Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

По роботі й нагорода. Казка «Колосок»
Тема: По роботі й нагорода. Казка «Колосок»
Мета: Вчити дітей читати в особах , аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики , виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів.
Обладнання: Ілюстрації до казки , малюнки півника і мишенят, маски тварин, таблиці.

Хід уроку 

I. Організація класу.
У ч и т е л ь
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Що ми будемо робити?
Учні (разом)
Букви будемо читати
Один, два, три, чотири, п’ять —
Хочем все на світі знать.
б) Психологічний настрій на урок
- Нас нема (діти закривають очі, кладуть голівку на руки повторюють за вчителем):
Я в школі.
Я в школі на уроці читання.
Я хочу читати.
Я дуже хочу читати.
Я читаю краще всіх.
- Ми є (діти розплющують очі, піднімають голівки).
-Я рада вас бачити на уроці читання . Ми знову з вами в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж ,починаємо.

II. Мовна розминка
1. Гра «Хто як говорить».
- Пригадаймо ,друзі, вмить, як пшениченька шумить? ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш
Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз-дз-дз-дз
Вітер з гаєм розмовляє ш-ш-ш-ш-ш
Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш-ш-ш-ш
Й ми всі трохи пошуміли , від роботи відпочили.
2. Робота з чистомовкою.
- Щоб наше мовлення було правильним , працюємо з - чистомовкою.
Влітку сонечко пече ― че-че -че
Всім спечу по калачу ― чу-чу-чу
Не лежи на печі ― чі-чі-чі.
Будеш їсти калачі. 

III. Перевірка домашнього завдання. 
― Який розділ ми з вами почали опрацьовувати? 
― Які казки ми вже з вами прочитали? 
― Спробуйте вгадати за малюнками казку. 
― Яку з прочитаних казок ми не назвали? 
― Відновіть порядок подій за малюнками. Що було спочатку? 

IV. Повідомлення теми і мети уроку
1. Мотивація навчальної діяльності.
Відгадайте назву казки,яку ми сьогодні будемо читати.
Так, ми познайомимося з українською народною казкою «Колосок.»

V. Опрацювання казки
1. Слухання казки в записі
2. Передбачення.

Хто з вас вже знає цю казку? Давайте зробимо так. Хто знає ― мовчить, а хто не знає ― спробуйте уявити собі півника і мишенят. Як ви гадаєте:
Який півник? Які мишенята?
3. Виразне читання вчителем та підготовлених учнів.
4. Словникова робота.

Удосвіта – до сходу Сонця.
Обмолотити – звільнити зерно від стеблин та оболонки.
Млин – споруда, де зерно перетирають на порошок-борошно.
5. Читання «ланцюжка» слів: півник, колосок,зерно, борошно, тісто, дрова, піч, пиріг.
― прочитати зверху вниз;
― прочитати знизу вгору;
― прочитати на одному подиху.
6. Читання «ланцюжком»
Завдання:
Читаючи, подумайте, чому герої казки мають такі імена. (Круть, Верть, Голосисте Горлечко)

VI. Фізкультхвилинка
- Давайте трошки відпочинемо і заспіваємо пісеньку «Два півники .»

Два півники , два півники
Горох молотили.
Дві курочки ,дві курочки
До млина носили
Цап меле , цап меле ,
Коза насипає .
А маленьке козенятко
На скрипочці грає.
Танцюй танцюй зозулечко
Ніженьками туп―туп
Татусенько з матусеньков
Принесуть нам круп―круп
А вовчок сірячок
З лісу виглядає
Та на біле козенятко
Скоса поглядає.

1. Вибіркове читання .
― Прочитайте, що найбільше любили мишенята робити ?
― Прочитайте, чим займався півник .
― Що він знайшов одного разу ?
― Прочитайте улюблені слова мишок .
― Прочитайте ще раз останню розмову півника з мишками.
― Що зробив півник ?
― Чи справедливо він вчинив ?
2. Характеристика героїв казки. Гра «Хто який?»
Мишки Півник
Хитрий, лінивий, веселий, стриманий, слухняний, працьовитий, неуважний, невдячний, справедливий.
3.Стислий переказ за малюнковим планом.
- Розкажіть казку за Малюнками.
4. Робота з прислів’ями
Без трудів не їстимеш пирогів.
Хто дбає, той і має.
Хто діло робить, а хто ґави ловить.
Роботящий здобув коржик, а лінивий ― пустий кошик.
― Яке з прислів’їв найкраще розкриває основну думку казки?
5. Угорський кросворд
― У кожному рядочку спробуйте знайти слово, яке пов’язане з казкою.
(Колосок, півень, миші, пиріг, праця)

VII. Підсумок уроку.
― Кому з героїв ви можете дата свої поради?
― Які саме?
― Чого вчить ця казка?
― Хто з вас поводиться так як мишенята?

VIII. Домашнє завдання.
1-ша група - читати казку в особах.
2-га група - переказувати казку.
3-тя группа - намалювати малюнки.

Вчитель:
Ось і уроку кінець
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам, поділіться вдома.
Що сумним було, пожалійтеся вдома.
Всі дружні й активні були увесь час.
Хороші оцінки сьогодні у вас.
(Вчитель оцінює відповіді дітей)

до нього додається і презентація  http://www.docme.ru/doc/120400/kolosok-




Джерело: http://www.docme.ru/doc/120405/По_роботі_й_нагорода._Казка_«Колосок»
Категорія: Читання | Додав: notika09 (24.01.2013) | Автор: Касарда Наталія Іванівна E
Переглядів: 2386 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!