№ з/п
|
Тема уроку
|
К-ть
год
|
Дата проведення
|
Примітка
|
МОВА І МОВЛЕННЯ
|
1.
|
Мова — жива скарбниця історії народу
|
1
|
|
|
2.
|
Збагачення мови новими словами. Старі й нові слова в мові
|
1
|
|
|
3.
|
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях
|
1
|
|
|
ТЕКСТ
|
4.
|
Повторення відомостей про текст. Тема, мета і заголовок тексту
|
1
|
|
|
5.
|
Роль слів у побудові тексту
|
1
|
|
|
6-7.
|
Поділ тексту на частини. План. Спостереження за роллю абзаців
|
2
|
|
|
8.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-розповідь за темою «Яскраві краплини літніх канікул»
|
1
|
|
|
9.
|
Текст-опис
|
1
|
|
|
10.
|
Текст-міркування
|
1
|
|
|
11.
|
Будова тексту. Складання основної частини за поданим зачином і кінцівкою
|
1
|
|
|
12.
|
Замітка до стінгазети. Узагальнення знань і вмінь за розділом «Текст»
|
1
|
|
|
13.
|
Перевірна робота. Диктант
|
1
|
|
|
РЕЧЕННЯ
|
14.
|
Аналіз перевірної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією
|
1
|
|
|
15.
|
Основа речення. Діалог
|
1
|
|
|
16.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Ромашки»
|
1
|
|
|
17-18.
|
Зв’язок слів у реченні. Тренувальні вправи на побудову та поширення речень
|
2
|
|
|
19.
|
Однорідні члени речення
|
1
|
|
|
20.
|
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників
|
1
|
|
|
21.
|
Залежні слова при однорідних членах речення
|
1
|
|
|
22.
|
Перевірка знань з мови («Мова і мовлення». «Текст». «Речення»). Мовна тема № 1
|
1
|
|
|
СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА. ЧАСТИНИ МОВИ
|
23.
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення знань про лексичне значення слова
|
1
|
|
|
24.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку»
|
1
|
|
|
25.
|
Значущі частини слова. Розрізнення спільнокореневих слів і форм одного й того самого слова
|
1
|
|
|
26.
|
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови. Службові слова
|
1
|
|
|
ІМЕННИК
|
27-28.
|
Повторення вивченого про іменник
як частину мови
|
2
|
|
|
29-30.
|
Іменники-синоніми, іменники-антоніми.
Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників
|
2
|
|
|
31.
|
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників
|
1
|
|
|
32.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
Складання письмового твору-опису за картиною К. Білокур «Соняшники»
|
1
|
|
|
33.
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду на приголосний у родовому відмінку однини
|
1
|
|
|
34.
|
Зміна приголосних перед закінченням -і в іменниках жіночого та чоловічого роду
|
1
|
|
|
35.
|
Чергування звуків [о], [е] з [і] в окремих іменниках жіночого і чоловічого роду з основою на приголосний
|
1
|
|
|
36.
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини з основою на твердий
і м’який приголосний та на шиплячі
|
1
|
|
|
37.
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини
|
1
|
|
|
38.
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини
|
1
|
|
|
39.
|
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку
|
1
|
|
|
40.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Осінь за вікном чарівну казку пише»
|
1
|
|
|
41.
|
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини
|
1
|
|
|
42.
|
Правопис відмінкових закінчень іменників у множині
|
1
|
|
|
43-44.
|
Правопис закінчень іменників у родовому відмінку множини. Перевірна робота. Аудіювання
|
2
|
|
|
45.
|
Уживання прийменників з іменниками в різних відмінках. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по
|
1
|
|
|
46.
|
Перевірка знань з мови («Іменник»).
Мовна тема № 2
|
1
|
|
|
ПРИКМЕТНИК
|
47.
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників
у мовленні
|
1
|
|
|
48.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Пташка красна пір’ям, а людина — добрими справами. Твір-роздум
|
1
|
|
|
49-50.
|
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Пряме і переносне значення прикметників
|
2
|
|
|
51.
|
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: науковому і художньому
|
1
|
|
|
52.
|
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками
|
1
|
|
|
53.
|
Перевірна робота. Диктант
|
1
|
|
|
54.
|
Аналіз перевірної роботи. Відмінювання прикметників. Таблиця відмінювання прикметників в однині
|
1
|
|
|
55.
|
Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні
|
1
|
|
|
56.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
Контрольний переказ
|
1
|
|
|
57.
|
Спостереження за закінченнями прикметників у різних відмінкових формах. Складання опису
зовнішності людини за опорними словами
|
1
|
|
|
58.
|
Закріплення вмінь уживати в мовленні прикметники в різних відмінкових формах
|
1
|
|
|
59.
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-
|
1
|
|
|
60-61.
|
Уживання знака м’якшення перед закінченням у прикметниках
|
2
|
|
|
62.
|
Перевірна робота. Контрольне списування
|
1
|
|
|
63.
|
Уживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Граматичний розбір прикметника
у сполученні з іменником
|
1
|
|
|
64.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльний опис дерев. Складання казки за поданим планом і опорними
словами «Горобина і ялина в зимовому лісі»
|
1
|
|
|
IІ СЕМЕСТР
|
65.
|
Тренувальні вправи на побудову речень з прикметниками, визначення відмінків прикметників
|
1
|
|
|
66.
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду
|
1
|
|
|
67.
|
Відмінювання прикметників у множині
|
1
|
|
|
68.
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині
|
1
|
|
|
69.
|
Узагальнення й систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник»
|
1
|
|
|
70.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Джерельце взимку»
|
1
|
|
|
ЧИСЛІВНИК
|
71.
|
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Вимова і правопис найуживаніших числівників,
уживання їх у мовленні
|
1
|
|
|
72.
|
Практичне засвоєння вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000)
|
1
|
|
|
73.
|
Питання до кількісних і порядкових числівників
|
1
|
|
|
74.
|
Словесні формули на означення показників часу протягом доби
|
1
|
|
|
75.
|
Перевірна робота. Диктант
|
1
|
|
|
76.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Детальний переказ тексту з творчим завданням
|
1
|
|
|
ЗАЙМЕННИК
|
77.
|
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті
|
1
|
|
|
78.
|
Особові займенники. Уживання особових займенників у текстах
|
1
|
|
|
79.
|
Займенники 1–3-ї особи однини і множини. Їх значення, синтаксична роль
|
1
|
|
|
80.
|
Відмінювання особових займенників
|
1
|
|
|
81.
|
Уживання займенників з прийменниками
|
1
|
|
|
82.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання твору «Зима»
|
1
|
|
|
83.
|
Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Вправи на використання займенників
для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість
лексичних повторів
|
1
|
|
|
84.
|
Перевірка знань з мови («Числівник», «Займенник»). Мовна тема № 3
|
1
|
|
|
ДІЄСЛОВО
|
85.
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок
з іменниками)
|
1
|
|
|
86.
|
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Спостереження за дієсловами
різних семантичних груп
|
1
|
|
|
87-88.
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. Уживання дієслів у прямому і переносному
значеннях
|
2
|
|
|
89.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
Стислий переказ тексту
|
1
|
|
|
90.
|
Неозначена форма дієслова (початкова форма)
|
1
|
|
|
91.
|
Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях.
Побудова порад, інструкцій
|
1
|
|
|
92.
|
Змінювання дієслів за часами
|
1
|
|
|
93-94.
|
Змінювання дієслів за числами. Перевірна робота. Усний твір
|
2
|
|
|
95.
|
Змінювання дієслів за особами і числами у теперішньому і в майбутньому часі
|
1
|
|
|
96.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту-міркування на основі прочитаного оповідання
В. Сухомлинського «Співуча пір’їнка»
|
1
|
|
|
97.
|
Побудова речень з дієсловами різних особових форм теперішнього і майбутнього часу
|
1
|
|
|
98.
|
Особові закінчення дієслів
|
1
|
|
|
99.
|
Перевірна робота. Диктант
|
1
|
|
|
100.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Перевірна робота. Письмовий переказ
|
1
|
|
|
101.
|
Змінювання дієслів у минулому часі за числами і родами (в однині)
|
1
|
|
|
102.
|
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті.
Утворення (за зразком) різних форм дієслів на –ся і вживання їх у реченнях, мовленні
|
1
|
|
|
103.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий письмовий переказ оповідання В. Сухомлинського
«Усмішка»
|
1
|
|
|
104.
|
Перевірка знань з мови «Дієслово».
Мовна тема № 4
|
1
|
|
|
ПРИСЛІВНИК
|
105.
|
Аналіз перевірної роботи. Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами)
|
1
|
|
|
106.
|
Порівняльна характеристика прислівників і прикметників
|
1
|
|
|
107.
|
Як утворюються різні форми прислівників
|
1
|
|
|
108.
|
Перевірна робота. Контрольне списування
|
1
|
|
|
109.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору-міркування «Що таке доброта?»
|
1
|
|
|
110.
|
Роль прислівників-синонімів і прислівників-антонімів у мовленні
|
1
|
|
|
111.
|
Перевірна робота. Аудіювання
|
1
|
|
|
112.
|
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками
|
1
|
|
|
113.
|
Роль прислівників у текстах. Узагальнення вивченого про прислівник
|
1
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
|
114-115.
|
Аналіз перевірних робіт. Повторення вивченого про текст, його головну думку, заголовок. Звуко-буквений аналіз слів
|
2
|
|
|
116.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання текстів-інструкцій
|
1
|
|
|
117.
|
Повторення вивченого про спільнокореневі слова, про будову слова
|
1
|
|
|
118.
|
Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання, інтонацією, про однорідні
члени реченням
|
1
|
|
|
119.
|
Повторення вивченого про частини мови.
Підсумок за рік
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|