Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Приблизна схема аналізу особливостей і недоліків сімейного виховання учнів І. Загальна характеристика сім’ї: 1. Склад сім’ї: повна, формально повна, неповна. 2. Характеристика сім’ї: гармонійна, проблемна (конфліктна, антипедагогічна, асоціальна, аморальна). 3. Типовий стан сім’ї: – емоційний комфорт; – тривожність; – емоційно-психологічний дискомфорт і нервово-психічне напруження. 4. Стиль сімейного виховання: ліберальний, демократичний, авторитарний, нестійкий. 5. Порушення сімейного виховання: – домінуюча гіперпротекція; – потураюча гіперпротекція; – гіперпротекція; – емоційне відкидання; – жорстока поведінка; – підвищена моральна відповідальність. 6. Ставлення до школи: підтримують міцний зв’язок, підтримують контакти епізодично, зв’язки мають випадковий характер, батьки уникають контактів, протидіють шкільному вихованню. ІІ. Особливості сімейного виховання: 1. Батьки створюють умови для правильного розвитку дитини: – нормальні житлово-побутові умови; – організація місця для занять; – створення домашньої бібліотеки; – наявність ігрових куточків; – контроль за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму. 2. Батьки розвивають пізнавальні інтереси дитини: – разом з дітьми слухають радіопередачі; – дивляться й обговорюють телепередачі; – читають книжки, обговорюють їх зміст; – ходять з дітьми до театру; – відвідують кіно; – заохочують улюблені заняття дитини. 3. Батьки дають допомогу в навчанні, організації домашньої навчальної праці. 4. Діти мають конкретні трудові обов’язки в сім’ї. 5. Батьки виконують рекомендації педагогів щодо виховання дитини. 6. Батьки бачать недоліки у вихованні своїх дітей. 7. Сім’я допомагає педагогу в організації навчально-виховної роботи. 8. Батьки справляються із вихованням дитини. ІІІ. Недоліки сімейного виховання (назвати). 1.Причини недоліків (відповідне підкреслити): – неблагополуччя сім’ї (мікроклімат, здоров’я); – відсутність єдиних вимог; – незнання психологічних особливостей своєї дитини; – низький освітній, культурний, психолого-педагогічний рівень батьків; – відсутність контролю, бездоглядність, психічна депривація дитини; – використання антипедагогічних заходів впливу; – неправильне оцінювання дитини, її ідеалізація; – невиконання рекомендацій педагога; – невіра у можливості дитини, у свої сили; – переоцінювання виховних можливостей сім’ї; – інші причини (вказати які). | |
Переглядів: 2697 | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |