Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Поняття
про методи навчання. Основні групи методів
Метод (буквально шлях до чогось)
означає спосіб досягнення мети, певним чином упорядковану діяльність. Методом навчання називають спосіб
упорядкованої взаємозв’язаної діяльності викладача, направленої на рішення
завдань виховання і розвитку навчаємих в процесі навчання. Методи навчання є одним з
найважливіших компонентів навчального процесу. Без відповідних методів
діяльності неможливо реалізувати мету і завдання навчання, досягнути засвоєння
навчаємими певного змісту навчального матеріалу. Основні
групи методів
Слід виділити три основні групи
методів навчання: - методи організації і здійснення
навчально-пізнавальної діяльності; - методи стимулювання і мотивації навчальної діяльності; - методи контролю і самоконтролю за
ефективністю навчально-пізнавальної діяльності. Класифікація
методів навчання є відносно цілісною тому, що вона враховує всіх основні
структурні елементи діяльності (її організацію, стимулювання і контроль). В ній цілісно показані такі аспекти
пізнавальної діяльності, як сприймання, осмислення і практичне застосування.
Вона враховує всі основні функції і сторони методів, виявлені педагогічною
наукою, не відкидаючи не одну з них. Але вона не просто механічно з'єднує
відомі підходи, а розглядає їх у взаємозв'язку і єдності, вимагаючи вибору
їхнього оптимального поєднання. Нарешті, підхід, що пропонується до
класифікації методів, не виключає можливості доповнення його новими приватними
методами, що виникають в ході вдосконалення процесу навчання в сучасній школі. Перш ніж перейти до
характеристики окремих методів навчання, необхідно відзначити, що кожний метод
може складатися з сукупності методичних прийомів. На цій підставі часом методи
визначають як сукупність методичних прийомів, що забезпечують рішення завдань
навчання. | |
Переглядів: 2471 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |