Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

План роботи гуртка "В світі інформатики"

План роботи гуртка ,, В світі інформатики"

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Актуальність і практична значущість для тих, що навчаються:
Сучасні професії, пропоновані випускникам учбових закладів, стають все більш інтеллектоємкимі.
Іншими словами, інформаційні технології пред'являють все більш високі вимоги до інтелекту працівників. Якщо навики роботи з конкретною технікою або устаткуванням можна придбати безпосередньо на робочому місці, то мислення, не розвинене у визначені природою терміни, таким і залишиться. Психологи стверджують, що основні логічні структури мислення формуються у віці 5-11 років і що формування цих структур, що запізнилося, протікає з великими труднощами і часто залишається незавершеним. Отже, навчати дітей в цьому напрямі доцільно з початкової школи.
Для молодшого школяра знання починаються від здивування і задоволення, від одержання відповідей на запитання, які виникають у нього в процесі отримання інформації під час пізнання навколишнього світу. Наше завдання — зробити цей процес цікавим і навчити дитину здобувати знання. Інформатика і є тим предметом, який допоможе маленькому учневі. Для підготовки дітей до життя в сучасному інформаційному суспільстві в першу чергу необхідно розвивати логічне мислення, здатність до аналізу (вичлененню структури об'єкту, виявленню взаємозв'язків і принципів організації моделей). Уміння для будь-якої предметної області виділити систему понять, представити їх у вигляді сукупності значущих ознак, описати алгоритми типових дій, покращує орієнтацію людини в цій предметній області і свідчить про його розвинене логічне мислення.
Курс інформатики в початковій школі вносить значущий внесок до формування інформаційного компоненту загальнонавчальних умінь і навичок, вироблення яких є одним з пріоритетів загальної освіти. Більш того, інформатика як учбовий предмет, на якому цілеспрямовано формуються уміння і навички роботи з інформацією, може бути одним з провідних предметів, що допомагає придбанню учнями інформаційного компоненту загальноучбових умінь і навичок.
Програма гуртка ,, Шукачі скарбів.
Інформатика " розроблена на основі Закону України ,, Про загальну середню освіту" , Закону України ,, Про позашкільну освіту". В ній враховано всі вимоги до до шкільного курсу ,, Інформатика", взято до уваги специфіку навчального предмета.
При складанні даної програми використовувалися наступні першоджерела:
• Програми курсів за вибором. Кроки до інформатики . Шукачі скарбів. 2-4 класи ( авт. О.Коршунова). Тернопіль . Мандрівець, 2009 рік
• Програми курсів за вибором. Сходинки до інформатики. 2-4 класи. ( авт.
Ф. Рівкінд, Г. Ломаковська, С. Колесніков, Й. Ривкінд). Тернопіль . Мандрівець, 2009 рік
• Авторська програма Ф.Рівкінд. ,, Основи комп’ютерної грамотності. "
• Авторська програма Тур .Н., Бокучави Т.П. ,,Перші кроки в світі інформатики "

Цілі вивчення основ інформатики в початковій школі:
1) формування первинних уявлень про властивості інформації, способи роботи з нею (зокрема, з використанням комп'ютера)
2) розвиток навиків рішення задач із застосуванням підходів, найбільш поширених в інформатиці (із застосуванням формальної логіки, алгоритмічний, системний і
об'єктно-орієнтований підхід)
3) розширення кругозору в областях знань, тісно пов'язаних з інформатикою
4) розвиток в учнів навичок рішення логічних задач .
Завдання навчання інформатиці в початковій школі, пов'язані
1) з навчанням:
• розвиток пізнавального інтересу до предмету «Інформатика»
• навчання школярів прийомам організації інформації
• формування загальнонавчальних умінь і навичок
• придбання знань, умінь і навичок роботи з інформацією
• формування вміння застосовувати теоретичні знання на практиці
• дати школярам первинне уявлення про комп'ютер і сфери його застосування;
2) з розвитком:
• пам'яті, уваги, спостережливості
• абстрактного і логічного мислення
• творчого і раціонального підходу до рішення задач;
3) з вихованням
• наполегливості, зібраності, організованості, акуратності
• уміння працювати в мінігрупі, культури спілкування, ведення діалогу
• дбайливого відношення до шкільного майна
• навиків здорового способу життя.
Метою курсу є пропедевтика теоретичних знань учнів з основ інформатики, формування початкових практичних навичок застосування комп'ютера в повсякденній і навчальній діяльності, здійснення комп'ютерної підтримки для вивчення інших предметів початкової школи.
Завданнями курсу є:
- розвиток в учнів логічного мислення, пам'яті , просторової уяви, уваги, творчих здібностей;
- ознайомити учнів з можливостями комп'ютера,
- навчити використовувати комп'ютер для складання текстів та створення малюнків;
- ознайомити з поняттям інформації та алгоритму на інтуїтивно-понятійному рівні, з інформаційними процесами і основними алгоритмічними структурами та навчити складати алгоритми різних дій;
- здійснювати комп'ютерну підтримку знань, набутих під час вивчення інших предметів.
При вивченні цього курсу передбачено декілька напрямків навчальної та розвивальної діяльності учнів.
Перший напрямок — пізнавальний. Учні мають засвоїти відомості про призначення комп'ютера, можливості його використання, про його складові частини, основні принципи роботи. Важливою складовою цього напрямку є ознайомлення учнів з властивостями інформації, з інформаційними процесами в навколишньому світі та в комп'ютері.
Другий напрямок — прикладний. Учні мають здобути навички роботи з клавіатурою, пошуку та запуску потрібних програм, підготовки та редагування нескладних текстів невеликого обсягу в текстовому редакторі, створення малюнків у графічному редакторі.
Третій напрямок — алгоритмічний. Учні мають засвоїти поняття алгоритму, розрізняти їх основні види, вміти складати і записувати найпростіші алгоритми для виконавців, знаходити та застосовувати алгоритми у своїй практичній і навчальній діяльності.
Четвертий напрямок — розвивальний. На цих уроках учні розвивають свої творчі здібності шляхом виконання різноманітних творчих завдань, як у процесі роботи з прикладними розвивальними програмами (конструктори, кросворди, логічні ігри), так і на теоретичній частині уроку.
П'ятий напрямок — підтримка, корекція і пропедевтика знань з основних предметів. Це досягається шляхом роботи з різноманітними навчальними, навчально-контролюючими та пропедевтичними програмами з української, російської, англійської мов, математики, довкілля.
Особливості програми (провідні ідеї і основні поняття):
У літературі розглядаються два аспекти вивчення інформатики:
- технологічний, в якому інформатика розглядається як засіб формування освітнього потенціалу, що дозволяє розвивати найбільш передові на сьогодні технології - інформаційні;
- загальноосвітній, в якому інформатика розглядається як засіб розвитку логічного мислення, уміння аналізувати, виявляти суть і відносини, описувати плани дій і робити логічні висновки.
Так от дана програма реалізує саме другий підхід.
До основних даних понять можна віднести:
• опис об'єктів - атрибути, структури, класи;
• опис веління об'єктів — процеси і алгоритми;
• опис логічних міркувань - алгебра висловів;
• створення інформаційної моделі об'єктів — прийоми формалізації і моделювання.
Всі психологічні особливості навчання, розвитку і виховання знаходять реалізацію в змістовній частині програми і при її втіленні на практичних заняттях.
Організація учбового процесу
Для проведення занять планується вільний набір в групи на початку навчального року. Склад групи – постійний. Періодичність занять – 2 рази на тиждень (78 годин на рік). Вид діяльності групи – профільна, склад постійний. Кількість дітей в групі 12 – 15 чоловік.
Прогнозовані результати:
Після закінчення навчання учні повинні демонструвати сформовані уміння і навики роботи з інформацією і застосовувати їх в практичній діяльності і повсякденному житті. Очікується, що в результаті освоєння загальних навиків роботи з інформацією учні умітимуть :
• усвідомлювати потребу в додатковій інформації;
• визначати можливі джерела інформації і стратегії їх пошуку;
• здійснювати пошук інформації в словниках, довідниках енциклопедіях, бібліотеках;
• аналізувати отримані із спостережень відомості;
• виявляти зміни об'єктів спостереження, описувати об'єкти і їх зміни;
• за допомогою порівняння виділяти окремі ознаки, характерні для предметів, що
зіставляються;
• об'єднувати предмети за загальною ознакою;
• розрізняти ціле і частини;
• представляти інформацію в табличній формі, у вигляді схем;
• складати і виконувати нескладні алгоритми;
• створювати свої джерела інформації — інформаційні проекти (повідомлення, невеликі твори, графічні роботи);
• використовувати інформацію для ухвалення рішень;
• використовувати інформацію для побудови висновків;
• розуміти і створювати самостійно точні і зрозумілі інструкції при вирішенні учбових задач і в повсякденному житті
• працювати з наочно представленими на екрані інформаційними об'єктами, застосовуючи мишу і клавіатуру;
• упевнено вводити текст за допомогою клавіатури;
• створювати і перетворювати інформацію, представлену у вигляді тексту і таблиць;
• проводити пошук по заданій умові;
• готувати до захисту і захищати невеликі проекти по заданій темі.

В результаті вивчення курсу « В світі інформатики» учень початкової школи повинен:
• називати вид інформації залежно від органу чуття, що сприймає інформацію;
• називати вид інформації залежно від способу представлення інформації на матеріальному носієві (числова текстова, графічна, таблична);
• наводити приклади кількісної і якісної інформації;
• визначати в конкретній множині кількість об'єктом, визначати порядковий номер вказаного об'єкту;
• орієнтуватися в довідниках і словниках, в яких інформація зберігається в алфавітному порядку;
• застосовувати знання про способи уявлення, зберігання і передачі інформації (текст, числа, знаки, азбука прапорця і азбука Морзе, закодований лист і ін.) в учбовій і ігровій діяльності;
• знати правила поведінки в комп'ютерному класі;
• уміти здійснювати елементарні дії з комп'ютером (включати, вимикати, зберігати інформацію на диску, виводити інформації на друк);
• називати складові частини комп'ютера (монітор, клавіатура миша, системний блок і ін.);
• уміти представляти текстову, числову і графічну інформацію на екрані комп'ютера за допомогою клавіатури і миші: друкувати заданий простий текст (у текстовому редакторові), зображати задані геометричні фігури в кольорі в графічному редакторові);
• мати елементарні навики роботи на комп'ютері.
В ході проведення занять планується робота по вихованню наполегливості, зібраності, організованості, акуратності, уміння працювати в мінігрупі, дбайливого відношення до шкільного майна, навиків здорового способу життя; розвитку культури спілкування, ведення діалогу, пам'яті, уваги, спостережливості, абстрактного і логічного мислення, творчого і раціонального підходу до рішення задач.

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (26.09.2010)
Переглядів: 14849 | Рейтинг: 3.1/19
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!