Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Основи здоров'я [ Додати статтю ]

Доглядай за своїм тілом! Правила особистої гігієни. Практична робота: як правильно мити руки.
Тема: Доглядай за своїм тілом! Правила особистої гігієни. Практична робота: як правильно мити руки.

Мета: розвивати в дітей зання елементарних правил гігієни та санітарних навичок; навчати дітей розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни; вчити правильно мити руки, використовувати засоби гігієни; виховувати охайність, прагнення чистоти і порядку.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, слайди, предмети особистої гігієни.

Хід уроку 
I. Організація класу.

Психоформула
Розпочинаємо урок,
Часу не гаючи.
І радість ми пізнаємо
Лиш труднощі долаючи.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Гра «Так чи ні»
- о 7.00 встав із ліжка;
- робив зарядку;
- вмивався і чистив зуби;
- багато гуляв на свіжому повітрі;
- їв багато вітамінів;
- займався спортом;
- був чемним і вихованим;
- лягав спати о 21.00

2.2. Інтерактивна гра «Мікрофон»
- Що потрібно робити, щоб бути струнким?

III. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку.

- Як ви вважаєте, чи потрібно бути щодня чистим і охайним? Чому?
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про чистоту як основну вимогу особистої гігієни. (Слайд 1)

IV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

4.1. Розповідь учителя
Про чистоту хто всюди дбає,
Завжди здоров’я добре має.
І настрій в того просто гарний,
І в світі він живе не марно.
- Слово «гігієна» означає здоровий спосіб життя. А однією з найголовніших вимог гігієни є чистота. Народна мудрість каже:

Чистота – запорука здоров’я. (Слайд 2)

- Чистота потрібна, щоб перемагати небезпечних ворогів людини – збудників хвороб. (Слайд 3)
-
Збудники хвороб

4.2. Гра «Допоможи Бруднулі» (Слайд 4)

(Учні відгадують загадки та розповідають як предмет допомагає бути чистим та охайним)

- Зуби є, рота немає. (Гребінець)

- Мию, мию без жалю.
Мию там, де брудно.
Цю роботу я люблю,
Та від неї худну. (Мило)

- Гарно вмилася Марічка,
Витирає руки, личко...
Всіх охайних діточок
Витирає .......... (Рушничок)

- Гумова Акулинка
Пішла гулять по спинці.
Поки вона гуляла,
Спинка рожевою стала. ( Губка)

- Лежу в кишені і чекаю
Рев, бруднуль і плаксіл
Витру їм потоки сліз,
Не забуду і про ніс. (Носова хустинка)

- Щетинкова голівка
Залазить у наш рот,
Рахує наші зубки,
Знімає з них наліт. (Зубна щітка)

- Наче їжачок на вигляд,
Та не просить їсти,
По одягу перебіжить –
Стане одяг чистий. (Одежна щітка)

4.3. Як ти вважаєш, які із зображених речей у кожної людини мають бути особисті? (Слайд 5)

4.4. Фізкультхвилинка

4.5. Робота з підручником. (с. 44 - 47)


а) Бесіда за малюнками
- Розгляньте малюнки та розкажіть, що роблять дітки, щоб бути чистими і охайними. Складіть речення.
б) Обговорення тексту в підручнику.
- Чи потрібно завжди бути чистими і охайними? Чому?
- Що роблять діти, щоб бути охайним?
- За яких умов ви почуваєте себе бадьоро?
в) Розгляд фотографій
- Які діти ризикують захворіти? Чому?
- Щоб ви їм порадили?

4.6. Правила гігієни.
Правило 1 (Слайд 6)

Мий руки з милом!

- Коли потрібно мити руки? ( Після відвідування туалету, ігор з тваринами, перед прийомом їжі )

Правило 2 (Слайд 7)
Дбай про чистоту нігтів

- Як треба обрізати нігті на руках?
- Як треба обрізати нігті на ногах?
- Нігті на руках треба обрізати округло і щотижня.
Нігті на ногах треба обрізати рівно і раз на 2-3 тижні.

Правило 3 (Слайд 8)
Ніколи не гризи нігті на руках! Там багато мікробів.

(Слайд 9)

4.7. Практична робота «Так я мию руки»
(Одному з учнів пропонується показати, як слід правильно мити руки, у підготовненому посуді.)

- Засучи рукави.
- Змочи руки водою.
- Намиль руки до ліктів до утворення піни.
- Намиль руки між пальцями.
- Ретельно змий мильну піну.
- Витри руки насухо рушником.

Висновок:правильне миття рук запобігає винекненню багатьох хвороб.

V. Узагальнення та закріплення нових знань.

5.1. Гра «Впіймай м’яч»
Кидати учням по черзі м’яч, називаючи слова. Учні, ловлячи його, мають відповісти, чи є ці речі предметами особистої гігієни.
Слова для гри: мило, рушник, гребінець, зубна паста, шампунь, ручка, носовичок, ложка, ножиці.

5.2. Робота з прислів’ями.
Хвороба з брудом у дружбі.

Води не бійся – щоденно мийся.

VI. Підсумок уроку.
- Чому необхідно дбати про чистоту рук, тіла?
- Коли треба мити руки?
- Коли треба мити руки?
- Як правильно підстригати нігтів на руках і ногах?
- Які правила гігієни ви запам’ятали на уроці?

Вчителі Коломієць Л. Л., вища категорія, вчитель-методист Кищук А. В., спеціаліст


Джерело: http://docme.ru/Mfw
Категорія: Основи здоров'я | Додав: 2013 (11.02.2013) | Автор: Кищук Аліна E
Переглядів: 6113 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!