Підготувала
Коломієць Тетяна Іванівна,
вчитель початкових класів
Уманської загальноосвітньої школи № 1
І-ІІІ ст. ім. О.Пушкіна
Уманської міської ради
Черкаської області
Батьківські збори №1
Тема: Ми навчаємось у НУШ
Мета: ознайомити батьків першокласників із особливостями, перевагами та цінностями навчання у НУШ, розвинути комунікабельність між батьками, сприяти створенню дружніх стосунків між батьками, їх дітьми та вчителями.
Місце проведення: аудиторія для проведення занять з першокласниками.
День і час проведення: бажано 1 вересня о 17.00 годині.
Обладнання: ПК, телевізор, флеш-носії з потрібним відеоматеріалом, картки із завданнями в групах, маленький м’яч, папірці, ручки, маркери і олівці різного кольору, Дерево очікувань, аркуші паперу формату А-3, анкетований матеріал.
План проведення зборів.
1. Привітання.
2. Ранкова зустріч.
3. Робота в групах.
4. Підсумок.
Хід зборів.
1. Привітання.
Вчитель. Шановні батьки, рада бачити вас у стінах нашої школи. Саме в цьому класі навчатимуться і проводитимуть значну частину свого часу ваші діти. Ознайомтесь, будь ласка, з тим, чим наповнена ця аудиторія.
- Що ви можете сказати з цього приводу?
- Що вас зацікавило? Що здивувало?
- Чи відрізняється сьогоднішнє навчання від навчання, яке було 10, 20, 30 років тому?
- Як ви гадаєте:чому у нашій сучасній освіті відбуваються такі зміни?
- Яка ціль цих змін?
(Відповіді батьків).
2. Ранкова зустріч.
Отже, тема нашої сьогоднішньої зустрічі «Ми навчаємось у НУШ».
Що ж таке НУШ? Це Нова Українська Школа, метою якої є виховання людини комунікабельної, пристосованої до життя і перебування в соціумі, людини всебічно розвиненої і тієї, яка зуміє знайти вихід в тій чи іншій ситуації, людини самостійної і впевненої.
(Перегляд відеоматеріалу про необхідність НУШ, відео №1).
Сьогодні я пропоную вам побути трішки учнями НУШ і відчути на собі її переваги. (Батьки сідають у коло).
Кожен ранок з дітьми ми починатимемо з ранкової зустрічі, на якій не лише вітатимуся, але й будемо вчитися розповідати по себе чи про інших, дізнаватимемося про цікаві факти того чи іншого дня, проводити цікаві ігри тощо, але відповідно теми тижня. Зараз ми й спробуємо з вами, дорогі батьки, розіграти ранкову зустріч. М’яч, який я тримаю в руках, ми передаватимемо по черзі один одному і по колу, але тримаючи м’яч, ми маємо назвати:
1) своє ім`я,
2) ім`я своєї дитини,
3) які очікування від НУШ.
(Відповіді батьків).
А зараз пропоную вам взяти папірці і ручки, щоб записати ті питання про навчання вашої дитини, які вас турбують найбільше і прикріпити їх на Дерево очікування, що знаходиться на шкільній дошці. По мірі можливості на кожних батьківських зборах ви будете мати можливість почути від мене або інших фахівців почути відповіді чи рекомендації щодо того матеріалу, що вас цікавить.
(Батьки виконують даний вид роботи).
А тепер пропоную вам пригадати, в що ви любили в дитинстві пограти. (Обмін досвідом з дитинства). Саме гра допомагає нашим дітям розвиватися, пізнавати навколишній світ, трудитися з дитинства. І наскільки ви знаєте добре своїх дітей – зараз і з`ясуємо. Ваші анкети допоможуть і мені краще пізнати своїх учнів.
(Батьки отримують аркуші паперу з анкетними запитаннями. На цей вид роботи відводиться до 10 хвилин, після чого вчитель збирає анкети для подальшого опрацювання).
Запитання анкетування.
1. Скільки часу ви проводите зі своєю дитиною вдень?
2. Чи влаштовуєте сімейні прогулянки, пікніки чи походи у заклади естетичного напрямку (театри, музеї, цирк тощо) і як часто?
3. Чи читаєте книжки дитині?
4. Який найулюбленіший твір у вашої доньки чи сина?
5. Чим дитині подобається ця книжка?
6. Чи граєтеся зі своєю дитиною?
7. Які ігри вона полюбляє? Чому?
8. Скільки часу проводить ваша дитина біля телевізору чи з гаджетами?
9. Яку мрію має ваш син чи дочка?
10. Який метод виховання ви обираєте для своєї дитини:
- авторитарний,
- метод домовленості по типу: «якщо зробиш, то отримаєш»,
- ви дозволяєте дитині робити те, що вона хоче,
- пояснюєте дитині, але вибір залишаєте за нею,
- пояснюєте дитині, але вимагаєте від неї зробити так, як ви хочете,
- ваш варіант відповіді.
Не дарма наша зустріч відбулася саме сьогодні – на початку навчального року – 1 вересня, у День знань. Для першокласників – це ще й «Свято Першого дзвоника».
Не всі країни пов`язують цей день з початком навчального процесу. Наприклад, У Канаді 1 вересня діти не йдуть до школи — вони святкують разом з батьками не День Знань, а останні дні літа. Перший понеділок вересня називається Днем Праці — Labor Day — і вважається офіційним закриттям літнього сезону. Зазвичай жителі Торонто сім'ями їдуть за місто на вікенд, або ж смакують барбекю в сусідньому парку. А школа для всіх стартує наступного дня, у перший вівторок вересня.
У Німеччині такого державного свята немає. Заняття у школах та університетах мають різні дати початку, зазвичай — у середині осені.
Німецькі першокласники приходять до школи не з квітами, а з великим різнокольоровим пакетом. Цій традиції майже 150 років. Напередодні першого дня начання діти майструють конусоподібний пакет, в який батьки кладуть солодощі та потрібні для навчання речі; вже сидячи за партою, першокласники можуть розгорнути яскравий шкільний подарунок і подивитися, чим цікавим його наповнили батьки.
А ще в цей дань:
804 — німецький астроном Карл Гардінг відкрив третій астероїд Юнону
1859 — Керрінгтон і Годжсон незалежно відкрили спалахи на Сонці.
1898 — Відкрився Київський політехнічний інститут.
1939 — Третій Рейх вчинив збройний напад на Польську республіку, з якого бере початок Друга Світова війна в Європі.
1964 — У Києві відкрито перший в Україні широкоформатний кінотеатр: «Україна».
1996 — В Україні запроваджено національну валюту — гривню.
2001 — Покарання стратою в українському судочинстві замінено довічним ув'язненням.
2008 — прем'єрний показ українського телевізійного мультсеріалу Легенди України.
Іменини у цей день святкують Андрій, Микола, Тимофій. Тож присутніх з цими іменами ми можемо привітати з цим знаменним днем.
3. Робота в групах.
А зараз пропоную поділитися на чотири групи за допомогою жеребкування і заняти свої місця за столами з відповідними номерами. (Кожен батько чи мати виймає із лототрона папірець, в якому зазначено номер столу, за яким він чи вона працюватимуть. Всього таких груп має утворитися 4).
Пропоную переглянути ще одне відео, в якому висловлені думки на рахунок НУШ всіх її учасників.
(Перегляд відеоматеріалу про НУШ, відео №2).
На ваших партах є папір А-3, маркери і олівці різного кольору, ручки, але найбільш важливий елемент в будь-якій творчій роботі – це людська уява і мислення. Завдання буде наступним – створити модель:
для першої групи - ідеальних батьків,
для другої групи – ідеального вчителя,
для третьої групи – ідеального учня,
для четвертої – ідеального громадянина нашої держави.
У вас є вибір – чи це буде малюнок, чи ж графічне зображення, чи щось інше. Але обов’язково вкажіть риси характеру, навики, вміння і так далі тієї особи, яку створюєте. Після завершення даної роботи оберіть людину чи кількох для показу вашого творіння всім присутнім. То ж до праці.
(На цей вид діяльності батькам дається від 15 до 25 хвилин часу. Всі роботи після їх презентації розміщуються на дошці).
Чи можемо ми стати такими, якими зобразили себе на папері? Можемо – це однозначна відповідь. Що для цього потрібно? Та, мабуть, в першу чергу, об`єднатися, працювати злагоджено, цілеспрямовано. І це не є зовсім новим. Погляньте на ці прислів’я взяті з народної творчості:
Гуртом і батька добре бити.
В гурті і каша їсться.
Один у полі не воїн.
Де дружно, там і хлібно.
Гурту і вовк не страшний.
Всі за одного і один за всіх.
В гурті робити, як із гори бігти.
Де гурт — там і сила.
Отже, хай саме ці креативні портрети стануть для нас, вчителів і батьків, прикладом, стимулом нашої праці. Адже нова українська школа і будується на принципі партнерства, тобто – взаємодії учителів, батьків та учнів. Ми маємо чути в прислухатися до думки один одного, довіряти один одному та працювати злагоджено, підтримувати дітей, бути їм найкращим прикладом в усьому, а саме головне – навчити їх жити у суспільстві, працювати, створювати розвинену державу.
Зараз я кожному пропоную взяти папірець і ручку і записати свою пораду щодо виховання ідеальної дитини.
(Батьки після виконання завдання зачитують свої поради і всі разом з учителем складаємо свої «батьківські заповіді» у вихованні дітей, хтось із батьків записує їх на листку ватману і всі разом перечитуємо їх ще раз і намагаємось надалі керуватися ними під час виховання дітей).
4. Підсумок.
Наші збори добігають до кінця. Я дуже рада, що змогла дізнатися про вас сьогодні більше, неабияку важливу для мене інформацію отримала і про ваших діток, з якими мені працювати чотири роки. Я гадаю, що і ви більше дізналися про мене, а ще про НУШ. Тож пропоную знову сісти у коло, як на початку нашої зустрічі, і кожному, передаючи м’яч, висловити свою пропозицію щодо організації роботи в нашому дитячо-дорослому колективі. Почнемо з мене. Я пропоную всім разом, тобто і діти, і батьки, і я організувати відпочинок на природі під час найближчих вихідних, де б були й ігри, змагання, і вогнище із печеною картоплею.
(А далі по черзі всі батьки висловлюють свої пропозиції, потім разом складаємо план, що і коли із запропонованих варіантів можна провести восени, і призначаємо відповідальних так, щоб всі батьки були задіяні).
Я всім вдячна, до зустрічі.
Відеоресурси:
https://www.youtube.com/watch?v=oEP3zaKAe4U https://www.youtube.com/watch?v=n5CUI6A2Rfc
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=oEP3zaKAe4U https://www.youtube.com/watch?v=n5CUI6A2Rfc |