Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Інформатика | [ Додати статтю ] |
Лисогор Оксана Василівна, вчитель інформатики ЧПЗОШ І-ІІІ ст.”Перлина”
Тема. Виконавці алгоритмів. Ключові компетентності:
Навчально-організаційні вміння і навички:
Загальномовленеві:
Загально пізнавальні:
Контрольно-оцінні вміння:
Впевнене і критичне використання інформаційно-комунікаційних технологій та відповідних засобів для навчання, дозвілля та спілкування.
Дотримуватися правил поведінки на уроці;
Правильно сидіти за партою. Предметні компетентності: Початковий
Середній
Достатній
Високий
План уроку
Завдання – запитання для досягнення предметних компетентностей
Хід уроку
2.1. Пригадуємо сутність поняття «алгоритм» 2.2. Пригадуємо сутність поняття «команда»; Часто ми не знаходимо рішення задачі через те, що не можемо вибудувати правильно послідовність своїх дій. Розумна людина знає: щоб добитися бажаної мети, потрібно заздалегідь продумувати і планувати свої дії. А як це зробити? Потрібно скласти план. А детальний план дій - це і є алгоритм. (Слайд 2) Алгоритм - це послідовність команд, що приводить до результату. Розглянемо малюнок "Режим дня учня". Які послідовні кроки учень виконує кожен день? (Слайд 3) Кожна дія алгоритму спричиняється окремою вказівкою. Вказівки алгоритму називаються командами. Команда- це речення, яке спонукає до дії (Слайд 4). Вправа (Слайд 5). Серед наведених речень вкажи ті, які є командами:
Алгоритми оточують нас всюди. Це і алгоритм приготування страви, і алгоритм пошиття одягу, та інструкція по використанню кухонного комбайна і т.д. Будь-який алгоритм складається з розрахунком на певного виконавця, якому належить виконувати приписані дії. - Як ви думаєте, хто може бути виконавцем алгоритмів? Виконавцем може бути людина, група людей, тварина, технічні пристрої, робот, комп’ютер тощо. (Слайд 6)
алгоритмів у нашому житті та систему команд виконавця. Розробляти алгоритми може тільки людина, тому що це трудомістке завдання, що вимагає від людини глибоких знань і багато часу. Виконують алгоритми і люди, і пристрої - комп'ютери, роботи, верстати, супутники, складна побутова техніка і навіть дитячі іграшки. Виконавець - це щось або хтось, здатний виконати дії, описані алгоритмом. Назвіть виконавців таких видів робіт. (Слайд 7) Виконавцями можуть бути: · машини: верстати, роботи, побутові прилади (пральна машина, магнітофон, плеєр і т.п.), комп'ютери; · рослини: соняшник (розгортається на сонці), · тварини: дресирована собака , кішка; · люди: учень, робітник, солдат, вчитель, ... Виконавці часто зустрічаються в казках (Слайд 8). В одній з них Іван-Царевич говорить хатинці-на-курячих-ніжках: "Хатинка, хатинка! Встань до лісу задом, до мене передом! ". Хатинка розуміє і виконує точно задані команди, тобто є виконавцем. У "Казці про Івана-царевича, Жар-птицю та про Сірого вовка" головний герой є виконавцем наступного алгоритму : «Направо підеш - коня втратиш, себе спасеш; наліво підеш - себе втратиш, коня врятуєш; прямо підеш - і себе і коня втратиш Виконавець вирішує задачу за заданим алгоритмом, суворо дотримуючись за приписами (програмі) не вникаючи і не розмірковуючи, чому він так робить. Виконавці виконують команди формально.
Етап закріплення вивченого матеріалу.
Попрацюй у парі зі своїм однокласником. Уявіть собі, що кожен з вас є виконавцем. Запишіть кожний свою систему команд, яка складатиметься з п’яти команд. Обміняйтесь ними. По черзі дайте один одному команди і подивіться на результат їх виконання. Зробіть висновки: чи правильно кожний з вас виконав команди зі своєї системи команд.
В повсякденному житті ми є виконавцями різних алгоритмів, таких як правила поведінки, способи розв’язання рівнянь і задач, виконання фізичних вправ, інструкції для використання технічних приладів та багато інших. Один раз засвоєним алгоритмом ми користуємося все своє життя, і це зберігає наші сили, час, дозволяє досягти успіхів у тій чи іншій діяльності. Джерело: http://docme.ru/05a2 | |
Переглядів: 2325 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |