Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

Хай світом править доброта. Уроки доброти Василя Сухомлинського
Тема: Хай світом править доброта. Уроки доброти Василя Сухомлинського.
Мета: Продовжувати знайомити з поняттям добра і зла; формувати духовно-моральні цінності ; сприяти вихованню бажання творити добро; продовжувати формування вміння виразного читання, роботи в групах; розвивати творче мислення молодших школярів; познайомити з педагогічною і творчою діяльністю В.Сухомлинського.
Обладнання: Фотоальбом-презентація «В.Сухомлинський», твори В.Сухомлинського, аудіо запис «Вальс квітів» П.Чайковського.
Тип уроку: інтерактивний.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Емоційне налаштування на урок
(Звучить грамзапис вальсу, на фоні музики вчитель читає поезію)
Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла - людина вже не та…
Тож,люди на землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.

III. Мотивація навчальної діяльності
-Сьогодні на уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про добро, добре серце, добрі справи, про зло, про байдужість. А може, ви ще маленькі й не треба вам про це говорити? Чи вам може добре і без добра?

IV. Актуалізація знань. Повідомлення теми, і завдань уроку.
«Хай світом править доброта»
-Спробуємо з’ясувати, що таке добро, якою має бути справжня людина: доброю чи злою,жорстокою чи милосердною. А допоможуть нам відповісти на наші запитання герої творів В.Сухомлинського. Будемо продовжувати вчитися висловлювати свої думки , працювати в групах.
Технологія «Асоціативний кущ». Робота в групах.
- З чим у вас асоціюється слово « добро»? Утворіть свій асоціативний кущ.
(Обговорення. Вчитель на дошці записує асоціативній кущ)
Малюнок 1 «Асоціативний кущ» 
                                • світло радість щастя                              • краса щирість чистота
ДОБРОТА
                    •підтримка подяка сонечко              • співчуття допомога милосердя

- Людина приходить у світ для добра. Доброта – це один із найсвітліших виявів людської душі. Доброта виражається у нашому ставленні до людей і навколишнього світу. Що ми залишимо після себе, залежить від нас. Це можуть бути плями байдужості зневаги та злоби один до одного, до рідної землі. Але в наших силах залишити цілий список добрих і красивих вчинків та справ.
- А чи потрібні нам добрі вчинки? Давайте свої аргументи занесемо у таблицю і зробимо висновки.

 Добрі вчинки не потрібні

   Добрі вчинки потрібні

 

 

 

 

 

 


Малюнок 2 "Чи потрібні» нам добрі вчинки" 

Запам’ятай, моя дитино, з юних літ
На все життя, щоб знала ,як прожити.
Людина для добра приходить в світ
Й покликана завжди добро творити.
Нелегко це, хто щоб не говорив,
Й не кожному зробити це вдається.
Бо в світі стільки смертних є гріхів,
Що доброта не завжди йде до серця.
Та ти людина і тому учись
Добро творити,людям співчувати.
До цього світу пильно придивись,
Злим помислам навчися лад давати.
Йди з добротою - це собі затям,
Із ласкою, прихильністю, привітно.
Й не розлучайся з добрим почуттям,
Хай доброта в душі суцвіттям квітне.
- Будь завжди добрим, носи у своїй душі світле сонечко любові до всього світу, адже ти – людина!

V. Про В.О.Сухомлинського
- Таким був Василь Сухомлинський- великий педагог, мудрий учитель, чудова людина. Він віддавав дітям красу і тепло своєї душі, він ніс на долонях своє щире серце, бо був насправді доброю і щирою людиною. В його палкому серці жила велика любов і доброта до всього світу. Василь Олександрович не лише навчав дітей, він прищеплював кожному з них найкращі людські якості, виховував у них доброту, людяність, чуйність, патріотизм,повагу до батьків, любов до рідної землі. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори: коротенькі повчальні і дуже змістовні.
(Презентація фотоальбому «В.Сухомлинський»)

VI. Опрацювання творів В.Сухомлинського
З багатьма творами Василя Олександровича ми вже знайомі. Сьогодні нові твори ,нові герої, які допоможуть нам зрозуміти найбільшу мудрість - людина приходить у цей сонячний світ для добра.
1. Оповідання « Прогулянка до лісу»
Читання за особами.
Запитання

- Куди пішла сім’я на прогулянку?
- Що вони побачили в лісі?
- Як родина укривалася від дощу?
- Що можна сказати про цю сім’ю?
- Серед яких людей росте маленький хлопчик?
- Який добрий вчинок зробив Сашко?

Фізхвилинка

2. Робота в групах
(Група опрацьовує оповідання, складає запитання до тексту. Один учень виразно читає текст, група ставить запитання для класу. Висловлюють власне ставлення до героїв твору.)
I група «Добре слово»
II група «Як важко бути людиною»
III група «Чому голуби до Олега прилетіли»
IV група «В кого радість , а в кого горе»

Фізхвилинка

Тест
Як вчините, якщо…
• Плаче дівчинка:
А)скажете лагідне слово;
Б)запитаєте, чому плаче;
В)пройдете мимо.
• Старший хлопчик ображає молодшого:
А)будете спостерігати;
Б)обороните;
В)пройдете мимо, ніби не помітили.
• Маленьке кошеня сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти:
А)пройдете мимо;
Б)полізете на дерево знімати кошеня;
В)покличете на допомогу дорослих.

VII. Скарбничка народної мудрості
Поняття «добро» і «зло» знайшли відображення в усній народній творчості. Пригадайте казки: добро завжди перемагає зл; добрий герой завойовує щастя, багатства, а злий герой завжди покараний.
Гра «Наповни скарбничку»
-Пригадайте прислів’я про добро.
Гра «Склади прислів’я»
- На партах конверти з розрізаними на частини прислів’ями .
Кожна група складає своє прислів’я. Як ви розумієте прислів’я.
Добре ім’я краще від багатства.
За добро добром платять.
Зла людина зліша від вовка.
У лиху годину пізнаєш вірну людину.
Перший крок до добра – не роби зла.

VIII. Інтерактивна вправа «В колі друзів «Я дарую тобі…»
Спалахнула свічечка
Ніжним полум’ям.
Підійди погрітися,
Кому холодно…
Ця свічка - це символ доброти і чистоти. Давайте зараз висловимо побажання один одному. Хай торжествують світло і доброта!

IX. Підсумок уроку
- Гадаю мені вдалося сьогодні посіяти зернятка Доброти у ваші серця. Сподіваюсь проростуть вони і розквітне квіточка(вчитель викладає динамічний малюнок). Спочатку це пуп’янок, який повільно розгорне свої пелюсточки Милосердя, Щедрості, Справедливості, Дружби, Доброти.
- Що ж перемогло у нас на уроці? Добро чи зло? З чим в серці має жити людина, з добром чи зі злом?
- У вас на партах лежать паперові серця з червоною і чорною стороною,червона-добро, а чорна - зло. Візьміть і прикріпіть тією стороною, якою ви вважаєте за потрібне.
- Вийшло велике червоне серце і нехай в ньому завжди живе доброта!
Твори добро та будь завжди привітна.
Дитино! Ти приходиш для добра.
Любов у серденьку хай сонцем квітне
Збагнути це тобі уже пора.

Додаток

Коментар до фотоальбому-презентації  «В.Сухомлинський»

Василь Олександрович Сухомлинський народився 28 серпня 1918 року в с. Василівка  Онуфріївського району Кіровоградської області (Херсонська губернія) в родині селянина-бідняка. Ріс він звичайною дитиною, з серцем чутливим і щирим, наповненим ніжністю і любов’ю до людей та навколишнього світу.

Після закінчення школи Василь Олександрович вирішив присвятити своє життя навчанню і вихованню дітей. Тому і обрав освітянську ниву.

Ось таким юнаком, у червні 1934 року, він почав навчання на факультеті мови й літератури Кременчуцького педінституту, але змушений був  залишити навчання в зв’язку з хворобою. У 1936 році В.О.Сухомлинський продовжив навчання на заочному відділі Полтавського педінституту.

Після закінчення інституту був направлений до Онуфріївської середньої школи, де працював до липня 1941 року. Плани і задуми молодого вчителя були перервані війною.

А з 1948 року і до останнього подиху свого життя (1970 р.) В.Сухомлинський  -незмінний директор Павлиської середньої школи.

Дуже любили вихованці Василя Олександровича уроки мислення серед природи.

«Школа радості» - так називали діти свою середню школу.

На пришкільній ділянці ріс сад і виноградник. Вчитель любив працювати разом зі своїми учнями.

В.О.Сухомлинський тісно зв’яний зі шолярами усіх вікових груп: для них він- старший товариш, який щиро поділяє  хвилювання дитинства і юності. Поважайте учня – така перша заповідь, утверджувана директором і всім викладацьким колективом Павлиської школи.

У 1968 році за велику наукову роботу і плідну педагогічну діяльність В.О.Сухомлинському було присвоєно високе звання Героя Соціалістичної Праці.

Pозробила вчитель початкових класів Полтавської загальноосвітньої школи №2 I-III ступенів
Ю.В. Зарва


Джерело: http://docme.ru/5ml
Категорія: Читання | Додав: [ADM]Irina (30.07.2012) | Автор: Ю.В. Зарва
Переглядів: 11522 | Рейтинг: 4.1/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!