Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

Урок-екскурсія на телебачення
Тема. Збережемо цей прекрасний світ.
Матеріал уроку: Д.Павличко «Звернення». С.Жупанин «Буду я природі другом». Л.Костенко «Синички на снігу»
Мета: вчити виразно читати віршовані твори, захоплюватися красою природи, формувати уміння аналізувати віршовані твори, розвивати уяву, фантазію, розширювати кругозір, збагачувати словниковий запас, виховувати шанобливе ставлення до всього живого, бажання завжди прийти на допомогу.
Обладнання: складові таблиці, картки для розширення кута зору, назви студій, портрет Л.Костенко.

Хід уроку

І. Організація класу.
― Сьогодні в нас незвичайний урок . Ми з вами помандруємо на екскурсію в телецентр і спробуємо самі створити телепрограму. Озирніться навколо. Яка чудова природа! Ми спробуємо створити телепрограму про природу «Дивосвіт». Матеріал для програми збирають журналісти. Пропоную вам попрацювати ними і взяти інтерв’ю. На зв'язку зі студією наш кореспондент Матіїв Мар'яна.
а)Вправа «Мікрофон»
Журналіст бере інтерв’ю.
― Яким має бути наш урок? (Діти відповідають)
― Щоб урок був цікавий, вам треба бути активними, уважними, дисциплінованими.
А працювати будемо під таким гаслом:

Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будем:
Швидко! Дружно! Вміло!

ІІ. Мовна розминка.
— Хто веде телепрограми? Щоб мовлення ведучого було правильне, він цього вчиться у спеціальній студії. Завітаємо і ми туди. Уявіть, що ви – диктори і вам треба гарно і чітко прочитати слова. Потренуємось?
Студія «Дикторська»
а) «Читалочка – розширялочка»
(вправа на розширення площі зорового сприймання.)
1
за пах лі сок
пі сок бу ряк
си лач па вук
са док за вод
б) Читалочка – переставлялочка
- Ви склади перекладіть та слова нові знайдіть.
но-ра ра-ма
ка-бан то-вар
тра-ва ти-ша
ла-пи ло-сі
ди-во ко-мар

ІІІ . Опрацювання нового матеріалу.
ПРОГРАМА «ДИВОСВІТ»
Студія «Ви нам писали»
- А тепер запрошую вас у наступну студію «Ви нам писали». До нас прийшов лист від хлопчика.Послухайте його.
1. Вірш Д. Павличка «Звернення»
а) Виразне читання вірша вчителем.
―Хто до вас звертається?
б) Словникова робота
зрубайте згасіте
убийте спиняйте
в) Повторне мовчазне читання вірша. Аналіз змісту.
― Що поет закликає не рубати, кого не убивати, що не згасити, що не спиняти?
― Як треба ставитись до природи?
г) Робота в групах.
- Доповніть автора , додавши ще слова, що починаються часткою «не». Наприклад: не руйнуйте мурашників…
Студія «Ігрова»
г) Гра «Допоможи Незнайкові»
( Треба відшукати речення в тексті і прочитати правильно)
• Ясніє на небі зірка моя.
• На озері плаває рибка моя.
• Найменший у вашій сім’ї.
• Стоїть у лісі ялинка твоя.
д) Виразне читання вірша.
(діти перед мікрофоном в макеті телевізора виразно читають вірш)
Студія «Музична» 2

Фізкультхвилинка

Студія « Любителі природи»
2. «Буду я природі другом»
а) Мовчазне самостійне читання.
— Як хлопчик дружить з природою?
б) Гра «Закінчи речення»
— Дочитайте речення до кінця:
• Буду я…
• Не столочу…
• Посію…
• Побажаю…
— Що спільного у цьому вірші з віршем «Звернення»?
Студія «Інформ»
- А тепер я запрошую вас у студію інформаційну. Тут ви дізнаєтесь багато цікавої інформації.
3. «Синички на снігу»
а) Гість цієї студії ― Ліна Костенко
(Коротка розповідь про поетесу. Розповідає одна підготовлена дитина.)
Ліна Костенко
Ліна Василівна Костенко народилася 19 березня 1930 р. у м. Ржищеві на Київщині. Батьки майбутньої поетеси вчителювали й з ранніх літ прищеплювали дитині високі моральні, етичні та естетичні смаки. В родині цінувались книги і змалку прищеплювалась любов до читання.
У 1936 році родина перебралась із Ржищева до Києва, де майбутня поетеса закінчила середню школу.
Після закінчення середньої школи навчалася в Київському педагогічному інституті, а згодом — у Московському літературному інституті імені О. М. Горького, який закінчила в 1956 році.
У доробку поетеси багато творів як для дорослих, так і для дітей.
б) Опрацювання вірша «Синички на снігу»
* Читання вчителем.
— Що утримує синичок на Батьківщині?
* Словникова робота
Намлілись — намучились.
Вирій — теплі краї, куди відлітають птахи на зиму.
* Читання парами.
* Виразне читання.

ІV. Підсумок.
Студія «Що?Де?Коли?»
- Які вірщі ми читали?
- Яка в них спільна тема?
- Як треба поводитися з усім живим?
Домашнє завдання: всім виразно навчитись читати вірші (по бажанню вивчити напам'ять), скласти пам’ятку «Як вести себе у навколишньому світі» (І група), намалювати ілюстрацію до віршів (ІІ група).
Вчитель: Лукинюк О.М.

Презентація за адресою http://ru.calameo.com/books/002035095f054c2085cf5


Джерело: http://docme.ru/S9y
Категорія: Читання | Додав: lisi4ka (24.03.2013) | Автор: Олександра
Переглядів: 2037 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!