Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Читання [ Додати статтю ]

Закріплення букви Т т

             Тема: Закріплення букви т у словах, реченнях, текстах. Інтонаційне читання діалогічного тексту. Читання і переказ казки “Котик і Півник”. Відтворення діалогів із прослуханої казки. Робота з дитячою книгою українська народна казка “Котик і Півник” . Практичне ознайомлення учнів зі змістом понять

 “обкладинка книги”, “корінець”, “сторінка”.

Мета: Навчальна: Закріплювати вміння учнів читати склади, слова, речення,

            тексти , з буквою “те”; повторити й закріпити вивчені букви, їх звукові  значення;

             вчити виразно читати тексти діалогічного характеру з  додержанням

             відповідних інтонацій розмови між дійовими особами.

Розвивальна:  розвивати в учнів уміння зіставляти  відповідні звуки і букви;   розвивати зв’язане мовлення учнів, фонематичний слух.

Виховна: виховувати любов до художнього слова, до книги;  бережливе  відношення до книги, до підручників; виховувати працелюбність, почуття дружби та взаємодопомоги.

Обладнання: таблиця “Буква Т”, загадки, маски Котика і Півника, текст  Фізкультхвилинки, комп’ютер, набірне полотно, набір букв.

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І.    Організувати учнів до уроку.

     Ось і все, дзвенить дзвінок, 

     В гості йде до нас урок.

Буде він у нас цікавий –

В ньому казочок чимало.

Слайд 2

ІІ.  Мовленнєва розминка.

  1. Робота над чистомовкою.

       Та-та-та – взята висота.

       Ти-ти-ти – зможеш підійти.

       Ті-ті-ті – земля у листі.

       Ат-ат-ат – мій брат солдат.

       Теп-теп-теп – розкинувся степ.

       Стук-стук-стук – лине лісом перегук.

Слайд 3

  1. Робота над скоромовкою

Літали три,

Літали три,

Літали три сороки.

І сіли три, і сіли три

На липу, на високу.

          Слайд 4

ІІІ. Закріплення отриманих знань

  1. Робота за таблицею “Буква Тт”

       а) читання прямих та обернених складів;

        та то ту ти ті

        ат от ут ит іт

      б) читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі;

та                                                                            кві

лі                                                                            лис                 ти

ло                  то                                                      рва

тіс

міс

Слайд 5

            в) читання слів у стовпчиках;

торт                 Тарас

порт                 Тамара

спорт               Марта

спирт               Тимко

Словникова робота: порт – ділянка на березі моря, судноплавної річки або великого озера, спеціально обладнана для причалювання, стоянки, розвантаження і навантаження суден та інших робіт.

               г) читання речень  “ланцюжком” з таблиці

Он клітка. Там – кролі. Тарас поклав у клітку траву, моркву, капусту.

Висновок: доглядати домашніх тварин, оберігати природу рідного краю.

Слайд 6

  1. Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок

а) читання загадок з екрана;

б) відгадування їх;

в) звуковий аналіз слів-відгадок.

А це що за дивина?

Приросла до ніг вона.

Я від неї утікаю –

Ніг моїх не залишає. (тінь)

Слайд 7

   Шубка в нього є смугаста,

   Ну і сам він теж зубастий.

   Кішки прадід він, повір.

   Ну, звичайно, та це ж … (тигр)

  

      Має вуса, пишний хвіст

      І негарну звичку:

      Спершу добре він поїсть,

      Потім – вмиє личко. (котик)

Слайд 8

ІV. Фізкульт хвилинка “Райдуга”    Слайд 9 
Хмарка вгору стелиться, наче дим,

Плаче небо дощиком золотим.

Ой, принесло ж літечко нам тепла,

І у небі райдуга розцвіла.

Приспів:

Райдуга, райдуга в барвах золотих,

Радості, радості зичу я для всіх.

Сонце закохано в небі посміхається,

Все про що мріяли нехай Вам збувається!

 

Вітер повернувся й побіг у гай,

Крикнув до хмаринки він - "Доганяй!"

Як прибіг до райдуги на місток,

Запросив хмаринку він у танок.

V. Робота за Букварем с. 62-63

  1. Читання виразне тексту  вчителем.
  2. Питання – відповіді: вправа “Мікрофон”
  • Як називається казка, яку я вам прочитала?
  • Які дійові особи казки беруть участь у розмові?
  1. Інструктаж вчителя перед мовчазним читанням казки.

Паузи – коротка, де кома;

             -  довга, де тире, чи крапка, знак оклику.

      4.  Мовчазне читання казки учням.

Слайд 10

VI. Робота в парах: читання один одному по реченню казки “Котик і Півник.”

VII. Продовження роботи над текстом казки с. 62.

  1. “Ланцюжкове” читання тексту по реченнях.
  2. Читання тексту окремими учнями по частинах.
  3. Вибіркове читання.
  • Знайдіть і прочитайте речення, в якому повідомляється, хто які ролі виконував у виставі.
  • Де був Котик?
  • Як Лиска просилася до Півника в хатку?
  • Що відповів Півник Лисичці?
  • Що Лиска посипала біля вікна?
  • Як глядачі вітали артистів?
  • Який епізод казки зобразив художник на малюнку с. 63?

Слайд 11

 VIII. Інсценізація учнями уривку з казки  “Котик і Півник”

Слайд 12

Хатинка, в якій знаходиться Півник.

Автор: -  Котик у лісі, а Півник у кімнаті сам.

                Лиска стала коло вікна і покликала.

Лиска: – Півнику! Півнику!

Півник:- Ток-ток. Он там Коток!

Автор: - От Лиска посипала коло вікна проса. Потім постукала в скло і

                покликала:

Лиска: - Півнику! Півнику! Тут просо.

Автор: – А Півник:

Півник: – Ку-ку-рі-ку! Котику!

Лиска: – Ходи, ходи, Півнику до мене, що у мене золота пшениця, медяна

                водиця.

Півник: – То-ток, то-ток, не велів Коток!

ІХ. Проведення вікторини “Чи знаєш ти казки” (малюнки з казок на екрані після розгадування)

  1. Читання віршів та відгадування назви казки.

Не зміг сидіти на вікні,

У лісі всім співав пісні,

Але коли зустрів Лисицю,

Та пісня мусила скінчиться.   (“Колобок”)

   Слайди 13-14

Підробив він голосок,

Став малим співати!

Здогадалися вони:

Вовк – не наша мати.    (“Вовк і семеро козенят”)

   Слайди 15-16

Бабуся старенька за лісом жила,

Онука до неї гостинці несла,

Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.

Ця дівчинка зветься, пригадуєм, як?     (“Червона Шапочка”)

   Слайди 17-18

Сиднем у земля сиділа.

Час настав – і всіх здружила:

Діда, бабу, внучку й Хвінку,

Мишку та кицюню Мінку.      (“Ріпка”)

   Слайди 19-20

Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок –

Пиріжків напік і з’їв,

Ледарів не пригостив.   (“Колосок”)

   Слайди 21-22

Заховавшись у корзині,

Їде не ведмежій спині,

Дивиться, щоб волохатий,

Пиріжка не міг узяти.    (“Маша і ведмідь”)

   Демонстрування сюжетних малюнків відповідно до назви казки.

  1. Виставка книжок під рубрикою “Українські народні казки”.

Слайди 23-24

Х. Підсумок уроку

Гра “Продовж речення”

  • Сьогодні на уроці ми вчилися…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • Мені було складно…
  • Я хотів би навчитися…

Слайд 25



Джерело: http://docme.ru/A2A4
Категорія: Читання | Додав: [ADM]Irina (05.11.2014) | Автор: Оборонько Катерина Олексіївна
Переглядів: 3838 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!