Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
ЛЕГЕНДА ПРО ПИХАТОГО МАНДАРИНА Колись давно у старому Китаї жив розумний, але надзвичайно пихатий мандарин (державний урядовець). Цілий день він тільки те й робив, що приміряв багате вбрання і вихвалявся своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за мандарина. Мандарин страшенно розлютився, але не виказав цього ні жестом, ні словом. Задумав він оголосити поєдинок і відстояти славу наймудрішого нечесним способом: «Візьму я в руки метелика, сховаю його за спиною і спитаю, що у мене в руках — живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я задушу метелика, а якщо мертве — випущу його». І ось настав день поєдинку. У пишній залі зібралося багато людей, усім кортіло побачити змагання найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинились, і до зали увійшов невеликий худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. Тоді пихатий мандарин запитав: «Скажи- но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?». Мудрець усміхнувся й відповів: «Усе у твоїх руках». Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпочучи яскравими крильцями. Обговорення: — Як ви розумієте вислів «Усе у твоїх руках »? Шановні тати й мами, щиро дякую , що прийшли на першу зустріч зі школою, поріг якої переступлять у вересні ваші малята. Ваші діти стануть не лише першокласниками, вони стануть учнями НУШ. Саме від вашого рішення буде залежати, яке майбутнє чекає ваших дітей Сьогодні ви отримаєте відповіді на запитання, що вас турбують, та станете учасниками мандрівки до Нової української школи. Наша зустріч буде незвичайною, а з елементами ділової гри – кожен з Вас стане не тільки слухачем, а ще й активним учасником зібрання. Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже вам як і вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. А щоб ви могли познайомитися і налаштуватися на цікаву діяльність, пропоную розпочати з етапу, яким рекомендовано відкривати кожен навчальний день з дітьми – з ранкової зустрічі. Тож нині ви маєте змогу ненадовго зануритися в атмосферу, в якій працюватимуть ваші діти щодня. 1. Ранкова зустріч. (Знайомство. Привітання) Ми – сімейка невеличка. Усі друзі – я і ви. Привітаємось, щоб личка Всі усмішками цвіли. Гра “ Знайомство” Встаємо, якщо Ви про себе можете сказати так само, і сідаємо якщо ні: У мене одна дитина; У мене двоє дітей; 3. Маю троє дітей або більше; 4. Моїй дитині 6 років; 5. Моїй дитині 7 років; 6. Маю вищу освіту… 7. Люблю подорожі… 8. Маю цікаве ХОББІ 9. Діти і сім’я – найдорожче у моєму житті 10. Прагну зробити своїх дітей успішними і щасливими От ми і розім'ялись та трішки познайомились, знайшли спільні інтереси. Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина) “Мозковий штурм” І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок, на якому малюнок: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує учитель. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: учитель.) Вправа «Аплодисменти» З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Попробуйте аплодувати однією рукою (не дуже зручно). Я готова вам дати свою долоньку. Давайте спробуємо разом (плещуть одна долонька – вчителя, а друга – батьків.) пам’ятайте, яким би професіоналом не був учитель, він не зможе нічого зробити сам. Тільки разом ми зможемо досягти успіхів. 1 долоня – це ви, 2 – це вчитель, а оплески – це успіх вашої дитини. Запам’ятайте головне, що ваші діти тепер і мої діти. Василь Сухомлинський казав: «Тільки разом із батьками, спільними зусиллями, вчителі можуть дати дітям велике людське щастя» Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. Першим кроком нашої співпраці буде заповнення вами долоньки. Вправа «Долонька щастя» Кожному з батьків дається вирізана із паперу долонька. - Напишіть на кожному пальчику долоньки, яку допомогу Ви могли б надати вчителеві у роботі з дітьми. (Наприклад, покращити організацію освітнього середовища, допомогти у виготовленні дидактичного матеріалу, проведенні екскурсій, заходів) ІІ. Основна частина Розповідь вчителя. Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, добре засвоювати навчальний матеріал. Але НУШ докладає усіх зусиль, щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого. Навчання розподілиться таким чином: – початкова школа (1–4 класи); – базова середня школа (5–9 класи – гімназія); – профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування). Після професійного навчання дитина зможе працювати або продовжити навчання у виші. Академічна школа передбачає поглиблене вивчення предметів та вступ на І курс вишу. Після кожного з етапів буде проводитись державна підсумкова атестація (може бути у вигляді ЗНО), за результатами якої учнів зараховують на наступний освітній рівень. Проте після початкової школи це оцінювання слугуватиме лише для моніторингу успішності. Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. НУШ – школа компетентностей 21 століття, вона не лише дає знання, а й вчить їх використовувати. Усі компетентності об’єднуватимуть так звані вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими. Законопроект має змінити не лише те, що вчитимуть школярі – а й як. Отже, збільшується самостійність дитини, скорочується опіка дорослих: батьків, рідних. Від того, як використає дитина свою свободу, заповнюючи вільний простір часу між домівкою і школою (відвідування гуртків), організує власну діяльність вдома, стане її шлях навчання легким, приємним та радісним чи тернистим, буде вона здоровою і життєрадісною чи хворобливою та скаліченою. Тепер діти менше сидять за партами – вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах. Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни укр. мова, іноземна, математика, фізкультура та мистецтво (музика й малювання), труди. Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». «Гра по-новому, навчання інакше» — З 1 вересня учні перших класів безкоштовно отримають набори LEGO, що допоможуть упроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес. Гра для дітей — це спосіб пізнання світу. У грі діти розвивають важливі компетентності, необхідні їм протягом життя. Стаючи частиною гри, дитина повністю занурюється у процес, бере на себе відповідальність, стає цілеспрямованою, почувається комфортно, радісно, а головне — має можливість ініціювати діяльність і розвивати власну ідею, активно взаємодіяти з іншими учасниками гри і в такий спосіб навчатися. Запрошую вас до гри! Вправа «Цеглинки з характером» Оберіть 1 цеглинку будь-якого кольору. Треба провести співвідношення кольору і риси характеру вашої дитини. Створіть із цеглинок модель рис характеру майбутнього першокласника. Наприклад, жовтий – позитивний, зелений – спокійний і т. п. Продовжимо бесіду про НУШ. Першокласникам не задають домашніх завдань!!! Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність. На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас можна досягти високих результатів. ІІІ. Заключна частина Хочу провести з вами ще таку вправу, яка наочно покаже, яку мету має НУШ. Наші діти покоління «зет». Їх увагу можна утримати протягом 8 сек. Завдяки полісенсорному підходу (використання 5 чуттів людини) дитині легше запам’ятати та володіти інформацією. «Вивчення букв із задоволенням» 1. Уявіть, що у вас закриті очі маскою. Вам пропонують щось скуштувати. Долоньку розташуйте перед собою (показати). Я роздаю помите. Ви за смаком, запахом, дотиком визначаєте що це. Коли зрозуміли, що скуштували, то кажете «Упізнав/ла» Потім роздивіться його і назвіть його ознаки та властивості хтось один від групи.(відповідають групи по черзі по колу) 2. На яку букву починається це слово (кожна група називає) Картинка букви, яку замалюйте разом. 3. Слово. 4. Які ще слова ви знаєте на цю букву. Кожна група отримує різну зелень та відповідну картинку з буквою. 1 група – кріп – К, 2 група – петрушка – П, 3 група – салат – С, 4 група – щавель – Щ, 5 група – цибуля – Ц. Висновок: мета НУШ вчитись практично…побач, доторкнись, відчуй. Вправа «Сніжинка» Вчитель роздає батькам кольорові (білі, блакитні) тоненькі листочки і ножиці, пропонує вирізати сніжинку. Коли всі сніжинки готові, батьки демонструють, що у них вийшло, і роблять висновок про те, що всі сніжинки красиві, але всі вони різні. - У кожного з вас сніжинка своя, неповторна. Так і кожна дитина – це особистість. Виховання особистості і лежить в основі завдань Нової Української Школи. Вправа «Сонечко» (Вчитель роздає батькам листи, на яких намальоване сонце з промінцями) - Перед вами сонечко, від якого сяють проміні. Подумайте, що треба ще зробити вам, щоб ваші діти виросли розумними, добрими, щасливими, пристосованими до життя, і запишіть свої варіанти на сонячних проміннях. Батьки пишуть: - привчати дитину до праці; - виховувати повагу до дорослих; - вчити бути комунікативними, нежадібними; - вчити спілкуванню не тільки з однолітками, но і з людьми старшого віку; - привчати з дитинства читати і т.д. Презентація «Сонечок» (батьки проговорюють кожний написаний рядок). Підсумки. Кожні заняття в школі ваших дітей будуть супроводжуватися «руханками». Що це таке? Зараз ми самі виконаємо таку руханку. Руханка Уявіть собі, що наша кімната поділена на 2 частини. Зліва написано слово «Так», справа – «Ні». Зараз всі ви будете відповідати на запитання, але не словесно, а стаючи по той чи цей бік, залежно від того, як відповідаєте. І пояснювати своє рішення. Запитання: 1) Чи охоче виконує ваша дитина доручення батьків? 2) Чи позитивно реагує на зауваження? 3) Ваша дитина працелюбна? 4) Чи проявляє вона грубість, черствість? (Пояснити, в яких саме випадках) 5) Часто вона висловлює свою думку в сім’ї? 6) Чи з охотою піде у 1-ий клас? Тепер кілька порад вам як батькам: - Частіше хваліть і заохочуйте свою дитину. - Допомагайте дитині планувати свій розпорядок дня. - Будьте послідовними у своїх вимогах до дитини. - Якщо ваша дитина потребує поради і звертається до вас по допомогу, відкладіть всі свої речі і приділіть їй увагу. - Цікавтеся життям своєї дитини, її стосунками з друзями. - Пам’ятайте, що ви – головний авторитет і приклад для своєї дитини. Підсумок Чи справдилися очікування? ПРИТЧА Одного разу сонце і вітер посперечалися, хто з них сильніший. Раптом вони побачили мандрівника, що крокує по дорозі, і вирішили: хто швидше зніме його плащ, той сильніше. Почав вітер. Він став дути, що є сили, намагаючись зірвати плащ з людини. Він задував йому під воріт, у рукава, але у нього нічого не виходило. Тоді вітер зібрав останні сили і дув на людину сильним поривом, але людина тільки краще застебнув плащ, зіщулився і пішов швидше. Тоді за справу взялося сонце. "Дивись, - сказало воно вітрі. - Я буду діяти по-іншому, ласкаво ". І, дійсно, сонце почало ніжно пригрівати подорожує спину, руки. Людина розслабився і підставив сонця своє обличчя. Він розстебнув плащ, а потім, коли йому стало жарко, то і зовсім його зняв. Так сонце, перемогло, діючи по-доброму, з любов'ю. Я хотіла б на останок побажати вам бути добрими, чесними, справедливими, гідними поваги інших, людьми, які всі свої незгоди і непорозуміння вирішують толерантним способом Анкета для батьків першокласників Прошу Вас заповнити анкету, що дозволить більше дізнатися про Вашу дитину і знайти до неї індивідуальний підхід. 1.ПІБ дитини __________ 2.Дата народження______ 3.Домашня адреса, дом.телефон_________ 4.Дані про батьків (ПІБ, телефон) (За бажанням: вік, освіта, місце роботи, посада): МАТИ ________БАТЬКО ____________ 5.Обведіть кружечком: Сім’я неповна Багатодітна сім'я(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер )______ Сім'я повна(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер)_________ Дитина напівсирота Батьки розлучені Дитина має статус інваліда Дитина перебуває під опікою Дитина виховується одинокою матір’ю(обов'язково з довідкою або посвідченням) Малозабезпечина сім'я(обов'язково довідка) Дистанційна сім'я(батьки за кордоном.) Інша категорія,вказати (сім'я учасники АТО, переселенці...)__________ 6.Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини? Підкресліть: ні/ так часті захворювання/ відставання у фізичному розвитку/ затримка мовного розвитку/ інший варіант: ______________ 7.Чи відвідувала дитина дитячий садок? Так/Ні .З якого віку? ______ Номер ДНЗ ________ Чи охоче туди ходила? Так/Ні/Частково. 8.Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти мовлення, інші особливості( травми, операції) ___________________ 9.Які форми заохочення застосовуються вдома? ____ 10.Які покарання застосовують вдома? __________ 11.Чи є у дитини вдома обов’язки? Які? ___________ 12.Як спілкується з ровесниками? (обведіть) а) ініціативний; б) очікує, коли з ним (нею) заговорять; в) уникає спілкування. 13. Як реагує на зауваження дорослих? а) перемовляється; б)плаче; в)погоджується, виправляється. 14. Яким іграм віддає перевагу? а) рухливим; б)колективним; в) індивідуальним, настільним. 15. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина добре підготовлена до школи? а) так; б) ні; в) скоріше так, ніж ні; г) скоріше ні, ніж так. 16. Чи знає дитина (обведіть, допишіть): а) букви; б) вміє читати ( по складах, словами); в) вміє лічити ( в межах __); г) вміє додавати ( в межах _____); вміє віднімати ( в межах _____) 17. На Вашу думку (потрібне обведіть): а) дитина відповідає віковим особливостям; б)випереджає ровесників; в)має проблеми розвитку. 18.ЩО ви очікуєте від Нової Української Школи? _________________________________________________________________ 19. Що вплинуло на вибір нашої школи (позначте знаком +) близьке місце розташування викладацький склад система викладання авторитет школи в окрузі профіль школи інше (указати, що | |
Переглядів: 631 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |