Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Орієнтовна програма стажування випускника вищого педагогічного навчального закладу

Орієнтовна програма стажування випускника вищого педагогічного на­вчального закладу

 

Учитель, який хоче мати високі результати навчання, повинен знати стилі пізнання своїх учнів, покладати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на уроці

 

 І. Основні завдання стажування:

• набуття практичних навичок, необхідних для педагогічної роботи;

• вміння застосовувати теоретичні знання, набуті під час навчання у ВНЗі, у конкретній практичній роботі;

• набуття і вдосконалення педагогічних навичок виховної роботи з ді­тьми;

• вивчення передового педагогічного досвіду, засвоєння різноманітних методів навчання, використання сучасних засобів навчання, впрова­дження нетрадиційних форм, методів і прийомів навчання, нових пе­дагогічних технологій.

II. Зміст стажування молодого вчителя

У процесі стажування молодий учитель повинен набути знання в га­лузі психології, педагогіки, методики викладання шкільного предмета і виховної роботи. За час проходження стажування молодий учитель по­винен проявити себе в усіх найважливіших формах роботи,
а) Навчальна робота.
Стажист повинен:

• вивчити принципи перспективного та поточного планування навчально-виховного процесу в школі і брати посильну участь у плануванні роботи школи;

• протягом навчального року планувати навчально-виховну роботу зі свого предмета;

• розробляти поурочні плани, планувати позакласну роботу відповідно до плану виховної роботи школи;

• у навчальній роботі на уроках використовувати різноманітні методи, прийоми, форми і засоби навчання, які сприяють активізації пізна­вальної діяльності учнів (лекція, бесіда, розповідь, семінар, лабора­торні роботи, керівництво самостійною роботою учнів, експеримент, демонстрації, використання комп'ютерної техніки, навчального кіно, магнітофонних записів тощо) та індивідуальної роботи з учнями;

• брати участь в організації та проведенні факультативних занять (бажа­но керувати факультативом чи провести одно або декілька занять);

• надавати індивідуальну допомогу учням зі свого предмета;

• проводити позакласну роботу з предмета у формі фронтальної (лек­ції, екскурсії, конференції, перегляд навчальних і науково-популяр­них фільмів тощо), групової (гурток, олімпіада, диспут, туристичний похід та ін.) та індивідуальної роботи з учнями;

• брати участь в оформленні шкільних кабінетів та в організації діяль­ності учнів у них;

• активно брати участь в організації і проведенні заходів зі свого пред­мета (тематичний вечір, ювілейні дати, дні здоров'я та ін.).

Справжній педагог повинен працювати на майбутнє

 

б) Методична робота.

Стажист — молодий учитель, входить до складу шкільного і районно­го методичних об'єднань, бере участь у їхній роботі:

• за допомогою свого керівника обирає і розробляє одну методичну тему, пише з неї реферат; реферат обговорюється на засіданні шкільного чи районного методоб'єднання (після 2—3 років роботи);

• вивчає лабораторне обладнання, ТЗН, комп'ютерну техніку та наочні посібники, які є в школі, з наступним використанням їх у навчальній роботі;

• відвідує уроки досвідчених учителів зі свого предмета, бере участь у їх аналізі, вивчає поглиблено педагогічний досвід одного з висококва­ліфікованих учителів;

• за час стажування проводить відкриті уроки;

• проводить моніторинг навчальних досягнень учнів, використовуючи різні форми опитування (контрольні роботи, заліки, усне, індивіду­альне, фронтальне опитування, тестування тощо);

• оформляє результати моніторингу відповідно до плану роботи шко­ли;

• систематично вивчає педагогічну та методичну літературу, бере участь у її обговоренні.

в) Робота класного керівника.

Стажист повинен виконувати роботу класного керівника (у випадку неможливості призначення стажиста класним керівником він вико­нує функції помічника досвідченого класного керівника на громад­ських засадах). Для цього стажист:

• вивчає документацію класу, склад батьків, індивідуальні особливості учнів, складає психолого-педагогічну характеристику класу: подає її своєму наставнику;

• на основі вивчення складу класу добивається єдності педагогічних ви­мог до учнів з боку вчителів та батьків;

• організовує дитячий колектив з урахуванням вікових та психологіч­них особливостей, домагається згуртованості, активності, ініціативи та творчості учнів;

• проводить класні збори;

• проводить заходи, спрямовані на розширення культурного світогля­ду та зміцнення здоров'я учнів (відвідування театру, музеїв, басейну, прогулянки до лісу, спортивні заходи та ін.);

• відповідно до загальношкільного плану здійснює шефську роботу.

Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: [ADM]Irina (04.12.2010)
Переглядів: 1306 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!