Правила роботи в парах
Робота в парах є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи дозволить учням набути навичок співробітництва, оволодіти уміннями висловлюватись та активно слухати.
Учням можна запропонувати такі поради щодо роботи в малих групах:
1. Прочитайте надане завдання та інформацію до його виконання
2. Визначте, хто буде говорити першим.
3. Висловіть свої думки, погляди на проблему по черзі
4. Дійдіть спільної думки.
5. Визначте, хто буде очолювати результати роботи класу та підготуйтеся до нього.
Для ефективного спілкування в парах вам необхідно враховувати кілька моментів:
1. Працювати треба злагоджено.
2. Не викрикувати з місця.
3. Якщо тобі щось не подобається - виражай своє незадоволення спокійно і тихо.
4. Працюють обидва.
5. Коли один говорить, то другий не перебиває, слухає.
6. Зауваження робити ввічливо.
7. Якщо ти чогось не зрозумів - перепитай.
Правила роботи в малих групах
Робота в малих групах дозволяє набути навичок, які необхідні людині для спілкування та співпраці (співробітництва).
Після того як учитель об'єднав учні у малі групи і вони отримали завдання, група за короткий час (3— 5 хв.) повинна виконати це завдання та оголосити результати роботи своєї групи.
Правила роботи в малих групах, які допоможуть організувати їх роботу, які слід оголосити учням:
Швидко розподіліть ролі в групі:
о зачитує завдання групи;
о організовує порядок виконання; о пропонує учасникам групи висловитись по черзі;
о заохочує групу до роботи;
о підводить підсумки роботи;
о за згодою всієї групи визначає доповідача.
Секретар:
о веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи:
о як член групи має бути готовим висловити думку групи при підведенні підсумків або допомогти доповідачеві.
Спостерігач (тайм-кіпер):
о слідкує за часом;
о заохочує групу до роботи
Доповідач:
о чітко висловлює думку групи;
о доповідає про результати роботи групи.
2. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
3. Дотримуйтесь одного з правил активного слухання, головне не перебивайте один одного'.
4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, що висловили цю ідею.
5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
6. Намагайтеся в групі дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.
|