Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
Посвячення в читачі
Бібліотекар. Добрий день, дорогі друзі! Я дуже рада зустрічі з вами. Я так довго на неї чекала, що мені якнайшвидше хочеться познайомити вас із жителями ось цього (обводить руками стелажі) дивовижного королівства. А хто із вас знає, як називається це королівство: — «Королівство кривих дзеркал»; — «Королівство Кощія Безсмертного»; — «Підводне королівство Нептуна»; — чи «Книжкове королівство»? Діти. Книжкове королівство. Бібліотекар. А як звати жителів цього королів¬ства? Діти. Книги. Бібліотекар. А чи знаєте ви, що книги мають назви? Як кожне місто чи село, вулиця чи площа, деревина чи травичка мають назви, так і книги мають свої назви. З якою найпершою книгою ви познайомилися вересня? Підказка: ця книга навчила вас читати. Діти. З Букварем. Бібліотекар. На світі є багато різних книг: товстих і тонких; сумних і веселих; яскравих; маленьких і великих, але одна книга є начальником всіх книг— це «Буквар». Є книг багато — радісних, печальних, Товстих, тонких, барвистих, наче жар, Але одна — книжкам усім начальник, І звуть її по-простому - Буквар. Він нас повів по буквах, як по східцях, Як по життю, по сторінках своїх. І от привів нарешті — подивіться — У мудрий світ чудесних скарбів — книг. В. Бичко Бібліотекар. Дитяча бібліотека — це справді Книжкове королівство, в якому живуть різні книги і їхні герої. Багатьох ви знаєте ще з ди¬тячого садочка. Ви добре знайомі з Курочкою Рябою, Колобком, паном Коцьким, Лисичкою та Журавлем, а також із... (Стук у двері, заходить Буратіно). Буратіно. Мене ви теж знаєте. Я — Буратіно! Прийшов привітати вас із Днем читача. Сьогодні ви станете читачами міської дитячої бібліотеки і для вас відкри¬ються двері в чудовий, чарів¬ний, дивовижний світ Книж¬кового королівства. Бібліотекар. Що ж то за королівство, в якому немає короле¬ви? Діти, а чи хочете ви познайомитись із королевою Книг? Діти Хочемо. (Тиха мелодія, з'являється королева Книг). Королева Книг. О! Мої маленькі друзі! Я дуже рада зустрічі з вами! Я — королева Книг, а це (обводить руками навколо себе) моє королівст¬во. Ви хочете стати читачами мого королівства? Діти Так! Королева. Тоді вирушаймо в путь! Я познайом¬лю вас із жителями свого королівства. Але пам'ятайте: «Вони мовчки говорять, добре муд¬рують». А щоб не заблукати в широких кори¬дорах мого королівства, ви повинні назвати па¬роль або чарівне слово. Нехай цим чарівним словом будуть вірші про книгу. Учень. Книги, книги на полицях, Завше тихо поміж них, Та яку ти розгорнеш — То й легенда поміж них. То в одній синіє море, В іншій криється тайга. А ось в тій — Північний полюс, Де морози і пурга. Все, що серце і що розум Вік творили не один, Повизбирувало людство В книги - перли із перлин. Як краплин у Дніпрі, Як зірок угорі, Як листви на гіллі, Стільки книг на землі! Є великі і малі, Є легкі і важкі. На полицях, в столі — Наші друзі книжки. Книги дружать з дітворою, Полюби їх у житті — І улюблені герої Будуть друзями в путі. Сторінки книжок завітних Всіх нас доброму навчать — Працювати і учитись, І Вітчизну шанувать. Королева. Ви виконали моє завдання. Настав час познайомити вас із жителями мого королівства. (Звучить мелодія. Чується сильний стук у двері). А хто це так стукає? Зараз подивлюся. (На порозі стоїть скринька). Ой яка краса! А хто ж це надіслав? Відкриємо? (Виймає лист). Хтось із моїх жителів хоче привіта¬ти вас, любі першокласники, із по-свяченням у читачі. Цікаво, хто це? Лист «Зд-ра-здуй-те ребйонкі! (Ой, який жах, хто ж це так безграмотно пише?) Надсілою вам пісмецо з по¬радами, що робить, щоб стать «гарним» читачем, а іще щоб вас похвалілі. (Це дуже добре отримати гарну пораду, а ви любите, коли вас хвалять за гарний вчинок чи роботу, або за гарну оцінку?) Ось мої поради для вас! -Прокидайтеся вранці якомога пізніше, тоді ви обізятітельно запізнітеся на урокі. (Діти, невже ви виконаєте цю пораду? Вона жахлива к — Портфель ще з вечора готуй: (це справж¬ня І дуже гарна порада) спочатку поклади туди підручники, до них долий відро води!!! (Та хто ж це навчає вас неправильних вчинків ). Дрібненько зошити поріж. Гарненько розмішай... Але все це ти сам не їж — Товаришу віддай! Ні, діти! Ні! Ми з вами знаємо, що книги і зо¬шити — наші друзі й помічники. А хіба можна так поводитися з друзями? Діти. Ні! Королева. Ось і підпис. Цялую. Ваша най¬краща подруга старушка Шапокляк. Буратіно. Шановна королево! Ви не бійтеся за своїх підданих. Ці діти ніколи не скривдять книги, бо вони люблять читати і знають правила поводження з книгою. (Звертається до дітей). Любі першокласники, розкажіть ці правила нашій королеві. Діти. 1. Книгу потрібно брати тільки чистими ру¬ками. 2. Коли перегортаєш сторінку, не можна сли¬нити пальці, бо від цього жується папір, а іще це негігієнічно. 3. Для кращого збереження книги необхідно обгорнути її обкладинкою. 4. Щоб з книги не випали листочки, не пере¬гинай її. 5. Бережи книгу від води та сонячного про¬міння — вони шкодять книзі. 6. Під час читання не загинай кутики ар¬кушів, а користуйся закладинкою. 7. Не читай під час споживання їжі. Королева. Молодці, першокласники! Ви добре пам'ятаєте правила. А що буває з книгами, якщо цих правил не дотримуватись?. Буратіно. Можна, я розповім прикру пригоду, яка сталася з однією нашою книгою? Це дуже сумна історія, аж хочеться плакати. Книжка скаржилась Мар'яні: «Я у тебе не в пошані. Звідкіля це на мені Плями сині та масні? Подивися, от сторінка: Намальована хатинка. Під хатинкою маля І написано: «Це я». А за дві сторінки далі — різні звірі небувалі: сині, жовті та рябі, що й не снилися тобі. Люди кажуть: «Ой, чия ти? Як тебе тепер читати? Скільки ми читали книг, а не бачили таких». Бібліотекар. Дуже сумна історія, але я запев¬няю, що дітки 1-А класу ніколи не скривдять наших книг, бо вони люблять читати. Знають багато казок, оповідань, загадок і навіть при¬слів'їв про книгу. Діти. 1. Книга — міст у світ знань. 2. Знання — сонце, книга — вікно. 3. В оселі без книги, як без вікон — тепло. 4. Книга вчить, як на світі жить. 5. Прочитав добру книгу — зустрівся з другом. 6. З глибини моря дістають перли, а з гли¬бини книги — знання. 7. Читання — ось краще навчання. Королева Книг. Молодці. Ви добре підготува¬лися до сьогоднішнього свята, адже зустріч з книгою — це завжди свято. Але щоб стати справжнім читачем, ви ще повинні відгадати загадки, які підготували я і Буратіно. — Не думає, не гадає, А інших навчає. Буратіно. — Не сорочка, а зшита, Не кущ, а з листочками, Не людина, а говорить. — Дуже я потрібна всім — І дорослим, і малим. Всіх я розуму учу, А сама завжди мовчу. Буратіно. — Завжди можу стать в пригоді, Моїх порад вам не злічить. І кажуть про мене в народі: «Мовчить, а сто дурнів навчить». Що це таке? (Чується стук у двері). Бібліотекар. Невже це вернулася Шапокляк? Ось я гляну! (Приносить конверт). Хто ж це надіслав нам листа? (Відкриває конверт і читає). Лист «Любі першокласники! Вітаю всіv вас із Днем читача. Бажаю успіхів у навчанні. Будьте гар¬ними читачами! Бережіть книги! Ваш Колобок. P.S. Свої вітання передають і інші мешканці Книжкового королівства, а хто вони — спробуй¬те відгадати». Телеграми 1. Надсилаю телеграму і дуже вас благаю: заспокойте діда й бабу, нехай вони не плачуть. Знесу я їм яєчко, не просте, а золоте. 2. Терміново! Терміново! Котику-братику! Несе мене Лиска по каменю-мосту На своєму хвосту! Порятуй мене. 3. Надсилаю телеграму і усіх вас благаю: Знайдіть мій кришталевий черевичок! 4. Чемних діток я вітаю, Забіяк попереджаю: Слухайтесь, бо буде так: Як ущипну, буде знак. Королева. Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі і добрі діти Ви мені сподобались. І тому я надаю вам право користуватися книгами з мого Книжкового ко¬ролівства, а для цього посвячую вас у читачі. (Звучить святкова мелодія. Учитель нази¬ває прізвище та ім'я учня і зовсім коротенько розповідає про успіхи у навчанні, а королева вручає медаль з. написом «Читач міської дитя¬чої бібліотеки» ). Бібліотекар. Ось ви і стали справжніми чи¬тачами міської дитячої бібліотеки. Ласкаво про¬шу всіх вас, любі першокласники, у чарівний світ книги. Вчіться діти! Мудра книжка Допоможе вам багато З того, що колись другими І посіяно, й пожато. Н.Г. Гавриленко, бібліотекар м. Прилуки, Чернігівська обл. Джерело: http://www.ukrreferat.com/index.php?referat=56264 | |
Переглядів: 1702 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |