Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання | [ Додати статтю ] |
Урок читання, 3 клас. Тема. Історія іграшки. За Людмилою Гладун. «Державний музей іграшки». Мета: розвивати в учнів пізнавальні інтереси, бажання більше знати; розширювати знання учнів про історію іграшки, про діючі музеї, значення їх для людей; розвивати образне мислення, уяву дітей; збагачувати мовлення образними висловами; удосконалювати вміння читати; виховувати любов до іграшок. Обладнання: презентація, підручник «Читанка 2 клас», дитячі іграшки. Хід
уроку І. Огранізаційна частина. 1. Мовна розминка. Розчитування . Іграшки У
сина - машина, У
доні в долонях Лисичка-сестричка Руда
вереда. Два зайці у штанцях, В них капці на лапцях. Вухаті, кудлаті Стрибають по хаті. І
ненька рідненька, І
тато завзято Для
доні, для сина Збирають
машини. Лисичка-сестричка І зайчик-стрибайчик, Ляльки й піаніно - Все доні і сину. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 1.
Вступне слово
вчителя. – Сьогодні день незвичайний у нас, адже він сповнений
див і чудових прикрас. Мудрою світлою стежиною знань до нас поспішають
загадкові гості. 2.
Загадки(слайд 2) Замість справжньої дитини Є у кожної дівчини. Її пестять,
одягають, Спати ввечері
вкладають. І годують її
смачно – Дуже мамі вона
вдячна!
(Лялька) Плига,
плига цілий день (слайд 3) Через лаву,
через пень, Через кущ і
через квіти. Що за іграшка це, діти? (М’яч) -
Як одним словом
можна назвати ці предмети? ( іграшки ) -
Де ви їх можете
побачити? ( У магазині, вдома, в музеї) 3.
Довідкове бюро, (слайд
4). Музеї – гр. слово " храм муз ”.
Науково-дослідні і науково-освітні заклади, які збирають, вивчають, зберігають
і популяризують пам'ятки історії, матеріальної і духовної культури. В Україні діє понад 380 музеїв. Музеї:
історичний, художній, будинки- музеї, музей просто неба, на заводах, у школах, у інститутах (слайд 5). 1) Аптека
-музей у Львові (слайд 6). Аптека ”Під чорним орлом” – діюча аптека і музей.
Тут демонструється більше ніж три тисячі рідкісних експонатів. Її засновано в
1735 році військовим фармацевтом, магістром Наторпом. 3) Музей бджільництва на Полтавщині (слайд 7). У хаті кінця XIX ст., перевезеній із села Помоклі Переяслав-Хмельницького району,
розміщений «Музей історії бджільництва». Хата збудована в шули: хата, сіни, хатина і прихатня комора. У дворі —
комора для зберігання меду, рамок, вуликів і вільшанник — погріб, покритий
двоскатним солом'яним дахом для зимування пасіки, та вулики-дупляки середини XIX ст. 3) Музей лісу і сплаву в Карпатах (слайд 8). Музей лісу і сплаву розташований на території НПП
"Синевір”. Єдиний діючий музей у Європі. Це диво-об’єкт,
якому немає аналогів у всьому світі, - чудова гідротехнічна споруда 19
ст.,побудована на воді. 4) Музей підков у Львові (слайд 9). У музеї зберігається своєрідне ковальське
свідоцтво минулих століть: це підкови, знайдені під час археологічних розкопок.
Очевидно, вони належать до XVII століття. При Ветеринарній школі у Львові ще з 1881 року функціонувала школа кування коней. В музеї знаходяться роботи коваля Петра Голінка. 4. Історія виникнення іграшки Перші іграшки почали робити ще первісні люди. Тоді вони мали
вигляд кам'яних, глиняних або пізніше
металевих фігурок, які виготовлялися з художньою і релігійною метою. На території Сибіру знайдені фігурки тварин:
мамонта, носорога, ведмедя, верблюда, птахів. Вони зроблені з м'якого каменю
задовго до нашої ери. В Україні були
знайдені фігурки людини і коня, виконані з глини, які датуються 4-3 тисячоліттям до нашої ери. На
території Новгорода археологи виявили велику кількість виробів з дерева. Ранні
іграшки Давнього Єгипту датуються серединою III тисячоліття до нашої ери і,
ймовірно, мали в основному релігійне значення. Це дерев'яні фігурки корів,
тигрів, крокодилів. Уперше зустрічаються іграшки з
нескладним дротяним механізмом руху. Велика кількість ляльок було знайдено на
території Стародавньої Греції та Риму. Ці ляльки також мали культове
призначення. Але були і дитячі ляльки. Робилися вони з глини, дерева і часто
мали рухливі руки і ноги за рахунок того, що прикріплювали до тіла за допомогою ниток і паличок. У XVI столітті виникло ремесло з
виготовлення ляльок на замовлення. Ціни на ляльки були дуже високі, оскільки ці іграшки були
мініатюрними моделями: матері вивчали за ним моду, а дочки бавилися ними.
Дешеві дитячі іграшки з'явилися у Франції в кінці XVI століття, але виробництво
їх було кустарним. ІІІ. Опрацювання оповідання за Людмилою Гладун «Державний музей іграшки». 1.
Читання тексту вчителем. -
Що вас здивувало в цьому оповіданні? -
Про що ви довідалися вперше? -
Які іграшки вас вразили? 2. Біографічні дані про автора – Людмилу Гладун. Директор Державного музею
іграшки в Києві (слайд 10). 3.
Відомості про музей. Музей має три виставкові зали. Дві -"Історія іграшки" та "Українська іграшка". Там
виставлені переважно "навколотехнічні іграшки" - різноманітні конструктори, мозаїки, пірамідки,
дитячі залізниці, трансформери (не сучасні, а радянські), різні набори "юних" електриків,
оптиків, фізиків, хіміків (слайд 11, 12, 13, 14, 15). 4.
Словникова робота. Оберіг (слайд 16). Трансформер (ребус, слайд 17,
18). 5. Повторне читання тексту. -
Про який музей ви дізнались? -
Скільки років колекції іграшок? -
Яка іграшка найстарша? 6. Вибіркове читання. -
Чим пишається музей? -
Знайдіть опис старовинної іграшки. 7.
Мікрофон -
Що може розказати твоя улюблена іграшка про себе? 8. Робота в групах.(Кожній групі
дається іграшка, діти об’єднуються за
вибраною іграшкою). Складіть розповідь про неї. 9. Розвиток зв’язного мовлення.
Творча робота в парах. -
Поміркуй,
для чого людина слухає: ·
щоб дізнатися про щось; ·
щоб зрозуміти; ·
щоб навчитися чогось… ІV. Підсумок уроку (слайд 19). -
Що нового ви дізналися на уроці? -
Дізнайтеся у батьків, якими іграшками вони
гралися. Джерело: http://docme.ru/ALE | |
Переглядів: 5336 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |