Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Методична робота [ Додати статтю ]

Інтерактивні методи навчання на уроках у початковій школі
Інтерактивні методи навчання на уроках у початковій школі 

Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузі освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності: спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей та здібностей учнів.
Розв`язання цих актуальних проблем можливо лише на основі широкого запровадження нових педагогічних технологій, спрямованих на всебічний розвиток дитини.
Ми знаємо, що існують декілька форм навчання:
- пасивне;
- активне ( діалогічне навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня );
- інтерактивне (це діалогічне навчання, в ході якого виникає взаємодія не лише вчителя і учня, а й учня з учнем ).
Інтерактивне навчання має багато переваг, а саме:
- у роботі задіяні всі учні класу;
- діти вчаться працювати у групі ( команді );
- формується доброзичливе ставлення до опонента;
- кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
- створюється ситуація успіху;
- за короткий час опановується багато нового матеріалу;
- формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми тощо.
Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і мікро групах. Оптимальний склад групи – не більше 4 – 6 чоловік.
Інтерактивні методи надзвичайно різноманітні, наприклад: «Велике коло», «Дебати», «Вузлики», дидактичні ігри, перефрази тощо. У 1 класі на уроках навчання грамоти можна використовувати такі вправи:
«Криголами» - це спеціально обґрунтовані вправи, які використовуються на початку заняття. Вони ламають кригу відчуженості, згуртовують учнів, сприяють формуванню товариськості.
«Трям» - ці вправи ламають стереотипи роботи лівої мозкової півкулі, логічного раціонального мислення. В ній потрібно знайти зв”язок між правою і лівою частинами, перевірити встановлену закономірність і, визначивши тип зв”язку дати правильну відповідь.
Гру «Весна» можна використовувати у вигляді розминки, «інтриги», повідомлення теми уроку. Завдання: потрібно закреслити у цьому рядку шість літер таким чином, щоб літери, які залишилися ( без зміни послідовності ), склали б добре знайоме всім слово. Обов”язково потрібно спитати у дітей, як вони працювали. Багато учнів бачать ланцюг із 15 літер, з яких, аби розв”язати завдання, потрібно закреслити 6. І тому шукають слово з 9 літер. Аналогічно проводиться гра «Знайди слово».
При опрацюванні текстів можна будувати асоціативні кущі. Наприклад, проводячи роботу над текстом « Великі друзі », дається завдання знайти асоціації до слова БАБУСЯ. При опрацюванні оповідання «Туристи», проводиться інтерактивна гра «Навчаючись - учись». Кожен учень отримує речення-пораду для майбутнього туриста. Діти читають речення, потім розходяться, кожен спілкується лише з однією дитиною (обмін інформацією). Підсумок гри: вчитель запитує, які поради вони запам”ятали.
Отже, у практиці роботи початкової школи цілком можливо використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до певного класу.
Презентацію можна скачати за посиланням:


Джерело: http://narod.ru/disk/43203844001.f9f37c534bd3317323e6e4d56e6c5ef2/Interaktuvni.ppt.html
Категорія: Методична робота | Додав: Цvet@ (09.03.2012) | Автор: Назаренко Світлана Анатоліївна E
Переглядів: 12311 | Рейтинг: 2.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!