Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

Закріплення звукового значення букви З

Урок навчання грамоти
у 1 класі

Тема.         Закріплення звукового значення букви З.

Мета.         Закріпити вміння дітей робити звуковий аналіз слів, поповнювати словниковий запас школярів;

розвивати навички роботи в парі, в групі, уміння висловлювати свої думки;

прищеплювати любов до природи.

Обладнання:     пейзажі зимової пори, набори букв, конструктор букв, фішки для звукового аналізу слів, презентація уроку.

І.       Організаційний момент (Слайд 2)

Вітаю вас на уроці розуму й уваги.

Спочатку сідають дівчатка – краса нашого класу, а потім сила і мужність – хлопчики.

На цьому уроці, діти,

Треба дружно працювати.

Щоб змогли на всі питання

Повні відповіді дати.

ІІ.      Оголошення теми і мети уроку.

Відгадування загадки

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває.

/Зима/  (Слайд 3)

Слово вчителя

-         Середина зими, і я пропоную сьогодні на уроці підбити підсумки. Зима – це добре чи погано. Отже, запросимо пані Зиму на судовий процес. Ви всі дивилися по телевізору передачі «Судові справи». Уявіть, що ви знаходитесь у судовій залі й маєте звинуватити або виправдати пані Зиму.

-         Люди яких професій працюють у суді? (Юристи, адвокати, прокурори, судді) (Слайд 4)

ІІІ.    Мотивація навчання

«Уявний мікрофон»(Слайд 5)

Учитель.

Я бажаю вам успішного трудового дня і приємного спілкування та нагадую, що на уроці потрібно:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Не просто запам’ятати, а зрозуміти.

IV.    Актуалізація опорних знань учнів

-         Зима – снігова господиня. Вона буває доброю і злою. Що вам більше подобається, вирішуйте самі. У нашій уяві Зима приїздить на санчатах, як Снігова Королева або цариця, і все заморожує на своєму шляху.

Поповнення словникового запасу учнів (Слайд 6)

-         Як можна назвати зиму?

-         Хто її помічники?

-         Яка вона? Які слова найкраще характеризують зиму?

-         Назвіть зимові місяці.

-         Які казки, де згадується зима, ви знаєте?

-         У казках вона завжди яка? (Сувора, холодна, зла) (Слайд 7)

Складання «асоціативного куща» (Слайд 8)

Складання звукової моделі слова «зима» 

Творче завдання «Гра «Дослідники»

-         Виберіть, на яких санчатах приїдуть подруги Зими – Хуга і Віхола.

(Слайд 9)

 Технологія «Обери позицію»

-         Давайте поміркуємо, зіставимо. Зима – це добре чи погано? Займіть свою позицію біля написів «Так» або «Ні», обґрунтуйте свій вибір і переконайте присутніх, що ваша думка правильна. (Слайд 10)

V.      Закріплення вивченого матеріалу

Робота в групах

1 група.     Складіть із деталей конструктора букву і назвіть її.

2 група.     Розподіліть букви на групи.

3 група.     Упізнайте і прочитайте слова.

З * М *

З * М * НЬК *

З * М * В * Й

(Слайд 11)

Закріплення письма букви Зз, складів з нею

а)      пригадування елементів букви;

б)      письмо у повітрі малої букви з, великої букви З;

в)      письмо у зошиті;

г)       вибірковий диктант.

-         Випишіть склади, де чується звук «з»: зи, мас, за, ліз, сло, мис, роз.

Робота над віршем «Зима і Весна»

а)      Читання вірша вчителем;

б)      Робота над змістом прочитаного.

Гра «Інтерв’ю»

-         Про що розповідається у вірші?

-         Які ознаки зими названо у вірші?

-         Які ознаки весни ви почули?

-         Яка головна думка цього твору?

(Слайд 12)

 

VI.    Підсумок уроку

Технологія «Незакінчене речення» (Слайд 13)

          (Слайд 14)

Використана література

1.     Інтерактивні методи навчання у початковій школі / упоряд. О. М. Кондратюк. – К.: Шкільний світ, 2011. – 104 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

2.     Нетрадиційні уроки в початковій школі / Укладач Л. І. Нечволод. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2007. – 112 с.

3.     Розвивальні ігри в початковій школі: 1-4 кл. / упоряд. І. В. Васильченко. – К.: Шкільний світ, 2011. – 112 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)


Гуля Валентина Миколаївна, учитель початкових класів Чутівської ЗОШ І - ІІІ ступенів, Полтавська область

Джерело: http://docme.ru/sUG
Категорія: Читання | Додав: (19.09.2013) | Автор: Гуля Валентина Миколаївна
Переглядів: 2258 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!