Клас: 3 клас
Навчальний предмет: Інформатика
Тема уроку: Поняття про комп’ютерну мережу
Підручник: Сходинки до інформатики (Г.В. Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд, Ф.М. Рівкінд)
Робочий зошит: Сходинки до інформатики (Г.В. Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд)
Тема. Поняття про комп’ютерну мережу.
Мета: закріпити знання учнів про правила поведінки в комп’ютерному класі; сформувати уявлення про комп’ютерні мережі, призначенням комп’ютерних мереж та види комп’ютерних мереж; познайомити із способами з’єднання комп’ютерів; розвивати просторову уяву, мислення; виховувати комп’ютерну грамотність у дітей.
Обладнання: презентація, проектор, мультимедійна дошка, комп’ютери, підручники та зошити, програма «Сходинки до інформатики».
Тип уроку – засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Ось дзвінок сигнал нам дав,
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо
Урок інформатики починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення правил техніки безпеки. Гра “Правильно–неправильно”.
- Дітки, любите в ігри грати?
- Тож пограємось у гру «Правильно-неправильно». Але згадайте, які правила безпечної роботи в комп’ютерному класі.
- Якщо вислів правильний —плесніть у долоні, якщо ні — тупайте ніжками.
Всі ми витерли взуття,
Щоб не нести в клас сміття. (Плещуть у долоні)
А щоб сіли ми за парту,
Вчитель нам дає команду! (Плещуть у долоні)
Ти підсунь дисплей близенько,
І дроти поправ хутенько! (Тупають ніжками)
Від екрана ти відсядь...
Сантиметрів п'ятдесят! (Плещуть у долоні)
Хоч стомились в мене очі,
Та все ж граюся охоче! (Тупають ніжками)
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю! (Плещуть у долоні)
Час даремно не марную
- Із комп’ютером працюю.
Думав, що на 2 хвилини,
А просидів 3 години. (Тупають ніжками)
2. Складання слів із літер (робочий зошит, завд. 1, с. 20).
МЕРНА’КЮПТО РАЕЖЕМ
Комп’ютерна мережа
III. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми познайомимося з поняттям комп’ютерної мережі, дізнаємось про призначення комп’ютерних мереж та розглянемо види комп’ютерних мереж.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
- Ви вже грали в комп’ютерні ігри і мали змогу поринути у вигаданий, існуючий лише під час гри або в нашій уяві світ. Такий світ називається віртуальним.
- Діти, давайте уявимо, що ми маємо друзів на різних континентах нашої планети. Що потрібно для того, щоб спілкуватися з ними кожен день? (Потрібні: писати листи, телефон, комп'ютер.)
2. Розповідь учителя з елементами бесіди.
- От ви згадали, що для спілкування можна використовувати комп’ютер. Але обмін даними між комп’ютерами відбувається завдяки комп’ютерним мережам – це два або більше комп’ютерів з’єднані між собою. Комп’ютери з’єднують у мережу, щоб мати можливість швидко обмінюватися даними, спільно користуватися програмами і навіть обладнанням.
- Наприклад, якщо в класі є тільки один принтер і комп’ютери з’єднано в одну мережу, то користувач будь-якого комп’ютера може роздруковувати свої документи.
- Як ви гадаєте, що потрібно для того, щоб з’єднати кілька комп’ютерів?
- Якщо ці комп’ютери розміщені на невеликій відстані, то можна купити спеціальний мережевий кабель і мережеву карту (розташовується в системному блоці), усе під’єднати, виконати налаштування, і це дасть змогу обмінюватися даними. Коли комп’ютер переносний, то створюють бездротову мережу. Такі мережі, що з’єднують комп’ютери, які розташовані порівняно недалеко один від одного, називають локальними.
- Глобальні мережі з’єднують комп’ютери, розташовані в різних містах, країнах і навіть на різних континентах. Наприклад, Інтернет є глобальною всесвітньою мережею, який з’єднує мільйони комп’ютерів по всьому світу.
3. Робота з підручником (ст. 50-51).
- Опрацювання статті «Комп'ютерні мережі».
4. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Бесіда за змістом прочитаного.
- Для чого використовують комп’ютерні мережі?
- За допомогою яких засобів з’єднуються між собою комп’ютери?
- Які бувають комп’ютерні мережі?
- В яку мережу об’єднані комп’ютери в шкільному комп’ютерному класі?
- Як називають найвідомішу глобальну мережу?
2. Робота в зошиті з друкованою основою, с. 20-21.
VІ. Практична частина. Робота за комп'ютером.
1. Бесіда.
- Діти, скажіть, на якій відстані слід сидіти від екрана монітора? (50-60см.)
2. Практична робота учнів. Гра «Поштовий голуб: Україна» у програмі "Сходинки до інформатики".
- А зараз пограємо у гру «Поштовий голуб. Європа». Перед вами карта Європи. На ній позначено міста. Поштовий голуб тримає лист, на якому написана адреса – назва країни. Знайди на карті цю країну й допоможи голубові доставити лист за адресою. Для цього підведи вказівник до назви потрібної країни і клацни ліву кнопку миші.
Учні під керівництвом учителя працюють за комп’ютерами.
3. Релаксація. Вправи для очей.
- Заплющити очі, сильно напружуючи очні м’язи на рахунок 1 – 4, потім розплющити їх, розслабивши м’язи очей, дивлячись вдалину на рахунок 1 – 6. Повторити 4–5 разів.
- Не повертаючи голови, подивитися праворуч і зафіксувати погляд на рахунок 1– 4, потім подивитись прямо на рахунок 1– 6. Аналогічно виконуються вправи з фіксацією погляду ліворуч, угору, вниз на рахунок 1– 6. Повторити 3 – 4 рази.
VІІ. Підсумок уроку.
1. Рефлексія.
– Продовжіть речення. Я на уроці:
– дізнався…
– навчився…
– зрозумів…
– мені сподобалось…
– я не вмів, а тепер умію…
– я на наступному уроці хочу…
Вчитель: Горгош Людмила Іванівна, вчитель початкових класів
Школа: Середнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ужгородської районної ради Закарпатської області
Джерело: http://www.schoollife.org.ua/828-2016/ |