Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Математика | [ Додати статтю ] |
Додавання та віднімання чисел частинами. Задачі на різницеве порівняння.
Тема. Додавання та віднімання чисел частинами. Задачі на різницеве порівняння. Мета. Навчити дітей додавати та віднімати числа з переходом через десяток частинами, пояснити алгоритм таких дій; розвивати логічне мислення учнів під час розв’язування задач на різницеве порівняння чисел; познайомити дітей з історією виникнення грошей, сучасними грошовими одиницями країн світу та України, вчити учнів користуватися грошима; виховувати любов до математики, вміння самостійно робити висновки та узагальнення. Використані матеріали та обладнання. Мультимедійний проектор та екран для демонстрації кліпів та презентацій, лялька Буратіно, тестові завдання, картки для роботи в групах, іграшковий мікрофон, зразки банкнот різних країн світу, шоколадні монетки . Тип уроку. Комбінований урок. Форма уроку. Інтегрований урок з мультимедійним супроводом. Завдання уроку. Навчити учнів додавати та віднімати одноцифрові числа частинами з переходом через десяток; опанувати задачі на різницеве порівняння; вчити дітей користуватися українською грошовою одиницею- гривнею при здійсненні покупок у магазинах та при інших розрахункових операціях. Стислий план уроку. І. Організація класу до уроку ( 1 хв ) ІІ. Актуалізація опорних знань і навичок. (8 хв) 1.Усний рахунок 2.Математичний диктант. 3. Каліграфічна хвилинка. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (15 хв) 1. Робота з підручником. 2.Вправи для очей (релаксація) 3. Задачі для усного рахунку. 4. Розв’язування задачі на різницеве порівняння. 5. Фізкультхвилинка. 6. Розповідь про історію виникнення грошей. ІV. Закріплення вивченого матеріалу. (7 хв) 1. Робота в групах. 2. Тести. V. Підсумок уроку (рефлексія) (4 хв) 1. Перегляд кліп – фільму 2. Нагородження дітей Детальний план уроку. І. Організація класу до уроку. Пролунав дзвінок, починаємо урок. (слайд 1) Діти, в народі говорять: „Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними. - Сьогодні, надіюсь, у нас буде цікавий урок. До знань з математики ми зробим ще крок Ми будемо вчитися не просто слухати, а чути, Не просто дивитися, а бачити, Не просто відповідати, а міркувати, Чітко і плідно будем працювати. Наш девіз: ,,Граючись – навчаємось!” ІІ. Актуалізація опорних знань та навичок. 1.Усний рахунок. Математична розминка (Інтерактивна вправа «Мозковий штурм») (слайд 2) • Як називається геометрична фігура у якої всі кути прямі? • Скільки місяців триває рік? • Який день настає після суботи? • Скільки сторін у трьох трикутників? • Продовж ряд 2,4,6,… • Скільки місяців триває весна? • Як називається лінія у якої є початок і кінець? • Закінч речення: тиждень триває… • Скільки паличок потрібно, щоб викласти 2 квадрати? • Яке найменше двоцифрове число? -Молодці! А тепер ми вирушаємо у казку. 2. Математичний диктант. А щоб дізнатися в яку ж казку ми потрапимо і хто її головний герой, ми напишемо математичний диктант.(слайд 3) На мультимедійній дошці з’являються слайди (слайди 4 – 11) для складання виразів (Різниця чисел 10 і 8; 7 плюс 2; 9 мінус 2; 10 зменшити на 5; на скільки 8 більше за 5?; сума чисел 6 і 4; 9 мінус 5; 5 збільшити на 3) 10-8 9 - 2 8 - 5 9 - 5 7 + 2 10 - 5 6+4 5 + 3 Робота в парах (діти обмінюються зошитами та перевіряють результати) Правильні відповіді з’являються на екрані: 2, 9, 7, 5, 3, 10, 4, 8 (слайд 12) А тепер прочитайте зашифроване слово і дізнаєтесь з ким ми сьогодні будемо працювати на уроці: 2 – Б; 9 – у; 7 – р; 5 – а; 3 – т; 10 – і; 4 – н; 8 – о. Б у р а т і н о (слайд 13) -Правильно, це Буратіно.(слайд 14) - А що ви знаєте про нього? (Інтерактивна вправа «Мікрофон»)(слайд 15) - Якщо ми будемо гарно працювати, то дізнаємось таємницю Золотого ключика. Ви хочете дізнатись таємницю? І так починається казка... Ми пограємо в гру „День – Ніч”. - Ніч! (Закривають очі. ) 7 + 3 – 5 + 1 + 2 . - День! Відповідь: 8. - Ніч! 14 збільшити на 1, зменшити на 5, зменшити на 7 - День! Відповідь:3. - Відправляючись в країну дурнів Буратіно потрапляє в казковий математичний ліс. Давайте допоможемо йому знайти стежку. Для цього напишемо каліграфічну хвилинку.(слайд 16) 3. Каліграфічна хвилинка. - Писатимемо число 15. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику) ІІІ. Вивчення нового матеріалу. - Ось і вибрався Буратіно із лісу, знайшов стежку і вона привела його до будинку Мальвіни. (слайд 17) Мальвіна запросила Буратіно в гості, напоїла чаєм і вирішила перевірити його знання з математики. А темою уроку вибрала: «Додавання і віднімання чисел частинами». Так як Буратіно не ходив до школи, то з цією темою він не зможе впоратися. Давайте йому розкажемо і покажемо, як потрібно це робити. - Пригадайте як віднімати та додавати числа частинами.(слайд 18) 1. Робота з підручником. Ст.111 №1, №2 Записуємо приклади: 11 – 4 = (11 -1) – 3 = 7; 12 – 4= (12 - 2) -2 = 8 2. Фізкультхвилинка для очей. Релаксація.(Слайд-шоу) - Діти, Буратіно так старанно вдивлявся в приклади, що оченята його втомилися. Тому давайте разом із ним виконаємо вправи для очей. (Вправи виконуються під час перегляду презентації.) 3. Задачі для усного рахунку (слайди 19 -22) 1. Вітер листя обривав І швиденько рахував. 8 листочків дубових Та 7 різьблених кленових Тихо він на землю клав І у діток запитав: - Скільки ж я листків зірвав? (15) 2. Петрик книги протирав, На полиці їх складав. Ось поклав він 9 книг, Потім ще 4. Довго думав і гадав, Скільки всіх книжок поклав? (13) 3. Ось летять до годівниці Чотири подружки синиці. Сім пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було? (11) 4. Сойка сливи обривала, Штук 13 десь зірвала. Дві дала малим білчатам, Три – пухнастим зайченятам. Діти, сойці поможіть, Решту слив ви полічіть. (8) Записуємо задачі у зошит у вигляді виразів (з коментуванням) 1. 8 + 7 = 15 3. 13 – 2 – 3 = 8 2. 9 + 4 = 13 4. 4 + 7 = 11 4. Розв’язування задачі З математичними виразами Буратіно впорався, але за погану поведінку (слайд 23) Артемон закрив його в темну комірчину. У Буратіно є ключі від цієї комірки, але він не знає яким з них можна відкрити двері. А щоб підібрати ключ до замка, треба розв’язати задачу: (слайд 24) У ставку сиділо 12 жабок, а поруч плавало 4 рибки. На скільки більше було жабок? ( Запис розв’язку задачі у зошити) (слайд 25) 12 – 4 = 8(ж.) – на стільки Відповідь: на 8 жабок більше. 5. Фізкультхвилинка. Діти, Буратіно втомився розв’язуючи задачі, та і ви теж. Тож давайте разом відпочинемо. Звучить «Пісня першокласника» - Ось і вибрався Буратіно із комірчини і побіг по доріжці. Але тут на нього напали розбійники. Це лисиця Аліса і кіт Базіліо. Вони вирішили його пограбувати, адже у нього були золоті монети.(слайд 26) - А що таке золоті монети? (Це гроші) - Для чого потрібні гроші? 6. Розповідь про історію виникнення грошей. Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима. Це була сіль, вівці, корови, бики, риба. -Але як з корови зробити здачу? І що робити коли вона помре? З такими грошима не підеш на ярмарок, вони не помістяться в гаманець. А ми давайте спробуємо повернутися у ті часи і розв’язати задачу: (слайд 27) Селянин міняв зайців на курей. За 2 зайців отримував 3 курки. Скільки зайців йому потрібно спіймати, щоб отримати 9 курей? 2+2+2=6(зайців) Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти. І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла. Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.(слайди 28 – 29) -А яка грошова одиниця використовується в Україні? (розповідь про історію виникнення гривні) (слайди 30 – 37) Гривня – шия, загривок, шийна прикраса, намисто. Пізніше гривнею називали злитки срібла у вигляді брусків. У 1992 році в Україні, молодій незалежній державі, ввели в обіг гривні. Протягом майже 20 років, що минули, гривні змінювали свій вигляд, адже гроші мають здатність зношуватись, ними так часто користуються . Але номінали банкнот не змінювали. ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Робота в групах. Для кожної групи є конверт з грошима, правда це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні. У вас є купюри по 1, 2, 5, 10 гривень. А тепер командири груп отримують завдання: 1. Уявіть собі, що у продавця немає здачі. Для здійснення покупки вам необхідно ... (16,17,18,19) гривень. Якими купюрами ви можете розрахуватись? (Звітують командири груп) ( слайд 38) 2. Я буду купувати у вас товари. У мене є купюри лише по 20 гривень. Яку здачу потрібно дати, якщо я куплю: (слайд 39) 1 група: батон за 3 гривні; 2 група: кефір за 7 гривень; 3 група: шоколадку за 8 гривень; 4 група: апельсин за 4 гривні? - Діти, то для чого потрібні гроші? Як формується бюджет вашої сім’ї? 3. Тестування: 1 варіант 1. 1 грн.=…к. а) 1 к. б)10 к. в)100 к. 2. 5 к. + 3 к. =… а)3 грн. б)8 грн. в) 8 к. 3. У Тані було 20 копійок, вона витратила 10 копійок. Скільки залишилося? а) 3 к. б)10 к. в)25 к. 2 варіант 1. 1 грн. = …к. а)50 к. б)100 к. в) 20 к. 2. 4 грн. + 6 грн. = … а)4 грн. б)10 грн. в)10 к. 3. Було у Маші 10 копійок. Мама дала їй ще 5 копійок. Скільки грошей стало у дівчинки? V. Підсумок уроку. (Рефлексія) Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли Буратіно виконати всі завдання, і тепер ми дізнаємось таємницю золотого ключика: (слайд 40) В знанні – сила! - Як ви думаєте, чому так говорять? Молодці, ви сьогодні добре працювали. Давайте нагадаємо, що ми встигли зробити на уроці? -А ось і винагорода за знання. За добру працю ваші батьки отримують гроші. Ви теж працювали і тому отримуєте золоту монету від Буратіно, адже він закопував монети в землю і хотів, щоб вони виросли. Ось вони і виросли. (Діти отримують шоколадні монетки) А на закінчення уроку ми послухаємо пісеньку про Буратіно. ( перегляд кліп-фільму) Продзвенів дзвінок Та й закінчився урок. За який спасибі всім: і дорослим, і малим. (слайд 41) Література. 1. Баліцька Н.Г., Біда О.А., Волошина Г.П. та ін. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх учителів: Монографія / За заг. ред. Н.С.Побірченко. - К.: Наук, світ, 2003. - 138с. 2. Богданович М.В. Математика: Підручник для 1 класу - К.: Освіта 2010 -160с. 3. Белкіна О. В. Критичне мислення учнів початкових класів // Практична психологія та соціальна робота - 1005. - №4. - С.37-42. 4. Бутз М. Робота в групах і демократичний процес // Робота в групах. Вибрані статті / Пер. з польськ. - Варшава, 1994. - С. 1-6. 5. Інтерактивні технології навчання/ О.І.Пометун, Л.В.Пироженко, Г.І.Коберник та ін. - К.: Наук, світ, 2004. - 85 с. 6. Кларін М. В. Педагогічна технологія в навчальному процесі. - М., 7. Коваль Л. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання навчальних технологій у процесі викладання математики // Початкова школа - 2004. - №11. - С. 50 - 53. 8. Комар О. Інтерактивні технології - технології співпраці// Початкова школа. -2004. - №9- С. 5-7. 9.Пометун О.І., Коберник Г.І., Побірченко Н.С та ін. Інтерактивні технології навчання // Сільська школа України. - 2004. №16-17 (88-89). - 128с. 10.Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. - К.: Абрис, 1997,- 98 с. 11. Семенов С.М. Дидактична гра як форма навчання // Радянська школа. 1989- №3.-С26-33. 12. Шевчук І.В., Котельнікова Л.Б. Використання інтерактивних технологій на уроках математики в початкових класах //Початкова школа. - 2005 - №8 -С.33- 13. Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. К.: Партнер, 1997.-193 с. Використано також Інтернет – ресурси: • http://experts.in.ua • http:// bioserge.narod.ru • http:// nastyha.ru • http:// www.cult.gov.ua • http:// СopyPast.ru • http:// uk.wikipediоrg/wiki/Україна Пензай Лариса Іванівна Уманська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №14 Уманської міської ради
Черкаської області Джерело: http://docme.ru/sSk | |
Переглядів: 5836 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |