та поточного планування навчально-виховного процесу в школі і брати посильну участь у плануванні роботи школи; • протягом навчального року планувати навчально-виховну роботу зі свого предмета; • розробляти поурочні плани, планувати позакласну роботу відповідно до плану виховної роботи школи; • у навчальній роботі на уроках використовувати різноманітні методи, прийоми, форми і засоби навчання, які сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів (лекція, бесіда, розповідь, семінар, лабораторні роботи, керівництво самостійною роботою учнів, експеримент, демонстрації, використання комп'ютерної техніки, навчального кіно, магнітофонних записів тощо) та індивідуальної роботи з учнями; • брати участь в організації та проведенні факультативних занять (бажано керувати факультативом чи провести одно або декілька занять); • надавати індивідуальну допомогу учням зі свого предмета; • проводити позакласну роботу з предмета у формі фронтальної (лекції, екскурсії, конференції, перегляд навчальних і науково-популярних фільмів тощо), групової (гурток, олімпіада, диспут, туристичний похід та ін.) та індивідуальної роботи з учнями; • брати участь в оформленні шкільних кабінетів та в організації діяльності учнів у них; • активно брати участь в організації і проведенні заходів зі свого предмета (тематичний вечір, ювілейні дати, дні здоров'я та ін.). Справжній педагог повинен працювати на майбутнє б) Методична робота. Стажист — молодий учитель, входить до складу шкільного і районного методичних об'єднань, бере участь у їхній роботі: • за допомогою свого керівника обирає і розробляє одну методичну тему, пише з неї реферат; реферат обговорюється на засіданні шкільного чи районного методоб'єднання (після 2—3 років роботи); • вивчає лабораторне обладнання, ТЗН, комп'ютерну техніку та наочні посібники, які є в школі, з наступним використанням їх у навчальній роботі; • відвідує уроки досвідчених учителів зі свого предмета, бере участь у їх аналізі, вивчає поглиблено педагогічний досвід одного з висококваліфікованих учителів; • за час стажування проводить відкриті уроки; • проводить моніторинг навчальних досягнень учнів, використовуючи різні форми опитування (контрольні роботи, заліки, усне, індивідуальне, фронтальне опитування, тестування тощо); • оформляє результати моніторингу відповідно до плану роботи школи; • систематично вивчає педагогічну та методичну літературу, бере участь у її обговоренні. в) Робота класного керівника. Стажист повинен виконувати роботу класного керівника (у випадку неможливості призначення стажиста класним керівником він виконує функції помічника досвідченого класного керівника на громадських засадах). Для цього стажист: • вивчає документацію класу, склад батьків, індивідуальні особливості учнів, складає психолого-педагогічну характеристику класу: подає її своєму наставнику; • на основі вивчення складу класу добивається єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків; • організовує дитячий колектив з урахуванням вікових та психологічних особливостей, домагається згуртованості, активності, ініціативи та творчості учнів; • проводить класні збори; • проводить заходи, спрямовані на розширення культурного світогляду та зміцнення здоров'я учнів (відвідування театру, музеїв, басейну, прогулянки до лісу, спортивні заходи та ін.); • відповідно до загальношкільного плану здійснює шефську роботу. | |
Переглядів: 1306 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |