Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Перший урок [ Додати статтю ]

Державний прапор України - святиня нашого народу

 

Тема: Державний прапор України - святиня нашого народу

Мета та завдання:
• Ознайомити дітей з Державним Прапором України .
• Формувати уявлення про призначення Державного прапора України.
• Уточнити уявлення дітей про Україну як державу ,в якій вони живуть (столиця).
• Сприяти розвитку мовлення,збагаченню словникового запасу з теми «Батьківщина», розширенню кругозору.
• Розвивати увагу, пам'ять, уяву, образне мислення, логічне мислення, дрібну моторику, конструктивні навички, вміння порівнювати.
• Виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за неї, шанобливе ставлення до Державного прапору України.

Обладнання: монітор, комп’ютер, додатковий матеріал, фізична карта України, карта Євразії

 

 

Хід уроку 
 

 

 

I. Організаційний момент
1. Привітання з учнями
Вітаю Вас із чудовим хвилюючим святом - Днем Знань!
Навчатись на відмінно
Бажаю вам віднині.
Батькам своїм на радість,
На славу Україні!
2. Створення позитивного емоційного фону уроку
Гра «Теплі долоньки»

Учитель: Діти, покажіть свої долоньки, потріть їх один об одного. Що ви відчуваєте? (Тепло).
У. - Це тепло ваших добрих рук (учитель читає уривок з віршу Надії Красоткіної «Простягніть діти ,сонцю долоньки свої»)

Простягніть , діти , сонцю долоньки маленькі,
І проміння любові у сонця візьміть.
Щоб було біля вас людям добре ,тепленько,
До людей доброту і любов донесіть.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (слайди № 2-3)
Декламування вірша учнями «Країна, в якій ми живемо»

Слайд 2
1 учень
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи. І це – незалежна моя Україна,

 
Слайд 3
2 учень

Тут гори Карпати, степи і ліси. Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –
Приблизно таку має площу вона.
3 учень
Є Київ - столиця у храмах і славі –
Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.
4 учень
Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.
Багато є сіл і міста превеликі:Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.
Грунти чорноземні, джерела цілющі, озера блакитні та клімат м’який.
5 учень
Усіх областей в нас є двадцять чотири та ще й Автономна Республіка Крим.
Живуть всі народи у злагоді й мирі, у нас в Україні є місце усім.
У. -Про що йдеться в вірші ? (Про Україну)
-Пропоную вам переглянути відео про Україну і ще раз впевнитись що нам є чим пишатися в Україні Слайд 4
- Чим славетна наша Україна ? (на дошці демонстраційні таблиці із словами)

 
II. Актуалізація знань учнів
Слайд 5 Розповідь вчителя:
- Одного разу ввечері Іванко та Марічка разом з мамою грали у настільну гру «Лото». Тато в цей час дивився по телевізору програму новин . На екрані показували засідання Верховної Ради України . Виступав Президент України (учитель демонструє фотографію президента України).
Та раптом заграла музика ,і всі підвелися. Іванко та Марічка в один голос запитали у тата :
- А чому всі підвелися ?
У.- А може ви діти підкажете ?(Якщо діти не знають,учитель продовжує розповідь)
- Тому що звучить гімн- відповів тато.
- А що таке гімн и чому його слухають стоячи ?
Гімн – це не просто музика- це урочистий музично-поетичний твір. Це символ нашої держави. Почав свою розповідь тато.
У кожної держави є свій гімн. Державний гімн виконують та слухають стоячи,чоловіки скидають свої головні убори. Слухають гімн мовчки та підспівують . Така поведінка при виконанні показують велич , честь ,силу, могутність нашої держави. По озвученому гімну, можна визначити з якої держави приїхали гості. Ось така історія.
У. - Діти. А ви хочете почути гімн нашої держави?
- Ми з вами любимо та пишаємося своєю країною ,а значить ,повинні пишатися її символами. Давайте, висловимо свою повагу до українського гімна та прослухаємо його як годиться ,стоячи.

Слайд 6 Слухання гімна (аудіо запис, всі підспівують)

 
III. Робота з теми
1. Повідомлення теми та мети
- Як ви вважаєте ,чим ще відрізняється одна держава від іншої ? (Відповіді дітей)
- Кожна держава має свої характерні знаки-символи.
Слайд 7 Відгадайте загадку
Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.
(Прапор)
У. -Де ви могли бачити прапор України ?
Слайди 8-13
- Отже, юні друзі, синьо-жовтий прапор сьогодні майорить на всіх державних установах України. Він здіймається над усіма посольствами нашої держави в багатьох країнах світу, під ним ходять у морях-океанах українські пароплави… Стрімко злітає це полотнище і на різних спортивних змаганнях, коли на п’єдестал пошани піднімаються українські спортсмени. Гордо розвівається синьо-жовте знамено, промовляючи всьому світу: «Є у світі – Україна»

2. Розглядання Державного прапора України 
- Правильно, це полотнище прямокутної форми ,яке складається з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів
- А може хтось з вас знає,що означають ці кольори?

 
3. Кольорове рішення- прийом асоціацій Слайд 14 (додаток 2)
У. – Діти, що завжди буває жовтим? (пшеничне поле, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, жовтогаряче сонце, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб.) Жовтий колір означає надію,радість
- Що буває синім,блакитним? (річки, моря,небо). Цей колір означає вірність,правду, свободу.
-Чому смуги розташовані таким чином ? Як ви вважаете ? (міркування дітей)
Слайд 15 (Над пшеничними полями синє небо)
-Жовтий колір – це колір пшеничного поля, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще й колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. А невже без живлющої матері-води визрів би, заколосився б хліб? От вам і ще один блакитний колір – колір цариці води.
Слайд 16 Фізхвилинка
(або «Гра з хусточками» (завдання на увагу) або
(На столі коробка з жовтою та блакитною хусточками)

Вчитель пропонує дітям бути уважними і як тільки у нього в руках з’явиться жовта хусточка або синя виконувати такі рухи під музику
Жовта хустка- сонечко (руки до гори ,покружлятися)
Синя –струмочки (руки вперед ,покачування із сторони в сторону)
У. - А тепер давайте з'ясуємо, яку роль відігравав прапор у різні часи?

 
4. Перегляд уривка відео «Історія прапора України» Слайд 17
Слайд 18
У
. – В Статті 20 Конституції України говориться
«Державними символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.
Державний Прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. (...)»

 
IV. Систематизація та узагальнення знань учнів
Слайд 19
У.
– А тепер пропоную розділитися на дві команди, зіграти у гру і створити віртуальний прапор України на моніторі.
- Клас ділиться на дві команди «Жовта» , «Синя».
- На моніторі ігрове поле з 6 секторів. Команди по черзі обирають сектори ,
там з’являється питання ,на обмірковування надається 1 хвилина. Якщо команда відповідає вірно,то на ігровому полі з’являється фрагмент прапора. Якщо команда не відповідає або відповідає не вірно,то хід переходить суперникам.
- Ітак,почнемо. (Додаток 1 )
Завдання «Синіх»
1 питання:
Перед вами ребус ,відгадайте його (закресліть всі іноземні букви та прочитайте прислів’я )
PWHДеXC GLпраVCFпорYSANN RTJпідFFJUTJніVNмаFSDютьDXZ, DSZтаUмNV VXYУкDраCXZїSSну URNвеXXXлиXZчаDSюUтьWW.
Відповідь:Де прапор піднімають, там Україну величають.
2 питання:
Назвіть кольори прапора нашої Батьківщини. Поясніть ,що означають кожний з них.
3 питання :
Перед вами декілька гербів. Знайдіть герб нашої країни.(Правильна відповідь визначається кликом комп’ютерної миші)
Завдання «Жовтих»
1 питання:
Назвіть державу ,в якій ви живете та покажіть на мапі.
Учні показують Україну на мапі.
Україна розташована на материку Євразія.
2 питання :
Що таке гімн? Які правила прослуховування гімну?
3 питання:
Коли наша країна святкує День Прапора ?
А) 22 січня;
Б) 23 серпня;
В) 28 червня.
Підведення підсумків гри. Нагородження переможців солодкими призами.

 
У. Підсумок заняття
Заключне слово вчителя.
- Любов до Батьківщини, до рідного краю – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб наш край ставав квітучим, сильним і багатим. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати, вміти, бо ж вам будувати майбутнє нашого краю. То ж старайтесь вчитися так, щоб вами пишалася наша країна.
В добрий час, дорогі діти!

Джерела :
1. Красоткіна Н. Простягніть діти,сонцю долоньки маленькі // URL:http://www.krasotkina.com
2. Дітям про державу та народну символіку України / упоряд. Л. М. Римар. − Х. : Основа, 2004. − 95 с.
3. Фрагмент першого уроку «Буковина – край, де варто жити», Никифорак С. Ю.,вчитель початкових класів Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27


Джерело: http://docme.ru/ZEF
Категорія: Перший урок | Додав: (24.08.2013) | Автор: Долгішева В.В.
Переглядів: 9960 | Рейтинг: 3.2/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!