Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

В. Скуратівський ≪Калина≫. С. Жупанин ≪Буду я природі другом≫.
Тема. В. Скуратівський ≪Калина≫. С. Жупанин ≪Буду я природі другом≫.
Мета: продовжити роботу над темою: «Що таке Батьківщина»; ознайомити зі змістом оповідання
В. Скуратівського «Калина»; розширити знання про калину як символ України; розвивати читацькі навички, образне мислення, вміння аналізувати прочитане, робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.
Обладнання: малюнок калинового куща, пісня ≪Червона калина≫, презентація, вирізані грона калини, без ягідок, пісня "Ой у лісі калина".

Хід уроку 

I. Організація класу
Гості прийшли до нас у клас , обернемось - привітаймось, посміхнемсь і до роботи всі візьмемсь.
- Діти, а до якого уроку ми приготувалися? ( до уроку читання) 1 СЛАЙД
1) За допомогою карточок – блискавок ми привітаємось з навколишнім світом.
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, земле прекрасна! СЛАЙД №2
Доброго ранку, дерева багряні!
Доброго ранку, квіти духмяні!
Доброго ранку, птахи галасливі!
Доброго ранку, люди щасливі!
2) А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то всядьтеся зручніше –
Попрацюємо скоріше!
- Що ми робимо на уроках читання? (читаємо; вчимося читати і переказувати; вивчаємо прислів’я ,приказки, скоромовки і т.п.; робимо тренувальні вправи і т.п.)
- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Слайд №3
(навчитися гарно читати; нових знань; цікавих завдань; що мене похвалить учителька; що я буду старанним і т.п.)
2) Познайомтесь з епіграфом уроку
Криниця з журавлем і кущ калини – СЛАЙД№4
Це символ моєї Батьківщини.
-Як ви розумієте цей епіграф?
-Які асоціації у вас викликає слово Батьківщина?

II .Перевірка домашнього завдання
Зберіть усі знання і сили і згадайте , що дома вчили?
- Яке домашнє завдання ви виконували? СЛАЙД №5
І гр.. - Скласти 5 речень про сучасний Київ
ІІ гр.. - Скласти план тексту, навчитись читати виразно
ІІІ.гр. -Малюнок, відповідати на питання.

ІІІ. Підготовчі вправи для читання
Щоб почати нам читати - треба вправи нам згадати
1. Мовна розминка СЛ №6
2. Чистомовки - добавлянки СЛ №7
3. Скоромовки СЛ №8
4. Таблиця Шульте
5. Вправи на промовляння складів на видих- вдох
6. Вправи для очей
VI. Мотивація навчальної діяльності
-Давайте подивимось на шифрограму .СЛ №9
-Прочийте у віконечках (робота в парах) (піднімаємо карточку того кольору на якому написаний потрібний склад - в цілому слово)
-Прочитайте разом слова по порядку вказаному внизу таблиці
-Яке слово ми сьогодні ще не вживали? (калина)
До нас завітала чарівна дівчинка Калина виступ( Калина - це символ України. На нашій планеті росте понад 200 видів калини. Калина — лікарська рослина. Проводжаючи сина в далеку дорогу, мати напувала його калиновим чаєм і давала в дорогу пиріжок з калиною. На честь народження дочки біля хати садили калину. На великі свята поруч з хлібом клали і калину.
Я ВАМ ПРИНЕСЛА ГРОНА , але вони без ягідок , коли ви будете давати гарні відповіді то будете отримувати ягідки і в кінці уроку ми прикрасимо гронами нашу калину.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Саме про калину ми будемо говорити на уроці і прочитаємо оповідання «Калина», а щоб дізнатися ім"я і прізвище письменника, потрібно прочитати записи на СЛАЙДІ №10
Знайомство дітей з біографією В. Скуратівського СЛАЙДІ №11
Оповідання «Калина» написав ВасильСкуратівський. Народився Василь Скуратівський у глухому поліському хуторі Забуда на Житомирщині. З дитинства любив читати. У 13 років вирішив стати письменником, написав перші вірші. З часом їх почали друкувати. Всього за життя письменника було видано понад 20 книг.
Метою нашого уроку буде можливість поглибити наші знання про калину - як символ України;
поділимо текст на частини; додамо у скриньку «Народної творчості» нові прислів’я;
пограємо в цікаві ігри; поповнимо словниковий запас новими словами.

V. Робота над текстом
Відкрийте, будь ласка, підручники на сторінці 69
- Порахуйте, скільки абзаців має текст;
1_ Читання І абзаца учнем;
а) Запитання:
- Про які дерева говориться в тексті?
- Символами яких країн вони є?
Гра «Відгадай слова» СЛАЙД №12
л н к е
з і б к р е а
е б р в а
л а и н к а
б) Вибіркове читання
-Знайдіть і прочитайте прислів"я
- Яке прислів’я ви прочитали у тексті?
- Як ви його розумієте?
в) Про калину народ склав дуже багато прислів’їв та приказок.
Гра «Мозаїка». (робота в групах)
ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПАХ СЛАЙД№13
І група. Скласти зі слів прислів’я
У лузі калина з квіточками, немов матуся з діточками.
ІІ група
Любуйтеся калиною, поки цвіте, а дитиною, поки росте
ІІІ група
Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина
2) Читання ІІ абзаца мовчки;
а) Запитання:
- Про що ви дізналися в цьому абзаці?
- Про яку саме пісню говориться?
- Коли народ склав цю пісню?
- Хто такий Богдан Хмельницький?
Давайте звернимося до довідкового бюро.
б) Довідкове бюро СЛАЙД 14
Богдан Хмельницький – гетьман України 1648 – 1657р.р. , полководець і державний діяч
в) Слухання пісні, - як вона звучить?.ЗАПИС 1 СОВПЧИКА
г) Читання пісні по рядам
1 ряд -1,2рядки
1р.+ 2р. - 3-4рядки
1р.+2р.+3р.-5,6 рядок

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Стомились трохи- підемо пісень поспіваємо сл. 15

3) Читання ІІІ абзаца вчителем.
- Я прочитаю текст - ви позначите слова , які вам не зрозумілі
а) Словникова робота СЛАЙД №16
дбайливо- з турботою, піклуванням.
наруга- відверте, демонстративне, цілеспрямоване знущання, кепкування, глузування;
ганьба- сором, безчестя, лиха слава;
накличе- викликати небажане.
насамкінець- в кінці весни;
б) Інтонаційне читання:
- Знайдіть і прочитайте питальне речення,
- розповідне речення,
- спонукальне речення ДО ЧОГО СПОНУКАЄ ------БЕРЕГТИ КАЛИНУ І ВСЮ ПРИРОДУ.

VI. Робота над віршем.
Сьогодні ми познайомимось з віршем Степана Жупанина "Йтиму садом.."
Послухайте коротку біографію СЛАЙД № 17
Народився 18 січня 1936 року в с. Іршава в сім’ї хлібороба.
В дитинстві любив слухати розповіді та казки, які розповідав йому батько. Вмів грати на сопілці.
Написав багато скоромовок, закличок, оповідань, що склали 25 збірок.
Ми пограємо в гру "Розвідники" і закодуємо наш вірш , щоб його могли зрозуміти ви і наші гості і вивчити вірш напам"ять. Повчимося читати вірш інтонаційно.
Я читатиму вірш , а ви повинні подумати і сказати про що цей вірш (про зв'язок людини і природи)
КОДУВАННЯ ВІРША (на слайді випливають малюнки)
ЧИТАННЯ З ІНТОНАЦІЙНИМИ ПАУЗАМИ
ПОВТОРЕННЯ вірша по піктограмам

VІІ. Підсумок уроку
-Чи справдились ваші содівання?
-Про який народний символ йшлася мова на уроці?
-Хто розкаже вірш напам"ять ?

VII.Домашнє завдання.
І група - с. 69 – 70, вивчити вірш, виписати 3 прислів’я про калину.
ІІ група - с. 69 – 70, вивчити вірш, виписати 2 прислів’я про калину.
ІІІ група - с. 69 – 70, вивчити вірш, виписати 1 прислів’я про калину.

ВІРШ КАЛИНКИ . Червоні кетяги калини горять вогнями усіма.
Без калини нема України, без народу Вкраїни нема. (Давайте і ми прикрасимо нашу калину червоними кетягами)
-Яку основну думку ми ви несли з цього уроку " БЕЗ КАЛИНИ -НЕМАЄ УКРАЇНИ"
ПРИГОЩАЄМО ГОСТЕЙ КОРОВАЄМ


Джерело: http://docme.ru/LHW
Категорія: Читання | Додав: (31.12.2013) | Автор: Наталя Рудь
Переглядів: 5972 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!