Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

Пізнавальні ігри

Пізнавальні ігри

 

 

«Вікторина»

Перед вами текст. Прочитайте його, будь ласка. Поділіться на дві команди. Команда, що ліворуч, має позначити абзаци цифрами і придумати запитання-загадку до кожного абзацу. Потім ця команда поставить свої запитання-загадки команді, що праворуч. Остання команда має відповісти на запитання і сказати, до якого абзацу воно відноситься. Отже, ще раз перегляньте текст, домовтеся про нуме­рацію абзаців і сформулюйте запитання-загадки. Команда, що ліво­руч, отримує час на підготовку запитань-загадок, а команда, що пра­воруч, у цей час обговорить текст, виділивши в кожному абзаці го­ловну думку. Потім ми оцінюватимемо оригінальність запитання-загадки, оригінальність відповіді, гумор і кмітливість гравців.

 

«Іменники»

Перед вами навчальний текст. Прочитайте його. Тепер, будь лас­ка, сядьте в коло. Ми переказуватимемо текст колективно. Зліва на­право по черзі ви називатимете іменники, що найточніше відповіда­ють кожному невеликому уривкові тексту в його звичайному порядку. Причому кожний наступний учасник гри називає іменники, вимов­лені перед ним іншими гравцями, і далі додає свій. Таким чином, ми маємо відтворити основну ідею навчального тексту іменниками.

Ведучий визначає, хто точніше й дотепніше дібрав необхідне для тексту слово.

 

«Краще запитання»

Перед вами навчальний текст. Прочитаймо його. Тепер кожний має придумати оригінальне запитання з теми навчального тексту. Запитання, відповідь на яке покаже досконалість оволодіння цим матеріалом, дає можливість побачити його з найцікавішого боку.

Отже, ще раз прочитаймо текст і придумаймо цікаве запитання.

Учасники по черзі їх ставитимуть, а інші — відповідатимуть на них якнайповніше. Отже, давайте вирішимо, хто поставив найціка­віше запитання, а хто найкраще відповів і був найактивнішим. Ве­дучий визначає переможців.

 

«Переказ по колу»

Прочитаймо текст. Тепер станьмо в коло. Ведучий, що стоїть у центрі, заплющує очі, крутиться на місці і вказує на будь-кого з гравців, із якого й починається відтворення навчального тексту. Далі, за годинниковою стрілкою, кожний говорить по одній фразі з навчального тексту. Отже, переповідаємо текст по фразі. .

Тепер іще раз прочитаємо текст. Будь ласка, давайте виправимо помилки, якщо вони є, і доповнимо переповідання тексту, тому що, певне, було щось пропущено. За годинниковою стрілкою поч­немо з того, на кого вкаже ведучий.

Тепер визначимо найактивнішого учасника. Ведучий привітає переможців.

«Казкарі»

Нам дали навчальний текст. Давайте його прочитаємо. Тепер придумайте казку за заданим текстом, але таку, щоб її основна думка відображала суть навчального тексту. Це у нас буде конкурс каз­карів.

Щоб придумати хорошу казку, потрібно ще раз прочитати текст  швидко й уважно. Ось тепер придумаємо казку про те, як... Далі слухатимемо всіх по черзі. Можна коротко занотовувати. Вам даєть­ся небагато часу на підготовку.

Ведучий визначає переможців, не забуваючи враховувати оригі­нальність придуманого, гумор і незвичайність казки.

«Пошта»

Прочитаємо уважно навчальний текст. Візьміть аркуш папе­ру, олівець. Розрахуйтеся за годинниковою стрілкою, присвою­ючи у такий спосіб кожному адресатові відповідний номер.

Напишіть і помістіть аркуш так, щоб його було видно всім. Запам'ятайте свої й чужі номери. Тепер кожний ставить запитан­ня за текстом, коротко, бажано з гумором, і будь-кому адресує своє запитання, поставивши відповідний номер і зворотну адре­су. Можна адресувати запитання двом-трьом гравцям, тобто чим більше, тим краще.

За командою ведучого гра припиняється і підбиваються підсум­ки. Виграє той, хто встиг поставити більше запитань і більше дати відповідей. На запитання й відповіді буде відведено певний час. Ве­дучий визначає переможця.

«Обсяг пам'яті»

Приготуйте папір і олівець. Виберіть одного художника. Інші діляться на дві команди. Художнику, будь ласка, намалюйте впро­довж хвилини десять простих фігурок або десять предметів, пов'я­заних із навчальним текстом. Тепер покажіть свої малюнки коман­дам і відразу сховайте. Будь ласка, гравці, намалюйте те, що запа­м'ятали. Художнику, ви тепер судця, визначте, у якій команді пра­вильніше й більше запам'ятали.

«Зорова пам'ять»

Нехай хто-небудь із вас зображуватиме картину, портрет, мож­на свій особистий. І нехай картина буде якимось чином пов'яза­на з навчальним текстом. Визначте також ведучого, потім роз­діліться на дві команди. Будь ласка, зараз команди впродовж хви­лини милуватимуться картиною, розглядаючи її якомога деталь­ніше. Милуйтеся. Тепер усі відверніться. Ведучий, змініть у кар­тині якнайбільше деталей. Гравці, по черзі з першої і з другої команди, підійдіть по одному до картини і мовчки приведіть у вихідне положення всі зміни. Старайтеся нічого не пропустити. Коли на місце сідає попередній гравець, до картини підходить наступний.

Ведучий оголошує команду-переможницю.

Категорія: Барви сонячного літа | Додав: [ADM]Irina (09.06.2010)
Переглядів: 5493 | Рейтинг: 3.7/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!