Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Математика [ Додати статтю ]

Письмове виконання сумісних дій додавання і віднімання
Тема. Письмове виконання сумісних дій додавання і віднімання.
Складені задачі на 3 дії (різницеве порівняння).

Мета: узагальнити вміння дітей виконувати письмове додавання та віднімання трицифрових чисел, удосконалювати вміння розв’язувати складені задачі на різницеве порівняння, формувати вміння розв’язувати задачі двома способами; розвивати обчислювальні навички, оперативну пам’ять, логічне мислення; виховувати здоровий спосіб життя, бережне ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: тестова програма на закріплення знань, мультимедійна презентація, картки для опитування, фішки, мікрофон.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

План уроку
I. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація учіння. 3 хв.
II. Перевірка домашнього завдання. 2 хв.
III. Відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань. Усна лічба. Каліграфічна хвилинка. 13 хв.
IV. Фізкультхвилинка. 2 хв.
V. Узагальнення і систематизація основних теоретичних положень. Робота в групах. 17 хв.
VI. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання. 3 хв.

Хід уроку 

I. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація учіння.
- Діти, яка зараз пора року?
- Взимку люди часто хворіють на різні простудні захворювання. Як вберегти свій організм від такої небезпеки? Слайд 1.
- Сьогодні на уроці ми теж будемо збагачувати свій організм ось такими овочами та фруктами (фішками).

- Вони допоможуть мені оцінити ваші знання. За кожну правильну відповідь ви берете собі 1 фішку. В кінці уроку полічите свої фішки і їх кількість буде додана до оцінки за класну роботу.
- Давайте пригадаємо девіз, який ми складали на минулому уроці. Слайд 2.
- Отже, зберемося з думками та дружно розпочнемо наш урок. Дуже хочеться побачити, чи всі діти піклуються про своє здоров’я.
- Сьогодні на уроці ви узальните свої знання по темі „Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел” з метою навчитись правильно та швидко розв’язувати приклади, рівняння та складені задачі. Слайд 3.

II. Перевірка домашнього завдання.
- Яка сума цифр у 2 і 3 магічного квадрата? ( 126 і 750 ).
- Перевіримо 2 квадрат. Які цифри вставили? ( 66, 26,74, 58, 18 ).
- Скільки триває в Києві найдовший день? ( 16 год 27 хв ).
- Скільки всього метрів проїхав хлопчик? ( 945 м )
- На якій відстані від свого будинку він опинився? ( 145 м ).

III. Відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.
1 Усна лічба.
1) Кругові приклади. Слайд 4.
- Як називаються ці приклади? Як треба їх розв’язувати?
350 + 240 590 – 120
565 – 165 500 + 65
470 + 30 400 – 50 Слайд 5
2) Заповни цікавий квадрат так, щоб по вертикалі і горизонталі отримати 100.
24
46 10
30
3) Розв’язати усно № 742.
2. Каліграфічна хвилинка.
- Записати каліграфічно трицифрове число, щоб його відняти від 880 і одержати 40 ( 840 ). ( Пояснення його написання вчителем).
- Записати письмову характеристику цього числа.
3. Диференційована робота над розв’язанням виразів та рівнянь.
1) Мозковий штурм.
- Як називаються числа при відніманні?
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Як знайти невідомий від’ємник?
- Як додаються і віднімаються трицифрові числа?
- Яку дію виконуємо першою, якщо є дужки?
- Якщо дужок немає, то як виконуються дії?
2) Виконання завдань по групах.
Учні 1 групи розв’язують самостійно рівняння, виконуючи дії в стовпчик:
x – 369 = 423; 611 – a = 127. Слайд 6
Учні 2 групи виконують № 745 ( дії в стовпчик ) самостійно.
Учні 3 групи з № 745 виконують 2-гий приклад на дошці.
Перевірка результату 1-го прикладу 2 групи.
Самоперевірка ( 1 група ).

IV. Фізкультхвилинка.

V. Узагальнення і систематизація основних теоретичних положень.
1.Робота в групах.
- Зараз ви попрацюєте за комп’ютерами, виконаєте тести з метою перевірки знань по темі „Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел”.
- Давайте повторимо правила безпечної поведінки за комп’ютером.
- Якщо комп’ютер виставить вам оцінку 11 або 10 балів, що потрібно далі робити?
Творче завдання Слайд 7
Встав замість зірочок пропущені цифри.
+**5 -**5 -9** +3*9
*5* *5* *62 *5*
555 555 443 671
Тести
1. Утвори число, в якому 7 сотень і 3 одиниці:
а) 733; б) 703; в) 730.
2. Розв’яжи рівняння: 150 + x = 250; x =_
а) 400; б) 100; в) 300.
3. 5 м – 3 дм = _
а) 2 дм; б) 20 дм; в) 47 дм.
4. Різницю чисел 590 і 270 збільшити на 21:
а) 341; б) 300; в) 301. .
5. Розв’язати задачу.
Робітник за день виготовив 260 деталей, а його учень – на 40 деталей менше. Скільки деталей вони виготовили за день разом?
а) 220 деталей; б) 300 деталей; в) 480 деталей.
- Якщо отримаєте достатній або середній рівень, то берете картку із завданням, щоб покращити свій результат.

Картки для опитування
Достатній рівень
1. Скласти і розвязати вираз, записуючи дії в стовпчик.
Різницю чисел 631 і 240 збільшити на 55.
2. Завдання:
6 м – 4 дм 8 м – 20 см
Середній рівень
1. Розв’язати рівняння: 2. Розв’язати приклади письмово:
270 + x = 460 . 365 – 109 462 - 126

1 група – за комп’ютером
2 група - № 746 ( самостійно ). Дії записують в стовпчик.
3 група – з вчителем. Мікрофон.
- Як називаються числа при додаванні?
- Як знайти невідомий доданок?
- Як називаються числа при відніманні?
- Які знайти невідомий від’ємник, зменшуване?
- Скільки дециметрів в 1 метрі, сантиметрів в 1 метрі?
- 7 м – 9 дм 9 м – 10 дм 3 м – 5 см 4 м – 30 см
Підсумок роботи за комп’ютером 1 групи.
3 група – за комп’ютером
1 група – працює самостійно
2 група – з вчителем ( перевірка самостійної роботи ).
Підсумок роботи за комп’ютером 3 групи.
2 група – за комп’ютером
3 група – працює самостійно
1 група – з вчителем ( перевірка творчого завдання ).
Підсумок роботи за комп’ютером 2 групи.
2. Робота над задачею.
- Прочитайте задачу №747.
- Про що йдеться мова в задачі? Слайд 8
- Яке запитання?
- Чи можемо ми одразу дізнатися, на скільки деталей більше стали обробляти за 8 годин? Чому?
- А можемо дізнатися , на скільки деталей більше стали обробляти за 1 годину?
- Якою дією? То яка 1 дія? 9 – 7 = 2 ( дет. )
- А тепер на запитання задачі можна відповісти?
- Якою дією? То яка 2 дія? 2 * 8 = 16 ( дет.
- Хто додумався і може пояснити розв’язання задачі 2 способом?
1) 7 * 8 = 56 ( дет. )
2) 9 * 8 = 72 ( дет. )
3) 72 – 56 = 16 ( дет. )
- Який спосіб зручніший? Чому?
- Запишіть відповідь коментовано.
3. Робота в групах над логічними задачами.
Клас поділяється на 3 групи. Кожній групі дається задача і 2 хвилини на обговорення.
1 група Сестра старша від брата на 5 років. На скільки років вона буде
старша від нього через 6 років?
2 група. Палиця має 2 кінці. Скільки всього кінців у двох з половиною
палиць?
3 група. Скільки потрібно зробити розрізів, щоб розпиляти семиметрову
колоду на частини, завдовжки 1 м кожна?
Перевірка виконаних задач.

VI. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання.
- Полічіть свої фішки, їх кількість запишіть на полі в зошиті.
- Як треба правильно додавати і віднімати трицифрові числа?
- Якщо в задачі запитується : на скільки більше або менше, яку останню дію треба робити?
Домашнє завдання: 1 група – скласти і розвязати подібну задачу до № 747; 2 група - № 749, № 744; 3 група - № 749, 750.


Джерело: http://www.docme.ru/doc/123240/pis._move-dodavannya-%D1%96-v%D1%96dn%D1%96mannya
Категорія: Математика | Додав: (06.02.2013) | Автор: Петрова Елла Сергіїївна E
Переглядів: 4046 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!