Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
З ДОСВІДУ РОБОТИ
ВЧИТЕЛЯ
ПРЕДМЕТ ,, МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО,, Музика – це потужний і яскравий засіб розвитку
творчої індивідуальності, духовного становлення особистості. Вона беззаперечно
здійснює надзвичайний вплив на формування індивідуальності , духовне
становлення людини , починаючи з раннього дитячого віку . Позбавити дитину
музичного , естетичного середовища – значить значною мірою ускладнити її
загальний розвиток . Тому кожен вчитель у майбутньому
хоче бачити своїх учнів творчими , духовно багатими, культурно освіченими
людьми з розвиненим естетичним смаком . І саме тому власним ставленням до
мистецтва вчитель і музики, і літератури, і історії здійснює значний вплив на
формування основ ціннісних орієнтацій дітей. Музично – естетичний розвиток
дитини буде набагато більш гармонійним, якщо поруч виявиться той вчитель, який
сам глибоко захоплений образотворчим мистецтвом, музикою, театром; вчитель –
який відчуває красу довкілля, природи, людських взаємин.
Сучасний урок музичного мистецтва цілковито відрізняється від того уроку
співів , до якого звикли батьки , які приводять зараз дітей до початкової школи. І на запитання « Ну як там моя дитина співає ?», доводиться пояснювати обсяг
різноманітної роботи, яку виконує дитина на уроці , як вчиться слухати і
сприймати музику , як вчиться розуміти і любити класичну музику.
Урок музики починається з музичного вітання . З перших звуків співу
відчувається настрій класу, його готовність до співпраці або навпаки небажання
саме сьогодні спілкуватися. І тут вчителю доводиться відпрацьовувати свою
акторську майстерність або залучати педагогічну мобільність, щоб запалити той
бажаний вогник у дитячих очах .
Існує ціла низка науково розроблених способів, різноманітних форм
роботи, вибір яких дозволяє підвищити внутрішню мотивацію дітей у навчальному
процесі. Учням молодшої школи цікаво подорожувати музичними країнами ,
відвідуючи королівства ,,Пісень,, , ,,Танцю ,, , ,,Маршу,, , зустрічаючи при
цьому ноти , музичні інструменти , героїв із улюблених пісень і казок,
порівнювати музичний звукоряд із кольорами веселки .А під час звучання
незнайомого музичного твору діти фантазують, намагаючись словами передати
враження від прослуханого. І нехай спершу це будуть такі відповіді, як
красива, дуже красива , дуже – дуже красива, то через 7 – 10 уроків ми вже почуємо, що музика і
бурхлива, і грайлива, і натхненна, і лагідна . Діти люблять малювати музику
і довгий час розглядають « творчі шедеври » інших учнів на виставці.
Переходячи до виконання та розучування пісень, намагаємося з учнями
знайти такі зернятка, такі цікавинки, які допомагають пісню не просто
виконати , а виконати і серцем, і душею, і очами. І як цікаво спостерігати за
командою співаків – хлопців, які намагаються
перемогти команду дівчаток, хоча
це їм дуже важко, бо дівчатка від природи більш співучі . В
минулому році за участю учнів і допомогою батьків були виготовлені шумові
музичні інструменти і тепер діти , наче справжні оркестранти , розвивають
виконавчі навички під час гри , що не
тільки виховує метро – ритмічний слух, а й допомагає відчути себе у колективі, повірити у свою
значущість . Оці
прості створені ігрові моменти для дітей
є реальне життя, а ще навчання, засіб пізнання навколишнього світу,
праця і серйозна форма виховання, вони розвивають пам’ять, увагу, зосередженість, музичний слух, гартують волю та почуття взаємовиручки . На
уроках музики вчитель навчає учнів творчо підходити і до мистецтва , і до будь
– якого завдання яке ставить перед дитиною
життя.
Скакун Наталя
Андріївна, вчитель Музичного
мистецтва гімназії №3 ім.В.Заботіна м.Херсон | |
Переглядів: 3525 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |