Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Зарубіжна література [ Додати статтю ]

«Мійоко Мацутані «Песик Сіро»
Тема уроку: Мійоко Мацутані «Песик Сіро»

Мета: ознайомити учнів з літературною казкою японської письменниці; показати на основі прочитаної казки, що добро, людська праця, чесність, вдячність, вірність завжди у людей в пошані, а такі риси, як зажерливість, бажання легкої наживи, люди зневажають. Заохочувати учнів до читання літературних казок авторів різних країн, розвивати навички усного мовлення, кмітливість, логічне мислення та уяву; формувати в учнів моральні цінності, які утверджуються у казках.
Обладнання: підручник, сигнальні картки, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Емоційне налаштування на урок.

Збудить в серці почуття,
Мов торкнеться до вогню –
Вийде сміло на борню
За добро і проти зла!
В казці – сила немала!
В. Бичко

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Прочитайте слова. (2 слайд)

Стьнівір, нічемсть, ністьвдяч, родоб.
- Сьогодні ми поговоримо по вірність, чемність, вдячність, добро.
2. Розділіть цей напис на слова і ви прочитаєте девіз нашого уроку. (слайд 3)
РАЗДОБРОМНАЛИТЕСЕРЦЕВІКНЕПРОХОЛОНЕ
Раз добром налите серце вік не прохолоне.
- А все це ми зустрінемо і побачимо у країні казок. Готові вирушити в цю країну? (слайд 4)

ІІІ. Робота над темою уроку. (Слайд 5)
1. Ознайомлення з біографією письменниці. (Слайд 6)
Мійоко Мацутані - японська дитяча письменниця, лауреат численних національних літературних премій.
Народилася в сім'ї адвоката 15 лютого 1926 в Токіо. У 1942 році Мійоко закінчила Вищу жіночу школу «Тойо» і в 18 років, ще під час війни, почала писати оповідання і казки. У 1945 році евакуювалася в Нагано, де познайомилася з однам із зачинателів японської дитячої літератури, Дзедзі Цубота, який і став літературним учителем молодої письменниці. За його ж рекомендації в 1948 році в дитячому журналі відбувся її дебют. Разом зі своїм чоловіком, фольклористом і керівником театру ляльок, вона відправляється подорожувати по країні. У поїздці вона слухає і записує казки селян і рибалок. Вона відкриває для себе улюбленого героя японських народних казок селянського хлопця Таро, трохи схожого на нашого Іванка-дурника. якого згодом зробила героєм трьох своїх повістей-казок: «Пригоди Таро в країні гір» (1960), «Таро і Вогняна птиця» (1965) і «Малюк Таро» (1970). За першу з них в 1960 році письменниця була удостоєна диплома імені Г. Х. Андерсена, а в 1979 році за цією повістю було знято повнометражний аніме-мультфільм (режисер Кіріро Ураяма), який набув великої популярності у всьому світі, під назвою «Таро - син дракона». Мійоко Мацутані дуже любить дітей. У дворі свого будинку в Токіо вона відкрила «Будинок книг та ляльок». Діти ходять сюди читати книги і дивитися лялькові спектаклі.
Слайд 7 –9 – розповідь про твори.
- Як я вже сказала, письменниця багато своїх сюжетів брала з народних казок, легенд, переказів. В Японії існує легенда про собаку Сіро (слайд 10), який був дуже розумним і вірним своєму хазяїну. Коли господар загинув, Сіро піднявся високо в гори і вив багато часу. Люди дивувалися, що пес так довго пам’ятає свого хазяїна.
- Мійоко Мацусані зробила собаку Сіро героєм своєї казки і наділила його тими самими рисами: вірністю і відданістю.

2. Ознайомлення з казкою «Песик Сіро».
1) Читання казки вчителем.
- Чи згодні ви з тим, що «Песик Сіро» - казка?
- Доведіть свою думку?
- Які почуття виникали у вас, коли ви слухали казку?
- Назвіть головних героїв казки.
2) Словникова робота
- Чи всі слова зрозумілі? – слайд 11.
- А що означає вираз «почастувати березовою кашею»?
3) Самостійне читання учнями та аналіз прочитаного.
- За кого ви переживали, читаючи твір?
- А хто не сподобався? Чому?
- Які слова використовує автор, коли розповідає про сусідів?
(Розгнівався, взялися бити, лаяти, закричали, вдарив Сіро, розлютилися, не мав ні хвилі спокою, вихвалявся).
- Робота в парах. З’єднайте стрілками героїв казки і риси характеру.
Дід                        зажерливий
                              доброзичливий
                              заздрісний
                              співчутливий
Сусід                    щедрий
                              злий
- У кого з героїв позитивні риси характеру, а в кого – негативні?
- Зіставте прислів’я з учинками героїв казки. (Слайд 12)
- Згадайте девіз уроку. До кого з героїв підходять ці слова?
4) Вибіркове читання
- Прочитайте ті частини твору, у яких описані чарівні перетворення.
- Прочитайте абзац, де йдеться про те, як виростав Сіро.

3. Підсумковий аналіз казки.
- Давайте спробуємо підсумувати нашу роботу і зробити узагальнюючий аналіз казки (слайд 13)

ІУ. Підсумок уроку.
1.Тест «Перевір себе». (Слайд 14).
- а – червоний кружечок, б – зелений.
2.На закінчення давайте складемо сенкан на слово казка.
Слайд 15.
На дошці – запис.
- Наш урок закінчується, але ваша зустріч з казкою не закінчується і ви ще прочитаєте багато-багато казок.
Оцініть свою роботу на уроці, виберіть смайлик. (Слайд 16)


Джерело: http://www.docme.ru/doc/160298/Мійоко_Мацутані_«Песик_Сіро»
Категорія: Зарубіжна література | Додав: Tamilala (25.08.2013) | Автор: Хряпіна Таміла Павлівна E
Переглядів: 2179 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!