Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання | [ Додати статтю ] |
В.Осєєва «Сини»
Тема. Робота над текстом В.Осєєвої «Сини» Мета. Удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; навичку свідомого і правильного виразного читання; вміння зв’язно, послідовно висловлювати свої думки, враження на задану тему. Розвивати логічне мислення, стійку увагу, пам'ять. Активізувати словниковий запас учнів словами, словосполученнями з нововеденого тексту. Виховувати позитивні емоції, почуття доброти, поваги до батька і матері, високі моральні якості. Обладнання. Мультимедійні засоби навчання: презентація уроку, індивідуальні картки-підказки, картки із завданнями: "Читай швидко, вимовляй чітко”, Буквар, літературний матеріал.
Хід уроку 1слайд. Зображення свічки, яка горить на фоні звучання спокійної музики (Бетховен «Музика янголів») - Діти, що може свічка нам дарувати? (тепло, світло) - Як гадаєте, чи може людина дарувати тепло, світло? - Які добрі вчинки здатна творити людина? - Я приємно вражена, що ви так багато знаєте про добрі вчинки і хочу побажати вам бути добрими завжди, щоб вами пишалися ваші рідні та близькі. Пропоную виконати вам першу гарну справу і виконати вправу «Усміхнись». - Усміхнуся сонечку: «Здрастуй, золоте!» (слайд 2) - Усміхнуся квіточці: «Хай вона росте!» (слайд 3) - Усміхнуся небу: «Пригорни мене!» (слайд 4) - Усміхнуся друзям: « Бажаю вам добра!» (слайд 5) - Усміхнусь усім: «Хай усмішка луна!» II. Повторення вивченого матеріалу - Для того, щоб я і всі присутні почули, як ви гарно читаєте і вимовляєте звуки мовлення нам потрібно виконати вправи для язичка, дихання та артикуляційні вправи. 1) вправи для язичка: «Хоботок», «Гірка», «Прокол щоки»; 2) вправи для дихання: «Човник», «Задування свічок на тортові» 3) артикуляційні вправи: - вітерець у лісі - ш-ш-ш; - просимо тишу - ц-ц-ц; - розженемо галасливих птахів – кш-кш-кш; - дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз; - забриніла бджілка – дж-дж-дж. 4) таблиця складів; 5) слайд 6. Прочитайте слова: Леся, школа, поет, поетеса, Батьківщина. - Чому слово Леся пишемо з великої літери? - Від якого слова походить слово Батьківщина? - Яке слово записане першим? Останнім? Другим? 2. Гра «Бджолине читання» (текст «Леся Українка» с.160) 3. Бліц – опитування. - Де виростала дівчинка Леся? - Чому дівчинка не могла ходити до школи? - Як називається перший вірш Л. Українки? - В скільки років вона його написала? - Чому вона обрала псевдонім Леся Українка? III. Мотивація навчальної діяльності 1. Вправа: «Роз’єднай слова і прочитай вислів». - Щасливібатькиколидобрідіточки. (слайд 7), (слайд 8) 2. Створення асоціативного куща. (слайд 9) - Як розумієте слово щастя? - То як зрозуміли вислів: Щасливі батьки, коли добрі діточки. 3. Вправляння у читанні. - Прочитайте вислів, змінюючи логічний наголос. - Чи можемо виділити найголовніше слово?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу 1.1. Словникова робота. (слайд 11) - сил доклали; - бути порядними; - до життя придивлятися; - мудрих прислухатися; - старших поважати; - честь; - інженер; - приїжджати. (Скільки звуків позначає буквосполучення дж, скільки звуків позначає ї після голосного, вимова і правопис). 1.2. Зразок читання. - Зверніть увагу з якою інтонацією я буду читати. 1.3. Самостійне читання. - Читайте уважно і старайтеся запам’ятати імена героїв тексту. Релаксація. Створення картини з піску. (слайд 12) 1.4. Вибіркове читання. - Прочитайте тільки окличні речення. - Знайдіть і прочитайте речення, які дадуть можливість зрозуміти, як це зберегти честь свого прізвища. 1.5. Вправа «Продовжіть речення» - Як зберегти честь свого прізвища? (слайд 13) 1.6. Бесіда за змістом. (слайд 14) - Це сім’я кого? - Як звали старших членів родини? - З якими словами зверталась Катерина до своїх дітей? - З якими словами звертався Михайло до своїх синів? - Що означає: зберегти честь свого прізвища? - Як звали старшого сина? Що про нього запам’ятали? - Як звали молодшого сина? Що про нього запам’ятали? - Як звали онуку? - Кого із членів родини не виокремлено? - Як звали онука? - Що запам’ятали про онуків? - Зачитайте останнє речення. То у чому щастя Катерини і Михайла?
Фізкультхвилинка В волейбол він любить грати Ось так, ось так – В волейбол він любить грати А матусенька у Ані Любить грати на баяні Ось так, ось так – Любить грати на баяні. Всі разом - чудова днина, Веселиться вся родина, Ось так, ось так – Веселиться вся родина. 1.7. Інсценізація «Мати і син» - Прослухайте і запам’ятайте, чому одні зірки на небі світлі, ясні, а інші ледь видно. Син: - Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається? Мати: - Так, синочку, правда. Син: - А чому так багато зірок на небі? Мати: Це коли людина приходить на світ, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. - Бачив? Син: Бачив, матусю, бачив… Матусенько, а чому одні зірочки ясні, великі, а інші ледь видно? Мати: - Бо, коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей, тоді свічечка такої людини світить ясно, і світло це далеко видно. Син: - Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічка світила найясніше. Мати: - Старайся, мій хлопчику… - То, чому одні зірки на небі світлі, ясні, а інші ледь видно? - До якого висновку прийшов хлопчик? - А про які зірочки мрієте ви? Що для цього треба робити?
V. Підсумок уроку - То у чому полягає щастя батьків? - А ваше?
Підготувала вчитель початкових класів м.Хмельницького Сподинська Катерина Василівна Джерело: http://docme.ru/7Po | |
Переглядів: 2237 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |