Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Інформатика [ Додати статтю ]

Що може комп'ютер? Обговорення можливостей і демонстрація режимів комп’ютера. Гра "Стрільці по яблуках”

Урок  2

Тема. Обговорення можливостей і демонстрація режимів комп’ютера. Гра "Стрільці по яблуках”.

Мета.  1. Дати уявлення про використання комп’ютера в побутовій сфері.

            2. Познайомити з маніпулятором "миша”, вчити дітей керувати     подіями за допомогою  миші.

3. Розвивати логічне мислення, збагачувати мовлення учнів словами: "миша”, "стрілка-вказівник”,  "килимок”.

4. Розвивати загальний кругозір учнів,  дрібну моторику руки.

5. Виховувати інтерес у дітей до вивчення комп’ютерної грамоти.

6. Закріпити знання з техніки безпеки.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. ПК із завантаженою програмою «Сходинки до інформатики» розділ 1-2 кл.; гра "Стрільці по яблуках”

 

Хід уроку

 

I.                   Організація класу до уроку та повторення  правил техніки безпеки.

1. Бесіда.

-         Як правильно сидіти за комп’ютером?

-         На якій відстані від очей повинен знаходитись екран монітора?

-         Якими повинні бути руки у працюючого за комп’ютером?

-         Чи можна торкатися до розеток, кнопок, клавіш з якими тебе не знайомив вчитель?

-         Чи можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя?

2. Робота з підручником. Подивіться на малюнок стор. 4.

- Яке правило роботи з комп’ютером ми ще не пригадали?

 

II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

1.Ознайомлення  з різними можливостями  роботи на комп’ютері:

-         створення та обробка зображень у графічному редакторі Paiht;

-         друкування тексту;

-         обчислення;

-         комп’ютер як мультимедійний центр;

-         застосування комп’ютера в побуті.

2. Навчання  правильному користуванню мишею.

 

III. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.

1.     Загадка.

Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. Хто це?

2.     Знайомство з маніпулятором "миша”.

-         Діти, подивіться уважно на цей пристрій. На що він схожий?

-         Хто знає, як він називається і для чого використовується?

3.     Розповідь учителя з  демонстрацією:

-         керування подіями, за допомогою пересування миші і натискання на її кнопки;

-         вибір (активізація) об’єкта за клацанням кнопкою миші;

-         ознайомлення з поняттям "вказівник” миші;

 

ІV. Практична робота.

1. Опрацювання прийомів роботи з мишею.

-         Діти, поставте праву руку ліктем на парту і покажіть двома пальчиками як рухаються вусики у комашки.

-         А тепер подивіться на мишку і знайдіть на ній дві клавіші, покладіть на них "вусики” комашки і по черзі кожним "вусиком” натисніть на клавіші. Повторіть  3 – 4 рази.

-         Діти, хто справився з завданням? Покажіть одне одному як ви це робите.

-         Переверніть мишку "животиком” догори і зверніть увагу на кульку. За її допомогою мишка рухається по килимку. Коли ви пересуваєте мишку по килимку, на екрані рухається стрілочка. Покладіть мишку на килимок і не натискуючи клавіш порухайте нею у різних напрямках.

-         Що відбувається зі стрілкою?

2. Гра "Стрільці по яблуках”.

а) Знайомство з правилами гри – опрацювання статті підручника, ст. 7.

б) Відпрацювання прийомів:

-  переміщення і точне фокусування вказівника миші на об’єкті;

-  клацання лівою / правою кнопкою.

в)  Проведення гри.

Інформація для вчителя.

Сценарій гри розбитий на три етапи.

На першому етапі стрілець із жовтими стрілами має збити жовті яблука. Учень керує ним за допомогою лівої клавіші миші.

На другому етапі стрілець із червоними стрілами збиває червоні яблука. Учень стріляє за допомогою правої кнопки миші.

На третьому етапі активні обидва стрільці, на яблуні – жовті і червоні яблука. Учень використовує обидві кнопки миші. При цьому ліва кнопка керує стрільцем з жовтими стрілами, а права – з червоними. Стрільці можуть попадати тільки у яблука відповідного кольору.

Етапи гри йдуть послідовно, але вчитель може у будь-який момент перейти до іншого етапу, натиснувши на клавіатурі клавішу "1”, "2” або "3”.

Клавіша "пропуск” розпочинає програму, перериває перебіг етапу гри або починає  її спочатку.

Кількість яблук на першому та другому етапі – 18, на третьому – 24.

Поради:

-         після пострілу слід дочекатись, доки стрілець приготується, і тільки тоді стріляти, клацаючи кнопкою миші;

-         якщо  "загубили” вказівник миші і не можете знайти його на екрані, простежте за напрямком, у якому прицілюється стрілець (або знайдіть перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє);

-         на третьому етапі, коли на дереві є яблука двох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок міркувань: жовте яблуко – жовта стріла – лівий стрілець – ліва кнопка миші.

г)  Підведення підсумків гри.

 

V.  Логічна сторінка "Для розумників і розумниць”.

1.     Знайти пару кожному персонажу казки (підручник, ст.7)

2.     Знайти закономірність і визначити, чого саме не вистачає (Підручник, ст.7)

3.     Знайти  закономірність у послідовності й заповнити  порожні місця:

            8  4            12  13             6  15

             12                25                  ?

VІ.    Підсумок уроку



Джерело: http://docme.ru/UJF
Категорія: Інформатика | Додав: [ADM]Irina (26.08.2013)
Переглядів: 2208 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!