Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Перший урок | [ Додати статтю ] |
Тема: Державний прапор України - святиня нашого народу
Хід уроку
I. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (слайди № 2-3)
Декламування вірша учнями «Країна, в якій ми живемо» Слайд 2 1 учень Є в центрі Європи чудова країна, Сягає корінням у сиві часи. І це – незалежна моя Україна, Слайд 3
2 учень Тут гори Карпати, степи і ліси. Шістсот і чотири ще тисяч гектарів – Приблизно таку має площу вона. 3 учень Є Київ - столиця у храмах і славі – Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки. 4 учень Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ. Багато є сіл і міста превеликі:Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ. Грунти чорноземні, джерела цілющі, озера блакитні та клімат м’який. 5 учень Усіх областей в нас є двадцять чотири та ще й Автономна Республіка Крим. Живуть всі народи у злагоді й мирі, у нас в Україні є місце усім. У. -Про що йдеться в вірші ? (Про Україну) -Пропоную вам переглянути відео про Україну і ще раз впевнитись що нам є чим пишатися в Україні Слайд 4 - Чим славетна наша Україна ? (на дошці демонстраційні таблиці із словами) II. Актуалізація знань учнів
Слайд 5 Розповідь вчителя: - Одного разу ввечері Іванко та Марічка разом з мамою грали у настільну гру «Лото». Тато в цей час дивився по телевізору програму новин . На екрані показували засідання Верховної Ради України . Виступав Президент України (учитель демонструє фотографію президента України). Та раптом заграла музика ,і всі підвелися. Іванко та Марічка в один голос запитали у тата : - А чому всі підвелися ? У.- А може ви діти підкажете ?(Якщо діти не знають,учитель продовжує розповідь) - Тому що звучить гімн- відповів тато. - А що таке гімн и чому його слухають стоячи ? Гімн – це не просто музика- це урочистий музично-поетичний твір. Це символ нашої держави. Почав свою розповідь тато. У кожної держави є свій гімн. Державний гімн виконують та слухають стоячи,чоловіки скидають свої головні убори. Слухають гімн мовчки та підспівують . Така поведінка при виконанні показують велич , честь ,силу, могутність нашої держави. По озвученому гімну, можна визначити з якої держави приїхали гості. Ось така історія. У. - Діти. А ви хочете почути гімн нашої держави? - Ми з вами любимо та пишаємося своєю країною ,а значить ,повинні пишатися її символами. Давайте, висловимо свою повагу до українського гімна та прослухаємо його як годиться ,стоячи. Слайд 6 Слухання гімна (аудіо запис, всі підспівують) III. Робота з теми
1. Повідомлення теми та мети - Як ви вважаєте ,чим ще відрізняється одна держава від іншої ? (Відповіді дітей) - Кожна держава має свої характерні знаки-символи. Слайд 7 Відгадайте загадку Синьо – жовте полотнище гордо майорить. Це – ознака сили й слави Української держави. (Прапор) У. -Де ви могли бачити прапор України ? Слайди 8-13 - Отже, юні друзі, синьо-жовтий прапор сьогодні майорить на всіх державних установах України. Він здіймається над усіма посольствами нашої держави в багатьох країнах світу, під ним ходять у морях-океанах українські пароплави… Стрімко злітає це полотнище і на різних спортивних змаганнях, коли на п’єдестал пошани піднімаються українські спортсмени. Гордо розвівається синьо-жовте знамено, промовляючи всьому світу: «Є у світі – Україна» 2. Розглядання Державного прапора України - Правильно, це полотнище прямокутної форми ,яке складається з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів - А може хтось з вас знає,що означають ці кольори? 3. Кольорове рішення- прийом асоціацій Слайд 14 (додаток 2)
У. – Діти, що завжди буває жовтим? (пшеничне поле, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, жовтогаряче сонце, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб.) Жовтий колір означає надію,радість - Що буває синім,блакитним? (річки, моря,небо). Цей колір означає вірність,правду, свободу. -Чому смуги розташовані таким чином ? Як ви вважаете ? (міркування дітей) Слайд 15 (Над пшеничними полями синє небо) -Жовтий колір – це колір пшеничного поля, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще й колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. А невже без живлющої матері-води визрів би, заколосився б хліб? От вам і ще один блакитний колір – колір цариці води. Слайд 16 Фізхвилинка (або «Гра з хусточками» (завдання на увагу) або (На столі коробка з жовтою та блакитною хусточками) Вчитель пропонує дітям бути уважними і як тільки у нього в руках з’явиться жовта хусточка або синя виконувати такі рухи під музику Жовта хустка- сонечко (руки до гори ,покружлятися) Синя –струмочки (руки вперед ,покачування із сторони в сторону) У. - А тепер давайте з'ясуємо, яку роль відігравав прапор у різні часи? 4. Перегляд уривка відео «Історія прапора України» Слайд 17
Слайд 18 У. – В Статті 20 Конституції України говориться «Державними символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. Державний Прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. (...)» IV. Систематизація та узагальнення знань учнів
Слайд 19 У. – А тепер пропоную розділитися на дві команди, зіграти у гру і створити віртуальний прапор України на моніторі. - Клас ділиться на дві команди «Жовта» , «Синя». - На моніторі ігрове поле з 6 секторів. Команди по черзі обирають сектори , там з’являється питання ,на обмірковування надається 1 хвилина. Якщо команда відповідає вірно,то на ігровому полі з’являється фрагмент прапора. Якщо команда не відповідає або відповідає не вірно,то хід переходить суперникам. - Ітак,почнемо. (Додаток 1 ) Завдання «Синіх» 1 питання: Перед вами ребус ,відгадайте його (закресліть всі іноземні букви та прочитайте прислів’я ) PWHДеXC GLпраVCFпорYSANN RTJпідFFJUTJніVNмаFSDютьDXZ, DSZтаUмNV VXYУкDраCXZїSSну URNвеXXXлиXZчаDSюUтьWW. Відповідь:Де прапор піднімають, там Україну величають. 2 питання: Назвіть кольори прапора нашої Батьківщини. Поясніть ,що означають кожний з них. 3 питання : Перед вами декілька гербів. Знайдіть герб нашої країни.(Правильна відповідь визначається кликом комп’ютерної миші) Завдання «Жовтих» 1 питання: Назвіть державу ,в якій ви живете та покажіть на мапі. Учні показують Україну на мапі. Україна розташована на материку Євразія. 2 питання : Що таке гімн? Які правила прослуховування гімну? 3 питання: Коли наша країна святкує День Прапора ? А) 22 січня; Б) 23 серпня; В) 28 червня. Підведення підсумків гри. Нагородження переможців солодкими призами. У. Підсумок заняття
Заключне слово вчителя. - Любов до Батьківщини, до рідного краю – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб наш край ставав квітучим, сильним і багатим. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати, вміти, бо ж вам будувати майбутнє нашого краю. То ж старайтесь вчитися так, щоб вами пишалася наша країна. В добрий час, дорогі діти! Джерела : 1. Красоткіна Н. Простягніть діти,сонцю долоньки маленькі // URL:http://www.krasotkina.com 2. Дітям про державу та народну символіку України / упоряд. Л. М. Римар. − Х. : Основа, 2004. − 95 с. 3. Фрагмент першого уроку «Буковина – край, де варто жити», Никифорак С. Ю.,вчитель початкових класів Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27 Джерело: http://docme.ru/ZEF | |
Переглядів: 10012 | Рейтинг: 3.2/6 |
Всього коментарів: 0 | |