Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Основні вимоги до організації уроків «Урок – перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем» Г.О. Пуліна Вимоги до уроку поділяються на дидактичні, виховні, психологічні та гігієнічні. Дидактичні вимоги до уроку 1. Чітке визначення освітньої мети уроку як вияву його освітньої функції (які знання та вміння вчитель повинен дати на цьому уроці). Освітня мета має відповідати його освітній функції. 2. Здійснення в своїй системі уроків дидактичних принципів навчання. 3. Обрання найраціональніших методів і прийомів, а також засобів для досягнення визначеної мети уроку. 4. Застосування внутрішніх і міждпредметних зв'язків. Виховні вимоги до уроку 1. Постановка виховної мети уроку і відповідного завдання з виховання (всього класу або окремих учнів) у розумовому, моральному, трудовому напрямах. 2. Врахування індивідуальних особливостей учня, зокрема рівня інтелектуального розвитку, мотивації ставлення до навчання, дії стимуляційних методів. Психологічні вимоги до уроку 1. Організація та здійснення сприймання, усвідомлення, запам'ятовування та осмислення навчальної інформації. 2.Розвиток довільної та післядовільної уваги учнів, її концентрація на найскладніших і найвідповідальніших заняттях (поняттях, правилах, законах). 3.Застосування мнемонічних прийомів (механічного і смислового) запам'ятовування занять, тренування вмінь на уроці, а також під час виконання домашніх завдань. 4.Розумове виховання та самовиховання особистості в процесі навчання. Гігієнічні вимоги до уроку 1.Забезпечення чергування методів і прийомів під час уроку, з тим щоб не допускати втоми, розумового перевантаження, особливо у викладанні класної, складної для сприймання теми. 2.Дотримання режиму гігієни, аерації повітря в класі. 3. Стеження за станом здоров'я учнів. 4. Явка вчителя в абсолютно здоровому стані. 1.Завчасно з'ясуйте, в якому кабінеті відповідно до розкладу ви маєте проводити заняття, особливо коли це пов'язано із замінами уроків. 2.У кожному класі доберіть собі помічників, які б під вашим керівництвом готували до уроків необхідне навчальне приладдя (своєчасно заносити демонстраційні матеріали, прилади тощо). Учитель – особистість, і вона неповторна. Його завдання – наповнити життя дитини змістом і смислом, зберегти здоров’я 3.їПід час перерви відберіть усі матеріали, потрібні вам для конкретного уроку, компактно складіть їх. 4.Оглянувши себе перед дзеркалом, після першого дзвоника на урок виходьте з учительської й прямуйте до класу. 5.Почекайте другого дзвоника, дайте змогу всім учням зайти до класної кімнати. 6.Журнал, зошит, підручник тримайте в лівій руці, а правою відчиняйте двері. Ви маєте з'явитися в отворі дверей на повний зріст. Не обертаючись, правою рукою за собою спиною зачиняйте двері. 7.На вашому обличчі має бути вираз задоволення й ледь помітна усмішка: ви раді зустрічі з вихованцями. 8.Упевненим кроком ідіть до робочого стола, протягом двох-трьох секунд уважно огляньте клас, щоб охопити поглядом усіх учнів і психологічно налаштувати їх на навчальну діяльність. 9.Зайшовши до класу, не забудьте привітатися. « Порі фоліо» постійно поповнюється необхідними матеріалами. Згодом це буде «центром самоосвіти» вчителя. Значну роль відводимо роботі в школі молодого вчителя «Пошук», напрямами діяльності якої є: 1.Планування роботи вчителя, організація робочого часу. 2.Культура спілкування вчителя з класом, учнями, батьками. 3. Поглиблення психолого-педагогічних знань, методології навчання. 4. Вивчення директивних документів, нормативних та інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України. 5.Вимоги до календарно-тематичного планування. 6.Вимоги до ведення класних журналів. 7. Сучасні підходи до виховного процесу, до формування всебічно розвиненої особистості на основітрадицій національного виховання та особистісно зорієнтованої концепції освіти. | |
Переглядів: 1928 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |