Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Перший урок [ Додати статтю ]

Перший урок "Знайомство зі школою"
Тема: Знайомство зі школою

Мета: познайомити дітей зі школою, класом, працівниками школи; розвивати увагу, спостережливість, навички ефективного спілкування та уміння працювати в команді, створити умови для самовираження учасників, сприяти розвитку навичок спілкування; виховувати толерантність, бережливого ставлення до майна.

Обладнання: м’ячик, пелюстки ромашки (виготовлені з паперу), малюнки до правил, символічний портфель, малюнки приміщень школи, працівників школи, роздатковий матеріал для поділу на групи (зображення гумки, олівця, ручки, книжки), стікери, підручник.

Тип уроку: урок-тренінг

Хід тренінгу 

I. Вступна частина

1. Привітання
Учасники стоять у колі, взявшись за руки. Промовляємо слова і виконуємо рухи.
Здраствуй, сонце,
Здраствуй, небо,
Здраствуй, школо, дорога,
І уся шкільна сім’я!

2. Знайомство
Усі учасники сідають у коло

Вправа з м’ячем
Передаємо м’яч по колу, називаючи по черзі своє ім’я, починаючи зі вчителя.
- Скажіть, як вас називають у своїй сім’ї?

3. Складання правил

Вступна бесіда
- Ви вже стали школярами. Скажіть, що потрібно для того, щоб в школі був порядок та дисципліна? (Відповіді учнів)

Вправа «Незакінченого речення»
Для того, щоб у школі був порядок та дисципліна.....

Висновок: ми усі маємо дотримуватись певних правил.

Вправа «Ромашка» (На кожну пелюстку прикріплюємо правило)

1. Приходити вчасно.
2. Поводитись тихо
3. Вміти слухати
4. Сказати хочеш не кричи, а тільки руку підніми!
5. Бути веселим і позитивним
6. Взаємодопомога

(Якщо діти запропонують ще якісь правила, то можна їх схематична намалювати на дошці, а дати творче завдання для них і їх батьків намалювати ці правила )
- Отже, давайте ще раз повторимо ці правила. (Вчитель показує малюнок, а діти називають правило) .

4.Повідомлення теми і мети уроку

- Дітки, сьогодні ми з вами будемо знайомитись із нашою школою, її працівниками, заглянемо у кожний куточок цього приміщення, навчимось орієнтуватись тут.
-
6. Очікування

Вправа «Портфель»

- Згадайте свої відчуття, коли ви вперше переступили поріг школи.
- Що ж ви чекали від знайомства зі школою... (відповіді учнів по колу)
- Ми будемо складати наші очікування у портфель, а у кінці року ми перевіримо чи справдились вони.

II. Основна частина

1. Актуалізація проблеми

- Ми прийшли до школи (Вивішую мал. школи)
- Які приміщення можна побачити тут? (відповіді учнів)
- Так, правильно. Усі що ви називаєте є у школі. Це – (вивішую мал. приміщень)


(Бібліотека) (Їдальня) (Медпункт)


(Спортзал) (Туалет) (Учительська)

- А також безліч класних кімнат.

2. Інформаційний блок

- У нашій школі усі ці приміщення теж є.
- Скажіть, а кого можна зустріти у цих приміщеннях? (І дорослих, і дітей)
- Справді, тут можна побачити школярів і людей, які тут працюють.
- Давайте, назвемо професії, які є у школі.
(Нижче мал. приміщень школи вивішую зображення професій)

Клас- вчитель бібліотека – бібліотекар Їдальня – повар

Медпункт- медсестра спортзал – туалет -
вчитель фізкультури прибиральниця

Учительська – вчителі

3. Енергізатор

ЯКЩО ВЕСЕЛО ЖИВЕТЬСЯ
Учасники утворюють коло. Вправу розпочинає тренер.
1 варіант
Якщо весело живеться, роби так - плеск у долоні (співає тренер),
Якщо весело живеться, роби так - плеск у долоні (співає тренер),
Якщо весело живеться (3 останні фрази співають всі разом),
Друг хай другу посміхнеться (посміхаються сусідам справа і зліва),
Якщо весело живеться, роби так - плеск у долоні (рух виконують всі разом).

Далі вправу по черзі продовжують учасники, співаючи ті ж самі слова, але пропонуючи вже новий рух.

Якщо весело живеться, роби так - 1 підскок (співає тренер),
Якщо весело живеться, роби так - 1 підскок (співає тренер),
Якщо весело живеться (3 останні фрази співають всі разом),
Друг хай другу посміхнеться,
Якщо весело живеться, роби так - 1 підскок (рух виконують всі разом).

4. Набуття практичних навичок

Об’єднання в групи

- А тепер я вам запропоную виконати таку вправу. Розберіть ось ці листочки, на яких зображені шкільні приладдя (ручка,
олівець, книжка, гумка ). 

- А тепер об’єднайтесь у групки за малюнками.

- Підніміть руку у кого малюнок відрізняється від від інших у ваших групах. Ви будете презентаторами, тобто, будете допомагати мені.

Виконання завдання «Хто, де працює?» (кожній групі пропонується зображення приміщення школи і кілька зображень професій, їм потрібно вибрати професію, яка відповідає даному приміщенню. Н-д: бібліотека – повар, вчитель, бібліотекар, прибиральниця. Презентатор групи доповідає про виконання завдання його групи, вивішуючи малюнки на дошку)


Екскурсія по школі, знайомство із людьми, які в ній працюють.

- А зараз ми вирушимо в невеличку подорож. Під час неї ми будемо знайомитись із людьми, які тут працюють. Ці знання вам стануть у пригоді. Ви будете знати до кого звертатись у різних ситуаціях.
(Під час екскурсії звертати увагу на розміщення кабінетів та інших приміщень, знайомити із працівниками школи)

III. Заключна частина

- Одержання зворотного зв’язку.

- Давайте попрацюємо із нашим підручником. Відкрийте його на с. 8.
- Які приміщення є у школі?
- Що є і чого не має у нашій школі?
У нашій школі є…..
У нашій школі не має…..
- А тепер у парі із своїм однокласником розкажіть один одному, як пройти від нашого класу до виходу, їдальні, медпункту, спортивного залу тощо. (Кожна пара отримує своє завдання)
- Тепер ми вже добре орієнтуємось у приміщенні нашої школи.
- Хто зображений на мал. 9 (люди, які працюють у школі)
- Хто дбає про здоров’я і безпеку дітей у школі?
- Як звуть директора школи, учителів (які викладають у вас), медичну сестру?
- До кого можна звернутись, якщо ти захворів?

1. Ритуал прощання

- Запрошую знову усіх у коло.

ПОСМІШКА ПО КОЛУ
Учасники у колі передають посмішку: кожен учасник повертається до свого сусіда справа і, побажавши йому щось приємне, посміхається, той дякує і, посміхаючись, вітає вже свого сусіда і т. д.
Як варіант, посмішку „ беруть у долоні ” і передають її по колу
„з рук в руки”.

- Давайте промовимо хором за мною

Ми прийшли у 1 клас
Школа радо стріла нас
Наша школа просто клас!


підготувала вчитель Кищук Аліна Василівна, спеціаліст, м. Хмельницький ЗОШ № 18


Джерело: http://docme.ru/Lfw
Категорія: Перший урок | Додав: 2013 (12.02.2013) | Автор: Аліна Кищук E
Переглядів: 17164 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!